۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

فناوری HDR در تلویزیون‌های OLED چشم‌ها را خیره می‌کند

در تلویزیون‌های OLED ال‌جی، فناوری HDR چیز دیگری است که باید مهم شمرده شود و قابلیت‌های آن با فناوری کاهش نوردهی پیکسل OLED غنی می‌شود.

بر خلاف نمایشگرهای LCD که نوردهی پشت LED به طور موضعی کل بخش یک صفحه را تاریک می‌کرد، هر پیکسل در پنل OLED می‌تواند به طور مستقل روشن و خاموش شود. در نتیجه، تلویزیون‌های OLED رنگ‌های زنده، واضح و جزییات سایه را حتی وقتی سوژه‌های روشن مستقیماً کنار فضاهای سیاه و تاریک قرار دارند ترجمه می‌کنند. از همین رو، اطمینان می‌دهند تصاویری که نمایش داده می‌شود در سیاهی کامل هستند و رنگ‌های واضحی دارند. بدین جهت، تلویزیون‌های OLED رسانه‌ای عالی برای محتوای HDR هستند.

OLED-TV-_G6-1024x658

نمایشگر OLED (دیودهای ساطع‌کننده نور ارگانیک) از موادی استفاده می‌کنند که بدون نوردهی پشت، نور از خودشان ساطع می‌کنند و نور از سوی هر پیکسل به طور مجزا کنترل می‌شود تا سیاهی کامل را ایجاد کند. با OLED، ما می‌توانیم به طور کامل سیاهی خیلی دقیق و جزییات روشن را نمایش دهیم؛ مثل شیء تاریکی که در جلوی شمعی در اتاقی تاریک قرار دارد یا فلاش روشن آتش‌بازی بر فراز آسمانی تیره و تار. بنابراین، CR یا دامنه کنتراست وسیع‌تر خواهد شد و مزایای زیادی برای توصیف نمایشگر HDR به طور طبیعی وجود دارد.

در حال حاضر OLED مشخصه‌های HDR را با توانایی نمایش سیاهی کامل و درجه‌بندی جزییات دارد. شرکت LG Display از الگوریتم دیگری نیز برای بررسی این فناوری استفاده می‌کند تا Dynamic Range یا دامنه پویایی را گسترش داده و روشنایی پیکسل افزایش پیدا کند.

شکل تکامل یافته‌تری از HDR می‌تواند با محاسبه اوج دقیق روشنایی و سیاهی کامل به دست آید. این فناوری OLED HDR تحسین‌های زیادی از استودیوهای هالیوودی و سازندگان بزرگ در CES 2015 دریافت کرده است.

ifa-2015-wrap-up-21

ساخت فناوری HDR که در جهت برآورده کردن نیاز بازار تصویربرداری آغاز شده است پنل OLED شرکت LG Display را روشن‌تر کرده است. فناوری OLED که هم اکنون برخی عناصر فناوری HDR را در تعلق خود دارد، تصویر طبیعی و واضحی را با افزوده شدن استانداردهای HDR کامل می‌کند.

 

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید