۱۸ دی ۱۳۹۷

وعده ال‌جی الکترونیکس در نمایشگاه CES 2019: هوش مصنوعی زندگی را بهتر می‌کند

مدیر ارشد فناوری ال‌جی پیش‌بینی می‌کند زندگی با نسل جدید از نوآوری‌های هوش مصنوعی که مشتری‌محور هستند بهتر و پیشرفته‌تر می‌شود.

کنفرانس خبری ال‌جی در نمایشگاه CES 2019، عصر روز گذشته (هفتم ژانویه)، در ام.جی.ام پارک لاس‌وگاس، واقع در ایالت نوادای امریکا، برگزار شد و دکتر آی.پی پارک، رییس و مدیر ارشد فناوری شرکت ال‌جی الکترونیکس، طی سخنرانی خود نگرش ال‌جی برای آینده را  AI for an Even Better Life یا «هوش مصنوعی برای زندگی بهتر» اعلام کرد. مدیر ارشد فناوری ال‌جی در نمایشگاه CES، بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی در دنیا، بر سه ستون اصلی هوش مصنوعی تحت عناوین Evolve, Connect and Open (تکامل، اتصال و آزاد بودن) تأکید کرد؛ ستون‌های مهمی که اکوسیستم هوش مصنوعی پیشرفته و پرقدرتی را با راهکارهای گوناگون و متنوع برای دنیای واقعی ارائه می‌دهد.

KEYNOTE-I-P-PARK-03

ال‌جی از طرفداران همیشگی فناوری‌های هوش مصنوعی مشتری‌محور بوده است و می‌خواهد همچنان به پیشگامی خود در حمایت از نقش سودمند هوش مصنوعی در زندگی مشتریان ادامه دهد. بیانیه مدیرعامل ال‌جی در مورد گنجانده شدن فناوری‌های هوش مصنوعی در سناریوهای زندگی روزمره بود تا این موضوع را برای بیش از ۳ هزار نفر از مخاطبان، شامل کارشناسان برجسته صنعت، تأثیرگذاران این حوزه و اصحاب رسانه، به خوبی روشن کند که چطور شرکت ال‌جی در حال تلاش برای متحول کردن فرداست. روبات راهنمای CLOi GuideBot ال‌جی دکتر پارک را در طی سخنرانی همراهی می‌کرد و اولین روباتی بود که در فرایند ارائه بیانیه اصلی کنفرانس خبری شرکت می‌کرد.

KEYNOTE-I-P-PARK-04

دکتر پارک نطق خود را با پرسش یک سؤال از مخاطبان آغاز کرد: «آیا فناوری زندگی شما را بهتر کرده است؟» سپس در ادامه گفت: «در طی سال‌های گذشته، لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و جاروبرقی مدت زمان انجام کارهای منزل را تا ۷۵ درصد کاهش داده است اما میزان کار شناختی در این زمینه به طرز چشمگیری افزایش یافته است. پاسخ سؤال مطرح‌شده در هوش مصنوعی نهفته است اما تنها در صورتی که ما به هوش واقعی دست پیدا کنیم.»

KEYNOTE-I-P-PARK-02

برند هوش مصنوعی ال‌جی ThinQ AI، از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷، مجموعه خود را به سرعت رشد داده و شامل دستگاه‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، ‌تلویزیون، تلفن هوشمند و جاروهای روباتیک شده است. دکتر پارک جدیدترین نوآوری‌ها در این لوازم خانگی که با قدرت هوش مصنوعی نیرو می‌گیرد را معرفی کرد: پیشرفته‌ترین تراشه هوش مصنوعی دنیا برای لوازم خانگی، ماشین لباسشویی با یادگیری کمکی و تقویت‌شده و همین طور دستگاه‌های «خودترمیمی» که می‌توانند معایب را به صورت خودکار تشخیص داده و مشکلات آنها را بدون ایجاد اختلال در عملکرد برطرف کنند.

دکتر پارک در ادامه گفت: «اما می‌خواهم در مورد چیزهای دیگری غیر از بهبودها و پیشرفت‌ها صحبت کنم. هدف و آرزوی ما این است که فراتر از نقش کنونی ال‌جی به عنوان شرکت سازنده لوازم الکترونیک مصرفی گام برداریم و به یک شرکت نوآور و خلاق در سبک زندگی مبدل شویم که روشی واقعا هوشمند برای زندگی ارائه می‌دهد.» دکتر پارک با اعلام نگرش ال‌جی برای عصر هوش مصنوعی توضیح داد که چطور سه ایده اصلی Evolve, Connect and Open به فناوری هوش مصنوعی در تحول تمامی جنبه‌های زندگی روزانه مشتریان قدرت می‌بخشد. محصولات ‌ThinQ ال‌جی با یادگیری عادات و الگوهای کاربر به مرور زمان متحول می‌شوند، به صورت بی‌سیم به زندگی مشتریان متصل شده و اکوسیستمی از ابتکارات را می‌گشایند که با همکاری و مشارکت قوی‌تر می‌شود تا در نهایت «تعریف نوین و جسورانه‌ای از زندگی بهتر» را ارائه دهند.

KEYNOTE-XPRIZE-CHAIRMAN-01

دکتر پارک در سخنرانی خود به اهمیت تکامل و تحول هوش مصنوعی در لوازم الکترونیک مصرفی تأکید کرد. برای این که دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی کارایی‌هایی فراتر از تشخیص فرامین صوتی و اجرای خودکار وظایف داشته باشند، باید هدف و نیت نهفته در هر فرمان را درک کنند. چنین ادراکی نیاز به تعامل مداوم هوش مصنوعی با کاربر دارد.

ال‌جی نگرش بی‌رقیب مشتری‌محور خود را با پیشنهادات نوآورانه خود برای ایجاد تجربه جدید درون‌خودرو  از خانه به جاده گسترش می‌دهد. این شرکت با ظهور عصر تحول در رانندگی خودکار قرار است مفهوم خودرو را از وسیله‌ای برای حمل و نقل به یک فضای سیار مبدل کند. اتاق خودرو مجهز به هوش مصنوعی ال‌جی به کاربران کمک می‌کند تا با رانندگی نکردن بتوانند حداکثر استفاده را از زمان خود در خودرو ببرند و وسایل نقلیه‌شان را به یک اتاق کنفرانس، سالن تئاتر یا حتی بوتیک شخصی لباس مبدل کنند.

KEYNOTE-I-P-PARK-05

دکتر پارک تلاش‌های مداوم ال‌جی برای تسهیل فرهنگ نوآوری آزاد و باز را به نمایش گذاشت. وی افزود: «ساخت این تجربه جدید درون‌خودرو نیازمند مجموعه وسیعی از راهکارهای مختلف در سخت‌افزار و نرم‌افزار است و به همین دلیل بود که ما به همکاری آزاد احتیاج داشتیم.» مدیر ارشد فناوری ال‌جی همکاری این شرکت با شرکت Adient، سازنده پیشگام صندلی، را برای ساخت صندلی‌های هوشمند و تجربه شخصی‌تر در اتاق خودرو معرفی کرد. علاوه بر این، اعلام کرد که ال‌جی تصمیمات جدیدی برای سیستم عامل webOS خود دارد که از مارس ۲۰۱۸ به یک سیستم عامل منبع باز تبدیل شده است. وی در ادامه سخنرانی خود گفت: «ما، از امسال، دسترسی آزاد سیستم عامل webOS به پلت فرم هوش مصنوعی و اختصاصی ال‌جی را برای توسعه‌دهندگان سراسر دنیا میسر خواهیم کرد.»

KEYNOTE-LUXOFT-02

دکتر پارک در ادامه سخنرانی، به هدف بلندپروازانه ال‌جی در بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی در مقیاس بزرگتر سخن گفت که با اتصال دستگاه‌های کنونی به سیستم‌های هوشمند صورت می‌گیرد. پلت‌فرم روبات تحویل سرویس ال‌جی یا RSDP به صورت نظام‌مند کارهایی نظیر دیدن، شنیدن و یادگرفتن در چندین روبات را با هم مرتبط می‌سازد تا شیوه مدیریت کار و محیط پیرامون ما را متحول کند. شبکه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی به ما امکان می‌دهد بازده انرژی اکوسیستم را از تولید و ذخیره گرفته تا مصرف به میزان بیشتری افزایش دهیم. تابلوهای دیجیتال و تبلیغاتی هوشمند عناصر فیزیکی فضا مانند دیوارها، علائم راهنمایی و حتی طبقات را به بخشی پویا و هوشمند از محیط پیرامون تبدیل می‌کنند.

گری شاپیرو، رییس و مدیرعامل CTA، در طی سخنرانی خود گفت: «ال‌جی یکی از شرکت‌های قدرتمند جهان و پیشگام در عرصه تحول در هوش مصنوعی است و تقریبا بر تمامی جنبه‌های مهم صنعت از فناوری گرفته تا سلامت، کشاورزی، حمل و نقل، مهندسی و فراتر از آن نقش تأثیرگذای دارد. ما از شنیدن صحبت‌های ال‌جی در مورد هوش مصنوعی برای زندگی بهتر به عنوان اولین خطابه در تاریخ CES بسیار هیجان‌زده هستیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید