۱۸ بهمن ۱۳۹۷

معرفی ال‌جی ‌G8 ThinQ با دوربین جلوی ToF با همکاری شرکت‌های ال‌جی و اینفینئون 

ال‌جی با تراشه حسگر تصویر REAL3TM  شرکت Infineon امنیت و سنجش عمق بهتری را برای دوربین سلفی میسر می‌کند

سئول، کره جنوبی و مونیخ، آلمان- شرکت ال‌جی الکترونیکس و شرکت فناوری‌های اینفینئون (Infineon Technologies AG) با همکاری یکدیگر فناوری پیشرفته Time-of-Flight یا به اختصار ToF را برای عاشقان عکاسی سلفی با تلفن هوشمند در سراسر دنیا معرفی کردند.

 تراشه حسگر تصویر REAL3TM اینفینئون نقش مهمی در دوربین جلوی تلفن هوشمند ال‌جی ‌G8 ThinQ که در راه است بازی می‌کند. این تلفن هوشمند پرچمدار قرار است در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ (MWC 2019) در بارسلون اسپانیا پرده‌برداری شود. حسگر خلاقانه و جدید بر پایه ترکیبی از مهارت‌ها و تخصص شرکت‌‌های Infineon و pmdtechnologies  در الگوریتم‌هایی برای کلاودهای نقاط سه‌بعدی پردازش‌شده ساخته شده (مجموعه‌ای از نقاط اطلاعات در فضا که توسط اسکن سه‌بعدی تولید می‌شود) و سطح جدیدی از قابلیت‌های دوربین جلو در تلفن‌های هوشمند را ارائه خواهد داد.

با این که سایر فناوری‌های سه بعدی از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای محاسبه فاصله سوژه تا لنز دوربین بهره می‌برند، تراشه حسگر تصویر ToF سنجش دقیق‌تری را از طریق ثبت نور مادون قرمز (اینفرارد) در زمان انعکاس از سوژه میسر می‌کند. در نتیجه، ‌ToF سریع‌تر و کارامدتر از نور پیرامون بوده و از فشار کار روی پردازنده برنامه می‌کاهد تا در نهایت مصرف انرژی را نیز کم کند.

فناوری ToF به دلیل برخورداری از سرعت بالای پاسخدهی در بسیاری از مصارف گوناگون بیومتریک نظیر تشخیص چهره به وفور استفاده می‌شود. همچنین، به دلیل این که ToF سوژه را به حالت سه بعدی می‌بیند و تحت تأثیر نور ناشی از منابع جانبی قرار نمی‌گیرد، سرعت تشخیص بی‌نظیری چه در محیط داخل و چه در فضای بیرون دارد. بنابراین، برای کاربردهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) ایده‌آل است.

شرکت اینفینئون، که در زمینه نیمه‌هادی نیرو یک شرکت پیشگام در جهان است، به دلیل فناوری متبحرانه در محصولات حسگر خود نیز شهرت دارد. این سازنده آلمانی در تولید تراشه مدیریت نیرو و حرکت و همین طور مصارف امنیتی دیجیتال بسیار معتبر و قابل اطمینان است. شرکت مذکور فناوری ToF را که در ال‌جی G8 ThinQ به کار رفته علاوه بر استفاده در تلفن‌های هوشمند پیشرفته و رده بالا، برای تلفن‌های رده متوسط نیز تولید کرده است.

آندریاس اورشیتز، رییس بخش مدیریت انرژی و بازار چندگانه در اینفینئون، می‌گوید: «شرکت اینفینئون می‌خواهد بازار را متحول کند. ما خدمات خود را فراتر از سطح یک محصول، ‌و مخصوص تولیدکنندگان تلفن همراه،‌ مراکز طراحی مرتبط و سازندگان ماژول دوربین به نمایش گذاشته‌ایم. ما بر این باوریم که در طی ۵ سال آتی دوربین‌های سه‌ بعدی در تلفن‌های هوشمند ظهور پیدا می‌کنند و اینفینئون سهم چشمگیری در این زمینه خواهد داشت.»

چانگ ما، معاون ارشد و رییس استراتژی محصولات در شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی، در این رابطه می‌گوید: «به یاد داشته باشید که هدف ال‌جی ارائه ارزش واقعی به مشتریان موبایل‌هایش است و جدیدترین تلفن هوشمند پرچمدار ما از همان ابتدا مجهز به فناوری ToF طراحی شده است تا برای کاربران یک سیستم معتبر امن و متمایز را بدون قربانی کردن قابلیت‌های دوربین فراهم کند. ال‌جی‌ G8 ThinQ با فناوری ToF گزینه‌ای بهینه برای کاربرانی است که در پی تلفن هوشمندی ممتاز و رده بالا با امکانات بی‌همتا و بی‌رقیب دوربین هستند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید