۱۸ دی ۱۳۹۷

ال‌جی؛ طلایه‌دار تلویزیون‌های فردا با معرفی اولین تلویزیون OLED رول شونده

شکل حیرت‌انگیز و مبهوت‌کننده، پردازنده نسل ۲ آلفا ۹ و هوش مصنوعی ThinQ AI در این محصول خارق‌العاده ال‌جی روشی جدید برای تماشای تلویزیون پدید می‌آورند.

ال‌جی الکترونیکس با پرده‌برداری از اولین تلویزیون رول شونده OLED در دنیا نسل نوینی از تلویزیون‌ها را در نمایشگاه CES 2019 به نمایش می‌گذارد. تلویزیون ۶۵ اینچ LG SIGNATURE OLED TV R با مدل 65R9 واژه تلویزیون را با طراحی متفاوت و البته متغیرش از نو تعریف می‌کند؛ طراحی خلاقانه و شگفت‌آوری که تنها از این شرکت پیشگام در عرصه فناوری ‌OLED برمی‌آید. این تلویزیون مهیج علاوه بر جلوه‌گری قدرت مهندسی بی‌نظیرش از کیفیت تصویر و صدایی بهره می‌برد که دومی ندارد و با گنجاندن همه این امتیازات منحصربه‌فرد در کالبدی متمایز و استثنایی، برای بینندگان در منزل فرصت‌های بی‌نهایتی در طراحی فضای دلخواه و ایده‌آلشان هنگام تماشای تلویزیون فراهم می‌کند.

LG OLED TV R Full 01

ابعاد صفحه نمایش تلویزیون‌ها با ورود به عصر مدرن مدام در حال افزایش بوده و به همان نسبت، علاوه بر این که وضوح بیشتری پیدا کرده‌اند، مشتریان نیز خواستار تجربه مشاهده غوطه‌ورکننده‌تری در آنان شده‌اند. این گرایش منجر به تولید تلویزیون‌های بزرگ مستطیل‌شکل و  مشکی‌رنگی شد که حتی هنگام استفاده نکردن از تلویزیون، همه فضای اتاق را اشغال می‌کرد. در ضمن، پیشرفته‌ترین تلویزیون‌های پروجکشن نیز نتوانستند کنتراست و سیاهی عمیقی که باب میل مشتریان باشد را ارائه دهند. کارخانجات سازنده تلویزیون در تلاش بودند تلویزیون‌های بزرگی بسازند که کمتر در معرض دید یا توی چشم باشند. در همین راستا، رقابتی شدید برای خلق تلویزیون‌های باریک‌تر ایجاد شد که بیشتر بر طراحی ساده‌تر، باریک‌تر و البته غافلگیرانه‌تر متمرکز بود.

LG OLED TV R Full 03

ال‌جی الکترونیکس با معرفی تلویزیون LG SIGNATURE OLED W در سال گذشته طراحی سنتی تلویزیون را زیر پا گذاشت و بر سادگی صفحه نمایشگر متمرکزتر شد. ال‌جی با معرفی این تلویزیون، که به «تلویزیون کاغذدیواری» شهرت یافته، ثابت کرد که تلویزیون می‌تواند عملکرد، ظرافت و طراحی زیبا را به صورت همزمان داشته باشد. جدیدترین محصول ال‌جی این دستاورد برجسته را به سطح کاملا جدیدی ارتقا داد. ال‌جی توانست تلویزیونی را خلق کند که نمایشگرش به طرز جادویی ظاهر و ناپدید می‌شود؛ طراحی نوآورانه‌ و انقلابی جدیدی که به نظر می‌رسد با منطق جور در نیاید. سری R از تلویزیون‌های LG SIGNATURE OLED R  با قابلیت بالا آمدن و لوله شدن از طریق لمس یک کلید توانسته طلوع انقلابی در سرگرمی خانگی و تعریف مجدد فضای تماشای تلویزیون را نشان‌ دهد.

LG OLED TV R Line 01

تلویزیون رول شونده OLED تحولی واقعی در بازی صنعت ایجاد می‌کند و کاربران را از محدود بودن به دیوار خلاص می‌رهاند. بنابراین، آنها آزادی کامل برای چیدمان لوازم را در فضای شخصی خود خواهند داشت و دیگر لازم نیست قسمتی از اتاق به صورت تمام وقت به تماشای تلویزیون اختصاص یابد. تلویزیون LG SIGNATURE OLED R می‌تواند به سه حالت مختلف برای تماشا تبدیل شود: حالت نمای کامل (‌Full View)، حالت تماشای خطی (Line View) و حالت نمای صفر یا بسته (Zero View). مشتریان می‌تواند از تلویزیون خود با این سه حالت مختلف به روشی استفاده کنند که تا قبل از تولید فناوری OLED امکان‌پذیر نبوده است.

LG OLED TV R Full 02

حالت نمای کامل یا Full View تجربه مشاهده در نمایشگر بزرگی را در اختیار مشتریان می‌گذارد که کنتراست، عمق و واقع‌گرایی بی‌نهایتی دارد؛ یعنی همان ویژگی بارزی که در تمام تلویزیون‌های ال‌جی دیده می‌شود. کیفیت عالی صدا و تصویر هوش مصنوعی به لطف دومین نسل از پردازنده هوشمند آلفا ۹ و الگوریتم یادگیری عمیق نیرو می‌گیرد و این تلویزیون مبهوت‌کننده را در کلاس خاص خود قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند کارهای خود را با استفاده از صدای معمولی خودشان از طریق آمازون الکسا که به تازگی در سال ۲۰۱۹ به مجموعه تلویزیون‌های هوش مصنوعی ال‌جی افزوده شده انجام دهند و پشتیبانی لازم برای AirPlay اپل و HomeKit نیز وجود دارد. کاربران با AirPlay 2 می‌توانند به راحتی ویدیوهای آی‌تیونز و دیگر برنامه‌های کاربردی ویدیویی، موسیقی، تصویری را مستقیما از طریق دستگاه‌های اپل خود در تلویزیون LG SIGNATURE OLED R پخش کنند. با پشتیبانی اپل از HomeKit نیز امکان کنترل تلویزیون ال‌جی با استفاده از برنامه کاربردی Home یا درخواست از دستیار Siri برای مشتریان میسر می‌شود.

LG OLED TV R Line 02

هنگامی که تلویزیون LG SIGNATURE OLED R در حالت نمای خطی یا Line View قرار می‌گیرد، فقط قسمتی از آن لوله می‌شود تا مدیریت وظایف خاصی را که نیاز به حضور کامل نمایشگر تلویزیون ندارد را بر عهده بگیرد. کاربران در نمای خطی می‌توانند از امکاناتی نظیر حالت ساعت، حالت قاب عکس، حالت حسی، موسیقی و داشبورد خانگی بهره‌مند شوند. حالت Invoke Clock  به کاربران امکان چک کردن زمان و شرایط جوی را تنها با یک نگاه اجمالی می‌دهد. در حالت قاب عکس یا Frame mode نیز می‌توان از تماشای تصاویر خانوادگی در تلویزیون که قابل اشتراک‌گذاری از طریق تلفن هوشمند است لذت برد یا با استفاده از Mood mode جو آرام‌بخش‌تری در منزل با توجه به حس و حالتان ایجاد کرد.

LG OLED TV R Booth 01

وقتی تلویزیون در نمای بسته یا Zero View است، کل صفحه نمایش ۶۵ اینچ تلویزیون  LG SIGNATURE OLED R از دید پنهان است و در پایه اختصاصی خود کاملا جمع یا لوله می‌شود. در این حالت از تلویزیون، کاربران از گوش دادن به موسیقی یا محتوای صوتی دیگری لذت خواهند برد که از سیستم صوتی ۴.۲ کانال و ۱۰۰ وات با آرایش روبه جلوی بلندگوهای Dolby Atmos منتشر می‌شود. این ذات ممتاز، پریمیوم و باشکوه در سرتاسر دستگاه به خوبی مشهود است؛ از قاب آلومینیومی برس‌خورده تا کیفیت بالای قاب پشمی بلندگوها که توسط Kvadrat دانمارک طراحی شده است.

تلویزیون جدید LG SIGNATURE OLED R از ۸ تا ۱۱ ژانویه در غرفه ال‌جی واقع در نمایشگاه CES 2019 لاس‌وگاس در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است.

۱ نظر

حسين ۱۸ دی ۱۳۹۷ پاسخ

بیست سال قبل یکدستگاه تلوزیون ۳۴ اینچی ال جی ۸۳ کیلو گرم وزن داشت و کل سطح صفحه نمایش آن حدود یک چهارم تلوزیون ۶۵ اینچی امروزی بود برای حمل آن به دو نفر آدم تنومند نیاز بود و فضای زیادی را اشغال می کرد امروز تلوزیون ۶۵ اینچی لول شونده ال جی براحتی توسط یک نفر حمل و فضای بسیار کمی را اشغال و علاوه بر عالیترین کیفیت تصویر امکانات متنوعی را در اختیارتان می گذارد که در بیست سال قبل در رویای کسی هم نمی کنجید راستی اگر زنده باشیم فناوری ۲۰ سال بعد تلوزیون چگونه خواهد بود

نظر دهید