۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

شتابدهی توسعه هوش مصنوعی ال‌جی با یک تراشه اختصاصی

پردازنده هوش مصنوعی جدید ال‌جی با موتور عصبی ال‌جی (LG Neural Engine) برای مصارف گوناگون طراحی شده است؛ جاروهای روباتیک، ماشین لباسشویی و یخچال نمونه‌ای از محصولات مجهز به این تراشه هستند.

ال‌جی تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود را (AI Chip) به نام « موتور عصبی ال‌جی» با هدف شتابدهی به توسعه دستگاه‌های هوش مصنوعی برای خانه ساخته است. این تراشه شبکه عصبی مغز انسان را خیلی بهتر تقلید می‌کند تا بهتر بتواند پردازش الگوریتم‌های یادگیری عمیق vh انجام دهد.

تراشه هوش مصنوعی با هوش دیداری ارتباط برقرار می‌کند تا فضا، مکان، سوژه‌ها و کاربران را بهتر تشخیص و تمایز دهد. در عین حال که هوش صوتی با دقت صدا و مشخصه‌های اصوات را تشخیص می‌دهد، هوش محصول نیز  می‌تواند قابلیت‌های دستگاه را با تشخیص تغییرات فیزیکی و شیمیایی در محیط افزایش دهد. این تراشه خدمات هوش مصنوعی سفارشی را با پردازش و یادگیری اطلاعات صوتی و تصویری امکان‌پذیر می‌کند تا بیشتر و بهتر بتواند احساسات و رفتار کاربر و بافت موقعیتی را شناسایی کند.

محصولاتی که به این تراشه مجهزند از مزایای تراشه هوش مصنوعی ال‌جی (LG AI Chip) تعبیه شده در محصول (On-Device AI) بهره می‌برند تا بتوانند حتی بدون اتصال به شبکه اینترنت هم کار خود را انجام دهد. علاوه بر این، تراشه هوش مصنوعی ال‌جی از یک موتور امنیتی قدرتمند برخوردار است و بهتر می‌تواند اطلاعات شخصی را از هک شدن‌های خارجی محافظت کند. پردازشی که نیاز به امنیت بالایی ندارد برای یک مکان عمومی طراحی شده و مکان اداری که نیاز به امنیت بالاتری دارد به یک سخت‌افزار اضافی در یک مکان امنیتی نیاز دارد.

تراشه هوش مصنوعی ال‌جی برای بهبود تشخیص عملکرد در محصولاتی که به آنها نیرو می‌دهد طراحی شده است؛ مثلا در یک موتور پیشرفته تشخیص چهره برای موقعیت‌سنجی و نقشه‌برداری همزمان (SLAM).

به عنوان نمونه، قابلیت قدرتمند پردازش چهره اعوجاج ناشی از لنزهای زاویه گسترده را اصلاح می‌کند و تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری در محیط‌های تاریک ارائه می‌دهد.

ال‌جی الکترونیکس تصمیم دارد تراشه هوش مصنوعی جدید خود را در جاروهای روباتیک آینده، ماشین لباسشویی، یخچال و حتی دستگاه‌های تهویه مطبوع هوا بگنجاند. همچنین، ال‌جی دسترسی به محصولات هوش مصنوعی را از طریق همکاری با شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گسترش خواهد داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید