۲۱ فروردین ۱۳۹۸

وب‌سایت زومیت: ال‌جی V50 ThinQ 5G از هوش مصنوعی سریع‌ و دقیقی بهره می‌برد

وب‌سایت زومیت: ال‌جی اخیرا مدعی شده است که مدل 5G گوشی وی ۵۰ تین‌کیو دارای نوع خاصی از هوش مصنوعی است که سرعت و دقتی بالاتر از بیشتر رقبا دارد.

وی ۵۰ تین‌کیو فایو جی (LG V50 ThinQ 5g)، گوشی جدید ال‌جی است که در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان دستگاهی ارزان‌قیمت‌تر نسبت به محصولی نظیر گلکسی اس ۱۰ فایو جی ( Galaxy S10 5G) روانه‌ی بازار خواهد شد. بد نیست بدانید که مزایای این گوشی، تنها به قیمت پایین آن بر نمی‌گردد و وی ۵۰ تین‌کیو 5G ویژگی‌های مثبت متعددی خواهد داشت.

ال‌جی اخیرا مدعی شده است که گوشی موردبحث از نوعی سرویس هوش مصنوعی جدید بهره می‌برد که برای هر کاربر شخصی‌سازی می‌شود و به‌جای اتکا به پردازش ابری، از داده‌های موجود در گوشی استفاده می‌کند که در نوع خود بسیار جالب است.

گرچه وی ۵۰ یک گوشی اندرویدی است، اما طبق گفته‌های ال‌جی، سرویس هوش مصنوعی این گوشی بیشتر رویکردی شبیه دستیار صوتی سیری اپل دارد، تا گوگل اسیستنت. در دستیار گوگل، فرمان‌های مختلف هوش مصنوعی از قبل آماده و سپس در فضای ابری دسته‌بندی می‌شوند، اما سیری چنین رویکردی ندارد.

ال‌جی مدعی است که هوش مصنوعی قرارگرفته روی گوشی وی ۵۰ تینکیو ۵ جی، نسبت به هوش مصنوعی‌های متکی به فضای ابری، هم سریع‌تر و امن‌تر است و هم دقت بیشتری دارد؛ گفتنی است که مزایای یادشده، به‌لطف تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ به‌دست آمده‌اند، تراشه‌ای که کوالکام آن را به‌طور ویژه برای هوش مصنوعی بهنیه‌سازی کرده است.

LG-V50-ThinQ-Dual-Screen-G8

اپل به‌هنگام معرفی iOS 9، اعلام کرد که دستیار سیری از قابلیت خاصی به‌نام Proactive بهره می‌گیرد و ظاهرا هوش مصنوعی وی ۵۰ هم رویکرد مشابهی دارد. بر این اساس عملکرد هوش مصنوعی گوشی جدید ال‌جی به چند قابلیت خاص اما پرفایده محدود است که در بین این قابلیت‌ها، سرویس‌های مربوط‌به موقعیت مکانی کاربر هم دیده می‌شود؛ بگذارید با مثالی، این بخش را بیشتر توضیح دهیم.

وقتی که کاربر وارد مترو می‌شود، گوشی به‌طور خودکار ازطریق یک نوتیفیکیشن از کاربر می‌خواهد که مقصد نهایی‌اش را روی نقشه تعیین کند؛ یا مثلا وقتی کاربر ماشینش را پارک کند و از آن خارج شود، گوشی از کاربر می‌خواهد که از آن محیط عکس بگیرد تا بعدا بتواند بهتر ماشینش را پیدا کند.

گزارش جدید منتشرشده از سوی رسانه‌ی سی‌نت ادعا می‌کند که هوش مصنوعی وی ۵۰ خواهد توانست براساس مکان‌هایی که کاربر در آن‌ها حضور داشته، تماس‌هایی که برقرار کرده و پیامک‌هایی که فرستاده، به‌هنگام جست‌و‌جو در فضای وب برخی موارد خاص را به او پیشنهاد کند.

براساس آن‌چه تاکنون از وی ۵۰ شنیده‌ایم، باید بگوییم که هوش مصنوعی این گوشی، نوعی هوش مصنوعی مدرن است و به‌جای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات شما با گوگل یا دیگر سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی فضای ابری، از اطلاعات روی گوشی برای انجام کارهای مختلف استفاده می‌کند.

ال‌جی قصد دارد گوشی وی ۵۰ تین‌کیو را روز ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ (۳۰ فروردین ۱۳۹۸) در کره‌جنوبی با قیمت معادل ۱٬۰۵۰ دلار در دسترس خریداران قرار دهد.

منبع: وب‌سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید