۰۶ بهمن ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: هشتمین روز از سفر گروه ۲۲۹ به هلند​​

گروه ۲۲۹، یکی دیگر از ۵ گروه‌ منتخب پروژه جهانی ال‌جی چلنجر امسال، که در رشته مهندسی پلیمر (مقطع کارشناسی ارشد) در دانشگاه امیرکبیر تهران به تحصیل مشغول هستند با موضوع جذاب بازیافت لوازم الکترونیک به سفر تحقیقاتی خود در کشور هلند پرداختند.

گزارش هشتمین روز از سفر این تیم را در ادامه بخوانید.

هشتمین روز سفر (۲۶ نوامبر): شرکت در دومین گردهمایی جهانی در زمینه یادگیری اقتصاد سبز

 دومین گردهمایی جهانی در زمینه یادگیری اقتصاد سبز، نقش مهمی در دانش و مهارت در طراحی راه حل‌های اقتصادی سبز را مورد بحث قرار داد. این نشست در مرکز کنفرانس OECD در پاریس برگزار شد. این رویداد در تلاش  بود تا به بحث اقتصاد در رابطه با  اصلاحات سبز و کم کربن توجه کند، تأثیرات آنها را شناسایی کند و راه حل های جامع برای خانواده‌ها ، کارگران، بخش‌ها و مناطق را برای کمک به آنها برای ساختن آینده‌ای سبز کشف کند.

در واقع پس از بازدید از کمپانی‌های مختلف در حیطه مدیریت و صنعت بازیافت در کشور هلند لازم می دانستیم تا اطلاعاتمان را در زمینه اقتصادی و وجه جامع بازیافت برای یک کشور افزایش دهیم. چرا که شاید یکی از قدم‌های اصلی برای پیشبرد چین صنعت و فرهنگی در ایران متقاعد کردن دولت مردان و سیاست یک کشور است. بنابراین، سعی کردیم با شرکت در مجمع این بخش مهم و حیاتی این پروژه را نادیده نگیریم. سوال اساسی ما برای شرکت در این کنفرانس در واقع این بود که یک کشور، به خصوص کشورهای توسعه یافته، چگونه توانسته‌اند یک گروه یا به عبارتی سازمانی بحرانی از افراد حرفه‌ای بسازند که آن‌ها اولا بتوانند ریسک‌ها و فرصت‌های انتقال به یک اقتصاد سبز فراگیر را درک کنند؛ ثانیا دانش و مهارت کافی برای قرار گرفتن در محل درست سیاسی و انگیزه لازم برای رسیدگی به ریسک‌های شناسایی شده داشته باشند.

8d13307c-83b6-4d6e-b28b-190e5a36eed0

در واقع این گردهمایی بر روی موضوع توسعه مهارت‌ها و آموزش برای تمام افراد درگیر در مدیریت سیاست سبز و مدافعان محیط زیست تمرکز داشت. اگرچه، سطح این گردهمایی بسیار بالاتر از سطح توقع بود اما در بخش مدیریت بازیافت ایده‌های خوبی به ما داد و به ما کمک کرد که بتوانیم بسیار جامع‌تر و در سطح‌های بالاتری در کشور به این موضوع نگاه کنیم چرا که در حال حاضر داشتن یک سیاست سبز در تمام بخش‌های کشور و عدم آسیب به محیط زیست دغدغه کل جهان است و لازم است که در کشور ما نیز این موضوع بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گیرد.

این گردهمایی ما را بسیار نسبت به موضوع خود خوش‌بین کرد و متوجه شدیم و یاد گرفتیم که آموزش و افزایش دانش در بین چه مردم عادی چه سیاستمداران اولین قدم برای ایجاد چین فرهنگی در کشور است و داشتن یک سیاست سبز در مورد تمام زباله‌ها که شامل زباله‌های الکتریکی نیز می‌شود به شدت به اقتصاد یک کشور و حفظ منابع آن کمک می‌کند. موضوع مهمی که به آن اشاره شد این بود که این موضوع بدون همکاری دولتمردان و نداشتن مهارت در مدیریت آن تا حدودی دشوار است.

هدف کلی این گردهمایی جهانی به طور کلی افزایش دانش و مهارت‌های توسعه‌یافته برای طراحی راه حل‌های سبز اقتصادی است که خوشبختانه یکی از این راه‌ها همان بازیافت زباله‌های الکتریکی است که علاوه بر حفظ محیط زیست به اقتصاد کشور و حفظ منابع ملی آن نیز کمک می‌کند. علاوه بر این ذکر شد که این گونه راه حل‌های سبز اقتصادی می‌توانند در کشور ایجاد اشتغال نیز بکنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید