۲۳ اسفند ۱۳۹۷

چطور خانه را سینما کنیم؟

فکر کردید با خرید تلویزیون، سینمای خانگی و بلندگوی خطی یا ساندبار دیگر می‌توانید بیشترین لذت را از تماشای فیلم‌ در روزهای تعطیل ببرید؟

اگر این طور هست، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید! لوازم جدیدی که خریدید مبارکتان باشد اما هنوز تا تماشای یک فیلم و لذت بردن از آن راه زیادی در پیش دارید. اول از همه، باید فضای منزل را سینمایی کنید.

اگر می‌خواهید بهترین تجربه از سینما را در منزل داشته باشید بهتر است از به نکات مقدماتی زیر توجه کنید و اتاق هال یا نشیمن معمولی خود را چند تغییر جزئی دهید تا برای سینمای خانگی شما بهترین مکان باشد؛ یا اینکه تصمیم بگیرید اتاق دیگری را به این کار اختصاص دهید.

البته گزینۀ دوم کار شما را راحت‌تر می‌کند زیرا شما می‌توانید از اول شروع کنید و از اتاق خانوادگی برای عملکرد چندمنظوره استفاده نکنید. اصول زیرا را در نظر بگیرید و ببینید کجای کار هستید و چه اقداماتی باید انجام دهید.

Banner-OLED-AI-v4

نور

اتاق باید تا آنجا که ممکن است تاریک باشد و تنها کورسویی از نور هنگام تماشای فیلم وجود داشته باشد. وقتی شما سینمای خانگی را کنار پروژکتور قرار می‌دهید و از آن برای تماشای فیلم استفاده می‌کنید رعایت این نکته اهمیت دارد زیرا با کمی نور محیط بهترین عملکرد برای شما فراهم می‌شود اما در واقع، اتاقی که تاریک‌تر است تجربه سینمایی‌تر خواهد بود. اولین گام هوشمندانه در ایجاد سینمای خانگی جایگزین گردن پرده‌ها با پارچه‌های ضخیم و تیره است. البته بهتر است سینمای خانگی را در اتاقی بگذارید که اصلا پنجره نداشته باشد زیرا پرده‌های بزرگ صدا را جذب می‌کنند و برای گوش شما ضرر دارد.

Global_HU80KA_2018_HeroBanner_1600x800_D

تجهیزات داخلی

بهترین سینمای خانگی را زمانی می‌توانید داشته باشید که تمام لوازم همراه آن درون یک اتاق گنجانده شود. به این معنی که برای بلندگوها حفره‌هایی ایجاد شود که داخل دیوار کار نصب شوند. یک صفحۀ پروژکتور که در محفظه‌ای سفارشی یا ساختۀ دست خودتان قرار گرفته سینما را به معنای واقعی ایجاد می‌کند و داشتن صفحه‌نمایشی که روی پایه قرار گرفته است از ارزش آن چیزی کم نمی‌کند و لازم نیست خودتان را به دردسر بیاندازید و هزینۀ اضافی برای خریدن لوازم اضافی متحمل شوید.

اگر برای سینمای خانگی خود از صفحه‌نمایش تلویزیون استفاده می‌کنید، صفحه‌نمایش تخت کار را راحت‌تر می‌کند زیرا به دیوار متصل می‌شود. البته صفحه‌های پروژکشن برای نصب روی دیوار یا ایجاد دیوار ویدئو بهتر خواهند بود.

LG_TV_LHB675_home_entertainment

بنشینید

هر کس وارد سینما می‌شود به دنبال بهترین مکان برای نشستن است. سینمای خانگی شما نیز باید بهترین وضعیت مشاهده را برای همه داشته باشد. بسیاری از صفحه‌نمایش‌های ال.سی.دی از پهلو یا کناره‌ها نمای ضعیفی ایجاد می‌کنند. اتاق نشیمن معمولاً صندلی‌های آمفی‌تئاتری دایره‌وار یا ال‌مانند دارد که خیلی هم مناسب نیست. سینمای خانگی باید به صورت ردیف و صاف چیده شود تا همه زاویۀ دید خوبی نسبت به صفحه‌نمایش داشته باشند.

دیوارهای منعکس‌کننده

یک اتاق نشیمن شلوغ‌ و به‌هم‌ریخته تأثیر منفی در کیفیت صدا دارد زیرا امواج صدا به هر چیزی را که بخورند منعکس می‌شوند و از تأثیر نهایی کم می‌کنند. مکان خوب برای بلندگو می‌تواند بر برخی از این مشکلات فائق آید اما یک سینمای خانگی واقعی چیزی به جز صندلی و دیوار تمیز ندارد.

فرش‌های کرک‌دار نیز کیفیت نهایی را دچار افت می‌کنند. یک فرش نازک و ارزان‌قیمت در چنین مواردی بهتر از یک فرش ضخیم است.

اگر می‌خواهید یک اتاق اختصاصی را به سینمای خانگی اختصاص دهید، بهترین کار این است که مقدار پولی را برای مشاور سینمای خانگی هزینه کنید و به کیفیت صدای اتاق کمک کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید