۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

جای مناسب برای ساندبار ال‌جی شما کجاست؟

ساندبار یا بلندگوی خطی در اشکال و اندازه‌های مختلف و قابلیت‌های گوناگونی عرضه می‌شوند اما انتخاب ساندبار مناسب و خرید آن می‌تواند آسان باشد؛ البته در صورتی که بدانید به دنبال چه چیزی می‌گردید:

ساندبارها در دو شکل عرضه می‌شوند: ساده و تکی، یا همراه با ساب‌ووفر بی‌سیم. حالا کدام را انتخاب می‌کنید؟ از یک طرف، یک نوار مستطیل باریکی دارید که خیلی راحت همه اجزا را در یک واحد جای داده است و نیازی به سیستم‌های حجیم و شلوغ نیست. هیچ دستگاه اضافی وجود ندارد؛ تنها یک فرمت نصب کن و پخش کن. از این راحت‌تر نمی‌شود.

 از طرف دیگر، نوع دیگری از ساندبار که ساب‌ووفر جانبی دارد به دستگاه اصلی امکان می‌دهد که باریک‌تر و ظریف‌تر باشد و درست جلوی تلویزیون شما قرار گیرد. ظاهرش که زیباست. و از آنجا که ساب‌ به صورت بی‌سیم متصل می‌شود، شما لازم نیست نگران در هم ریختگی سیم‌ها یا گذاشتن آن نزدیک ساندبار باشید. آن را می‌توانید در هر گوشه‌ای از خانه جای دهید.

07_Wireless_Subwoofer_LAS550H

مکان ساندبار

کجا می‌خواهید ساندبار خود را بگذارید؟ ایده‌آل این است که ساندبار را جلوی تلویزیون یا زیر آن بگذارید. مثل بلندگوی مرکزی در سیستم صدای فراگیر با آن رفتار کنید. شما می‌خواهید دیالوگ‌ها و اکشن‌های صفحه طوری به نظر برسد که انگار از خود تلویزیون بیرون می‌آید. پس بهتر است زیر تلویزیون یا کنار آن باشد. اگر فضا را لازم دارید، می‌توانید ساندبار را در طبقه زیرین میز تلویزیون خود بگذارید اما خیلی دور نباشد زیرا این طور به نظر می‌رسد که صدا و تصویر همخوانی ندارد و صدا از جای دیگری پخش می‌شود.

1129b8d9-ef33-4af6-8cbf-eacd51b7d193

ایستاده یا دیواری

اندازه همیشه مهم است. اگر تلویزیون شما روی پایه است، اطمینان حاصل کنید که ساندبار خیلی حجیم یا مرتفع نباشد که نیمی از صفحه را بپوشاند. اگر خیلی بزرگ است ممکن است جلوه زیبایی در جلوی تلویزیون شما نداشته باشد.

اما اگر تلویزیون روی دیوار نصب باشد چطور؟ نترسید. بیشتر ساندبارها را می‌توان روی دیوار نصب کرد. بارهای باریک زیر تلویزیون باریک زیباتر به نظر می‌رسند. بنابراین، علاوه بر جنبه کاربردی بودن و امکانات، زیبایی‌شناختی را هم مد نظر داشته باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید