۰۸ آذر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: نهمین روز از سفر گروه 352 به انگلستان

گروه ۳۵۲ یکی دیگر از ۵ گروه برتر ال‌جی چلنجر است که به دلیل وجود نرخ بالای بیکاری در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته تصمیم گرفت در زمینه تأثیر شتاب‌دهی به استارتاپ‌ها در جامعه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور به انگلستان سفر کند و پروژه تحقیقاتی خود را به سرانجام برساند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش نهمین روز از سفر تحقیقاتی این گروه در شهر لندن، پایتخت انگلستان، است.

گزارش روز نهم؛ 26 سپتامبر

معرفی چند کسب‌ و کار‌های موفق انگلستان رویداد Limitless Lunch

در اولین روز از حضور تیم در شهر لیورپول در رخدادی شرکت کردیم که 3 شرکت بزرگ و مهم انگلستان به معرفی بیزنس‌های خود پرداختند. از آنجایی که یکی از اهداف ما پیدا کردن مدلی برای شتابدهنده‌ها است که بتوانند خروجی‌هایشان همچین شرکت‌هایی باشند، این همایش درس‌های خوبی را در پی داشت.

قبل از معرفی این شرکت‌ها، بحث با یکی از افراد در همایش که جالب بود را شرح می‌دهیم. در این صحبت بیان شد که سازه‌های مهم مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز آموزش باعث می‌شوند که مردم بیشتر در آن مکان‌ها استقرار یابند. نکته‌ی مهم این است که از لحاظ موقعیتی شهر‌های بزرگی همچون لندن گران هستند اما ساخت سازه‌های ذکر شده در شهر‌های دیگر باعث می‌شود که رشد اقتصادی افزایش یابد و مکان‌های با پتانسیل خوبی برای شکل‌گیری کسب و کارهای جدید ایجاد گردد. این موضوع از این بابت جذاب است که توجه استرتژیک به موقعیت فیزیکی شتابدهنده می‌تواند از پارامترهای قابل توجه تاسیس شتابدهنده باشد.‍

bf4ab649-be19-449e-9083-368890724335

Moneypenny

شرکت مانی‌پنی علاوه بر اینکه رهبر بازار به حساب می‌آید، یکی از بزرگترین شرکت‌های موجود در حوزه‌ی خود به شمار می‌رود. این شرکت 15 میلیون تماس و چت را سالانه برای مشتریان  فراهم می‌کند. تعداد این مشتریان به 225 هزار نفر می‌رسد.

خانم Rachel Clacher به فراهم کردن محیطی شاد و مفید برای کارمندان اشاره کردند. این موضوع برای آنان چنان اهمیت داشت که جزوی از ارزش‌های اصلی این شرکت به حساب می‌امد و برای تحقیق این هدف رخدادها و کلاس‌هایی را قرار دادند. همچنین اعتقاد این شرکت بر این است که پیش‌نیاز کارکردن در شرکت تنها دیدی مثبت و فعال به کار است.

BeyondBrand

شرکت بیاندبرند با کمک کارآفرینان و برندسازان در حوزه غذا، دارو گیاهی، سلامت، نوشیدنی و داروهای مکمل به برندها راهنمایی داده تا رشد پیدا کنند. تیم متخصص به برندهای جا افتاده و در حال ظهور سرویس و دید استراتژیک می‌دهد تا برندهایی که با دیدگاه شرکت یکسان است رشد کنند.  BeyondBrand سرویس‌های تحقیق و توسعه، طراحی و توسعه برند، استراتژی و برنامه‌ریزی، مدیریت کسب و کار و مشاوره را در اختیار برندها قرار می‌دهد.

نکته‌ی جالبی که به ذهن تیم ما رسید این است که می‌توان از همچون شرکت‌های مشابهی که در ایران وجود دارند برای همکاری با شتابدهنده‌ها استفاده کرد؛ به طوری که دیگر شتابدهنده لازم به تنها استخدام یا استفاده پاره وقت از منتورها نباشد بلکه به طور استراتژیک با این شرکت‌ها همکاری کند که می‌تواند از لحاظ کیفیت و هزینه شتابدهنده‌ها را بهبود دهد.

85b75055-94de-4996-b323-d3a19c65f2f5

Praetura

مدیریت دارآیی و حمایت از تجار و شرکت‌های محدود از کارهای اصلی شرکت Praetura است. حوزه فعالیت این شرکت در صنعت در ساخت و ساز، مهندسی، پرینت، حمل و نقل، زباله و بازیافت و کشاورزی می‌باشد. نحوه کار این شرکت به این گونه است که ابتدا با کسب و کار مورد نظرآشنا شده سپس اهداف و ارزش‌های شرکت را با مسائل کاربردی تر مالی متصل می‌کند که نهایتا به جریان مالی، باجت و به طور کلی کسب و کار کمک خواهد کرد.

جمع بندی

در این همایش با مسیر رشد چندین کسب و کار موفق آشنا شدیم و همانند آموزه های گذشته خود متوجه شدیم که تشابهاتی بین اکوسیستم انگلستان و ایران وجود دارد اما با این تفاوت که در انگلستان نحوه اجرا کارها درست است و با احتمال بیشتری به نتیجه می‌رسند و در ایران این اعمال به شیوه درست انجام نمی‌پذیرد که ناشی از اعمال سطحی دانش‌های موجود در این حوزه برای حل مشکلات کاربردی و واقعی است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید