۱۳ دی ۱۳۹۷

تلویزیون‌های جدید ال‌جی مجهز به فناوری هوش مصنوعی ThinQ و نسل دوم از پردازنده آلفا ۹ در CES 2019

جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی به لطف وجود فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning) بهترین کیفیت تصویر و صدا و همین طور واضح‌ترین تصویر 8K را به نمایش می‌گذارند.

ال‌جی الکترونیکس در نمایشگاه CES 2019 با معرفی جدیدترین تلویزیون‌های پرچمدار خود که مجهز به فناوری هوش مصنوعی ThinQ AI هستند دنیای تجربه سرگرمی خانگی را متحول می‌کند. مدل‌های جدید از تلویزیون‌های ال‌جی با دومین نسل از پردازنده هوشمند α (Alpha) 9 Gen 2 (آلفا ۹ نسل دو) و الگوریتم یادگیری عمیق deep learning نیرو می‌گیرند و سطح بالاتری از تجربه کیفیت بالای صدا و تصویر هوش مصنوعی را به ارمغان می‌آورند. تلویزیون‌های ال‌جی به لطف وجود این الگوریتم‌های جدید با تحلیل محتوای اصلی بهترین کیفیت صدا و تصویر را ارائه کرده و علاوه بر آن با تشخیص شرایط محیط می‌توانند محتوا را به بهترین نحو به نمایش بگذارند.

LG-ThinQ-AI-TV-Lifestyle-02

مجموعه تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی با بهره‌گیری از پلت‌فرم هوشمند و باز ال‌جی امکان دسترسی به گستره وسیعی از خدمات هوش مصنوعی پرطرفدار در پلت‌فرم‌های دیگر را خواهند داشت که شامل تعبیه شدن آمازون الکسا علاوه بر دستیار گوگل می‌شود. کاربران می‌توانند از راحتی استفاده از قابلیت تشخیص صدا و داشبورد خانگی لمسی و هوشمندی لذت ببرند که با کمک آن می‌توانند بسیاری از لوازم خانگی هوشمند را مستقیما از طریق تلویزیون کنترل کنند.

گنجاندن پردازنده α9 Gen 2 در مدل‌های Z9، W9، E9 و C9 از تلویزیون‌های ‌OLED‌ ال‌جی منجر به افزایش کیفیت صدا و تصویر با کمک الگوریتم یادگیری عمیق می‌شود؛ الگوریتمی که از پایگاه اطلاعاتی وسیعی شامل بیش از یک میلیون داده بصری ساخته شده است. بنابراین، کیفیت محتوای اصلی شناخته شده و بهترین شیوه ارتقای آن برای ارائه بهترین خروجی بصری تشخیص داده می‌شود. تلویزیون‌ ۸۸ اینچ 8K ال‌جی مدل Z9 OLED از قابلیت‌های پردازش بالاتری برای ارائه واقعی‌ترین کیفیت تصویر 8K برخوردار است؛ تصویری که به لطف ارتقا به کیفیت ‌8K و بهبود کاهش نویز شفاف، زنده و پر از جزییات است.

LG-OLED-TV-2019-adopting-more-powerful-AI-4-W9-E9-C9-Z9-from-the-left-side

این پردازنده جدید علاوه بر تشخیص محتوای اصلی، مطابق با شرایط محیطی، منحنی نقشه‌برداری تون‌ها را به خوبی تنظیم می‌کند تا بهترین روشنایی تصویر را ارائه دهد و بتواند به راحتی نحوه دریافت تصویر توسط چشم انسان در شرایط نوری متفاوت را درک کند. این پردازنده برای سنجش میزان نور از حسگر نور محیط که در تلویزیون تعبیه شده است بهره می‌برد و به صورت خودکار سطح روشنایی را برای جبران در صورت نیاز تنظیم می‌کند. پردازنده هوش مصنوعی آلفا ۹ نسل دوم با تنظیم روشنایی محتوای HDR را بهتر می‌کند تا حتی در تاریک‌ترین صحنه‌‌ها کنتراست، جزییات و عمق رنگ باورنکردنی را حتی در اتاق‌های روشن به نمایش بگذارد. تلویزیون‌های ال‌جی با استفاده از جدیدترین نوآوری‌های Dolby در تصویر می‌توانند به صورت هوشمند محتوای Dolby Vision را تنظیم کرده تا تجربه HDR را در شرایط مختلف نور محیط به بهترین و رضایت‌بخش‌ترین شیوه ممکن میسر کنند.

LG-OLED-TV-2019-adopting-more-powerful-AI-2

کیفیت صدا با بهره‌مندی از یک الگوریتم هوشمند که قادر است صدای دو کاناله را ارتقا دهد بیشتر شده تا صدای فراگیر و مجازی ۵.۱ کانال متقاعدکننده‌ای ارائه شود. پردازنده α9 Gen 2 خروجی صدا را بر حسب نوع محتوا بهتر می‌کند تا صدای فیلم‌ها، درام‌ها، اخبار و خیلی چیزهای دیگر واضح‌تر به گوش برسد. کاربران قادر خواهند بود تنظیمات صدا را متناسب با شرایط اتاق خود متعادل کنند یا بگذارند خود تلویزیون ال‌جی سطح مناسب صدا را طبق موقعیت قرارگیری‌ و جای خود تنظیم کند. در ضمن، تلویزیون‌های پرچمدار ال‌جی بار دیگر از فناوری Dolby Atmos برخوردارند تا صدای واقعی و باورنکردنی را برای ارائه سرگرمی غوطه‌ورکننده‌تر پدید آورند.

دستیار گوگل، که اولین بار در تلویزیون‌های ۲۰۱۸ ال‌جی به همراه هوش مصنوعی ThinQ AI تعبیه شد، دوباره به مجموعه تلویزیون‌های امسال نیز افزوده شده تا تجربه یکپارچه‌ای را برای کاربران به منظور مدیریت وظایف روزانه، پاسخ به سؤالات و کنترل لوازم خانگی هوشمند و سازگار ارائه دهد. کاربران لازم نیست تلفن هوشمند خود را در دست گرفته تا پیتزا سفارش دهند زیرا دیگر می‌توانند این کار را توسط تلویزیون خود بدون ایجاد اختلال در تماشای برنامه و درست در زمان پخش برنامه‌های مورد علاقه‌شان انجام دهند.

LG-OLED-TV-2019-adopting-more-powerful-AI-1

امسال، ال‌جی همکاری خود در زمینه هوش مصنوعی را گسترش داده و آمازون الکسا را به تلویزیون‌های ۲۰۱۹ خود همراه با هوش مصنوعی ThinQ اضافه کرده است تا انعطاف بیشتری در خدمات صوتی برای مشتریان فراهم کند. کاربران می‌توانند با فشار دادن کلید Amazon Prime Video روی کنترل جادویی Magic Remote ال‌جی لوازم خانگی هوشمند را کنترل کنند، سؤال بپرسند و به ده‌ها هزار مهارت دسترسی داشته باشند. حتی می‌توانند با استفاده از صدای خودشان فهرست Alexa Routine ایده‌آل خود را برای تماس بیدارباش، اطلاعات ترافیک و تغییر کانال دلخواه تلویزیون ایجاد نمایند. تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی با ThinQ AI از تجربه دیداری غنی الکسا در زمان پخش موزیک، چک کردن آب و هوا یا دسترسی به یکی از چندین مهارت بصری برخوردارند؛ مهارتی مانند شبکه غذا (Food Network) برای یافتن دستور غذاهای عالی و الهام گرفتن از منوها برای طبخ غذا. از این به بعد، به راحتی می‌توان برنامه خانواده را مدیریت کرد، سفارشات را در آمازون بررسی نمود یا با یک فرمان صوتی به سفرهای طولانی رفت.

در ضمن، قابلیت جدید تشخیص صدای محاوره‌ای در تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی مجهز به ThinQ AI یافتن پاسخ‌ سؤالات را راحت‌تر از همیشه میسر می‌کند. تلویزیون‌های جدید ال‌جی با درک بافت محاوره می‌توانند درخواست‌های پیچیده را متوجه شوند و دیگر لازم نیست کاربران یک سری از فرامین تکراری را برای کسب نتایج دلخواه خود صادر کنند. این سرویس در تمامی تلویزیون‌های ال‌جی که مجهز به ThinQ AI هستند در بیش از ۱۴۰ کشور قابل دسترسی خواهد بود.

LG-NanoCell-TV-Range

پردازنده نسل دوم آلفا ۹ (α9 Gen 2) در تلویزیون پرچمدار ۷۵ اینچ LCD ال‌جی (مدل SM99)، محصول سال ۲۰۱۹، نیز به کار رفته و به آن نیرو می‌دهد. مجموعه تلویزیون‌های ممتاز و پیشرفته LCD ال‌جی در سال ۲۰۱۹ (سری SM9X و SM8X) با نامی جدید عرضه خواهند شد: تلویزیون نانوسل (NanoCell TV)؛ این تلویزیون‌ها برای تأکید بیشتر بر کیفیت تصویر بهتر بر پایه فناوری نانوسل ال‌جی با فناوری نانو کالر (NanoColor)، دقت رنگ در زوایای دید عریض و گسترده با فناوری نانو اکیورسی (NanoAccuracy) و حاشیه بسیار کم و باریک با طراحی شیک با فناوری نانو بزل (NanoBezel) خواهند آمد. تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی کیفیت صدا و تصویر را با فناوری هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیری عمیق بهتر کرده و تجربه راحت و یکپارچه‌ای را با ThinQ فراهم می‌کنند.

LG-Alpha-9-Gen-2

همه تلویزیون‌های OLED و تلویزیون‌های NanoCell ال‌جی در سال ۲۰۱۹ که مجهز به ThinQ AI هستند با گنجاندن پورت‌های HDMI 2.1 از نرخ فریم بالا HFR پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، حرکات با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه صاف‌تر و واضح‌تر هستند و محتوای صحنه‌های اکشن و سریع مانند مسابقات ورزشی و فیلم‌های اکشن بهتر پردازش می‌شود. پشتیبانی از قابلیت کانال پیشرفته بازگشت صدا یا eARC به علاقه‌مندان سینمای خانگی امکان بهره‌مندی از اتصال HDMI به صورت یکپارچه را می‌دهد تا از بالاترین کیفیت صدا در فرمت‌های مختلف با بیشترین میزان جزییات و عمق لذت ببرند. گزینه عالی برای شیفتگان بازی‌های ویدیویی در این محصولات جدید این است که تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی با نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) و همین طور حالت خودکار ALLM سازگاری دارند. به همین علت، تصاویر واضح و تمیزی بدون نویز، بریده شدن و پرش در این تلویزیون‌ها ارائه می‌شود.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES 2019 از ۸ تا ۱۱ ژانویه می‌توانند به غرفه ال‌جی به شماره ۱۱۱۰۰ در مرکز همایش لاس‌وگاس امریکا سر بزنند تا از نزدیک با تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی مجهز به هوش مصنوعی آشنا شوند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید