۱۰ آذر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: دهمین روز از سفر گروه 352 به انگلستان

گروه ۳۵۲ یکی دیگر از ۵ گروه برتر ال‌جی چلنجر است که به دلیل وجود نرخ بالای بیکاری در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته تصمیم گرفت در زمینه تأثیر شتاب‌دهی به استارتاپ‌ها در جامعه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور به انگلستان سفر کند و پروژه تحقیقاتی خود را به سرانجام برساند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش دهمین روز از سفر تحقیقاتی این گروه در شهر لندن، پایتخت انگلستان، است.

گزارش روز دهم؛ 27 سپتامبر

ملاقات با آقای Lee Wainwright دانشگاه لیورپول – Startup competition

به طور کل، برنامه Startup competition فرصتی به دانشجویان لیسانس دانشگاه لیورپول می‌دهد تا ایده‌ی مورد علاقه خود را به سمت تجاری‌سازی برند. علاوه بر مشکلات معمول ورود دانشجویان به دنیای بیزنس یک سری مشکلات فرهنگی نیز برای کارآفرینی آنان وجود دارد. از جمله این موارد نبود اعتماد به نفس کافی برای ارائه و واقعی سازی ایده خود و یا دروی از ریسک و قصد استخدام در شرکت‌های بزرگتر در لندن هستند. این برنامه سعی دارد با فراهم‌کردن مسیری معین برای دانشجویان بعضی از این خلا‌ءها را پر کند.

مراحل مسابقه

  • فراهم کردن کتبی (پاورپوینت) ایده، یک ویدیو کوتاه ارائه ایده (حدود 1 دقیقه) و برنامه مالی کسب‌وکار مورد نظر

در این مرحله غالب اصلی ایده شکل می‌گیرید. داوران از سرمایه‌گذاران و اساتید دانشگاه تشکیل شده‌اند. این مسابقه اکثر ایده‌ها قابل تجاری سازی را حمایت می‌کند چرا که هدف آن‌ها رشد کارآفرینی بین دانشجویان است به همین دلیل تمرکز خاصی بر موضوعی ندارند اما با این وجود تمایل به حمایت از موضوعات اجتماعی بارز است چرا که اعتقاد دارند قسمت مهمی از نیاز مردم است.

تهیه ویدیو آنلاین از ارائه ایده و سپس برگزاری کمپین بازاریابی

ویدیو آنلاین به صورت عموم رای‌گیری می‌شود. طبق گفته آقای Wainwright کمپین تبلیغاتی برگزار شده آموزش‌ها مفیدی را برای دانشجویان خواهد داشت و عملا در این مراحل است که برخی از دانشجویان می‌بایست از پیش فرض ذهنی خود بیرون آمده و شروع به بیان ایده خود به صورت جدی‌تر و واقعی‌تر بکنند.

ارائه ایده در حضور جمع و داوران

در این مرحله انتهایی 6 تیم برگزیده شده ایده خود را در حضور داوران از صنعت و دانشگاه و جمعی از دانشجویان ارائه می‍‌کنند.

7f4cb2c5-1b05-4239-a402-dd72f3f633ce

پس از مسابقه

بعد از اتمام مسابقه، دانشگاه لیورپول تیم‌های برگزیده را با استفاده از همکاری‌های که با پارتنر‌های قدرتمند به وجود آورده حمایت می‌کند. این شرکا در حال گسترش هستند، در حقیقت دانشگاه با این کار سعی دارد مسیری معین را برای دانشجویان از ایده تا مراحل پیشرفته‌تر استارتاپ و کسب‌وکار فراهم کند. در نتیجه، حمایت‌هایی که به این تیم‌ها داده می‌شود، این مسابقه را از تنها یک برنامه مفید خارج می‌کند و فرصتی را برای ایجاد ارزش برای شهر لیورپول به وجود می‌آورد. همچنین آن‌ها امیدوار هستند که با این نوع برنامه‌ها افراد با استعداد بیشتری را نگه دارند تا رشد اقتصادی شهر بیشتر شود.

از جمله این شرکا BWM Chartered Accountants است که علاقه خود را به حمایت از تیم‌های برگزیده به خصوص حمایت در موضوعات برنامه‌ریزی مالی را به دانشکده مدیریت لیورپول اعلام کرده.

علاوه بر موارد ذکر شده حمایت‌های زیر هم به تیم‌های برگزیده داده می‌شود:

  • 5000 پوند پول نقد
  • فرصت صحبت با مدیر عامل Signature Living Group بر روی طرح کسب‌وکار
  • یک روز کار برروی استراتژی روابط عمومی به کمک Pink Media
  • 6 ماه عضویت co-working desk در شرکت Signature Works
  • شبکه‌ای از سرمایه‌گذارن در The Startup Funding Club
  • بسته بیزنسی برای استارتاپ‌ها از طریق BWM Chartered Accountants

در نهایت قابل ذکر است که همچین برنامه و مسابقاتی در ایران وجود دارد اما عمق، باور و جدیت کافی را ندارد و نتیجتا تنها به عنوان نمادین استفاده می‌شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید