۰۲ بهمن ۱۳۹۷

تلویزیون ۸۸ اینچ OLED 8K ال‌جی​؛ بهترین تلویزیون و بهترین فناوری نمایشگاه CES 2019

تلویزیون ۸۸ اینچ OLED 8K ال‌جی​ به عنوان بهترین تلویزیون، بهترین فناوری و محصول افتخارآمیز و مبتکرانه در نمایشگاه CES 2019 امسال شناخته شد.

تلویزیون‌های جدید ۸۸ اینچ OLED 8K ال‌جی به لطف وجود فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning) بهترین کیفیت تصویر و صدا و همین طور واضح‌ترین تصویر ۸K را به نمایش می‌گذارند. این مدل‌های جدید با دومین نسل از پردازنده هوشمند α (Alpha) 9 Gen 2 (آلفا ۹ نسل دو) و الگوریتم یادگیری عمیق نیرو می‌گیرند و سطح بالاتری از تجربه کیفیت بالای صدا و تصویر هوش مصنوعی را به ارمغان می‌آورند. تلویزیون‌های OLED 8K ال‌جی به لطف وجود این الگوریتم‌های جدید با تحلیل محتوای اصلی بهترین کیفیت صدا و تصویر را ارائه کرده و علاوه بر آن با تشخیص شرایط محیط می‌توانند محتوا را به بهترین نحو به نمایش بگذارند.

03-lg-display-88-inch-8k-oled

تلویزیون‌ Z9 OLED ال‌جی با بهره‌گیری از پلت‌فرم هوشمند و باز ال‌جی امکان دسترسی به گستره وسیعی از خدمات هوش مصنوعی پرطرفدار در پلت‌فرم‌های دیگر را خواهند داشت که شامل تعبیه شدن آمازون الکسا علاوه بر دستیار گوگل می‌شود. کاربران می‌توانند از راحتی استفاده از قابلیت تشخیص صدا و داشبورد خانگی لمسی و هوشمندی لذت ببرند که با کمک آن می‌توانند بسیاری از لوازم خانگی هوشمند را مستقیما از طریق تلویزیون کنترل کنند.

گنجاندن پردازنده α۹ Gen 2 در این تلویزیون‌ ‌OLED‌ ال‌جی منجر به افزایش کیفیت صدا و تصویر با کمک الگوریتم یادگیری عمیق می‌شود؛ الگوریتمی که از پایگاه اطلاعاتی وسیعی شامل بیش از یک میلیون داده بصری ساخته شده است. بنابراین، کیفیت محتوای اصلی شناخته شده و بهترین شیوه ارتقای آن برای ارائه بهترین خروجی بصری تشخیص داده می‌شود.

LG-8K-signage-CES-2019

تلویزیون‌ ۸۸ اینچ ۸K ال‌جی مدل Z9 OLED از قابلیت‌های پردازش بالاتری برای ارائه واقعی‌ترین کیفیت تصویر ۸K برخوردار است؛ تصویری که به لطف ارتقا به کیفیت ‌۸K و بهبود کاهش نویز شفاف، زنده و پر از جزییات است.

جوایز تلویزیون ۸۸ اینچ OLED 8K ال‌جی در نمایشگاه CES 2019:

  • جایزه CES 2019 Innovation Award: افتخارآمیز
  • وب‌سایت Mashable: بهترین فناوری نمایشگاه CES 2019
  • وب‌سایت Digital Trends: بهترین تلویزیون نمایشگاه CES 2019​

۱ نظر

حسين ۶ بهمن ۱۳۹۷ پاسخ

ال جی ثابت کرده نه تنها در نو آوری و اختراع بلکه در بازار یابی ان نیز بسیار توانمند است واین موضوع در صبرو شکیبائی و تحمل زیان کوتاه مدت برای رسیدن به هدف نهفته است ۶ سال قبل ال جی و سامسونگ تقریبا بطور همزمان از اولین تلوزیون ۵۵ اینچی با فناوری oled خود در نمایشگاه CES2013 لاس و گاس پرده برداری کردند و در همان سال هر دو محصول تقریبا بطورهمزمان وارد بازار شد در ان زمان پیشکسوتان صنعت oled یعنی سونی و لوه آلمان این فناوری را یک اختراع شکست خوره قلمداد می کردند زیر هزینه تولید آن با توجه به کمیابی و گران بودن مواد اولیه برای تولید دیودها نوری ارگانیک بسیار بالا بود و از طرفی دیودهای آبی رنگ بدلیل تحمل فشار زیاد برای تولید نور سفید عمر کوتاهی داشت بطوریکه عمر پنل های OLED در آن زمان حدود نصف پنل های LCD پلاسما تخمین زده می شد ال جی با ترکیب فناوری تحریک الکتریکی فسفر و ال ای دی توانست نور سفید درخشان را با مواد ارگانیک کمتر تولید کند در گام بعد بجای تولید سه نوع ال ای دی برای تولید سه رنگ اصلی از فناوری رایج ماسک رنگی استفاده کرد بدین ترتیب توانست از یک سو عمر پنل های OLED را به بیش از دوبرابر افزایش داده و از سوی دیگر میزان مصرف موارد اولیه ارگانیگ برای تولید پنل ها کاهش یافت سومین گام بلند ال جی برای جهانی کردن این فناوری کاهش هزینه تولید با افزایش تیراژ تولید بود برای این منظور بزرگترین ریسک یا عرضه محصول زیر قیمت تمام شده در کوتاه مدت بود که از نظر فعالان بازار خودکشی اقتصادی تلقی می گردید ال جی این کار راهم کرد منتها با برنامه یعنی عرضه باریکترین تلوزیون منحنی دنیا برای این منظور در سال اول بلند گوهای پیزو الکتریک به باریکی کاغذ را با قیمت گزاف از یک شرکت ژاپنی خریداری کرد در سال دوم همین مدل را با حذف بلند گوی گران قیمت ژاپنی و تعبیه ان در پشت محصول و در نهایت با افزایش ۳ میلیمتری قطر محصول ولی با ظاهری کاملا مشابه البته با دوسوم قیمت راهی بازار نمود در سالهای بعد با افزایش وضوح و قطر و … کار بجائی رسید که دوسال قبل ۷۵ درصد سهم بازار oled را از آن خود نمود و در سال پیش علی رغم افزایش چشمگیر تولید با فروش پنل به رقبا این سهم را به ۷۰ درصد کاهش داد البته این هم از زیرکی ال جی بود چون می دانست با ورود سایر برندها اولا میزان فروش پنل های oled ال جی بالاتر می رود از طرفی افراد متعصب به برند خاص امکان خرید بیشتری پیدا می کنند و با تنوع بازار و ارضای سلیقه های مختلف بازهم فروش oled در دنیا و سود نهایی ان افزایش می یابد سالها بدلیل نیاز به پهنای باند بالا فناوری ۸K یا سوپر های ویژن محدود مانده بود با اختراع فناوریها و استاندارهای پخش DVB-T2 و SVB-S2 و فرمت های فشرده سازی HEVCو H.265 پخش تلوزیونی شبکه دولتی ژاپن با فرمت ۸K آغاز و قطعا با سرعتی بیش از پیشبینی های انجام شده در سالهای آتی گسترش می یابد همانگونه که بعد از عرضه اولین تلوزیون ۴Kدر سایز نامتعارف ۷۷ اینچ شاهد تولید تلوزیونهای OLED با سایز ۷۷ اینچی با وضوح ۴K توسط سایر برندها بودیم کاملا قابل پیش بینی است در نمایشگاه CES2010 شاهد عرضه تلوزیونهای ۸K با برندهایی مانند سونی و پاناسونیک باشیم امروز دیگر رقابت بر روی کیفیت پنل با انحصاری شدن استفاده از پنلهای OLED ال جی در تمامی برندها از بین رفته اما رقابت در قلب تپنده تلوزیونها یعنی پردازندهای گرافیکی تازه آغاز شده و رقبای قدری مانند سونی در اینده با ال جی وارد رقابت خواهند شد البته همانگونه که در صنعت دوربین های فیلمبرداری و سایر تجهیزات با فناوری بالا شاهد هستیم امکان استفاده از تولیدات سایر رقبا در محصول نهایی برای افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها روز به روز در حال گسترش است

نظر دهید