۲۵ خرداد ۱۳۹۸

رشد انفجاری بازار تلویزیون‌های 8K به لطف وجود تلویزیون‌های OLED 8K ال‌جی

پیش‌بینی می‌شود بازار تلویزیون‌های ‌8K با افزایش شدید مشتریان و تقاضا برای خرید تلویزیون‌هایی با کیفیت بالاتر با رشد بسیار زیادی روبه‌رو شود.

امسال، بعد از عرضه تلویزیون ۸۸ اینچ OLED 8K ال‌جی در بازار کره جنوبی این رقابت شدت بیشتری گرفته است. بازار تلویزیون 8K فرصتی جدید برای شرکت‌های تولیدکننده نمایشگر و سازندگان تلویزیون است.

موسسه تحقیقات بازار IHS در ۱۲ ژوئن اعلام کرد که بازار نمایشگرهای 8K امسال به رشد ۸۰۷ درصدی می‌رسد و فروش آن از ۳۸ هزار دستگاه در سال گذشته به  ۳۴۵ هزار دستگاه در سال جاری می‌رسد. از نظر حجم فروش هم باید گفت که فروش تلویزیون‌های 8K از ۳۷ میلیون دلار در سال قبل به ۲۴۷ میلیون دلار در پایان امسال خواهد رسید. انتظار می‌رود صادرات پنل نمایشگر 8K از ۳۸۳۰۰ دستگاه در سال گذشته به ۳۴۵۷۰۰ دستگاه در سال جاری برسد و رشد ۱۰ برابری را تجربه کند.

به گفته یکی از کارشناسان صنعت تلویزیون، سازندگان بزرگ و مهم تلویزیون یکی پس از دیگری مدل‌های 8K از تلویزیون خود را عرضه می‌کنند و به همین دلیل رشد نمایشگرهای 8K در بازار سر به فلک خواهد کشید. در بازار نمایشگر 8K نمایشگرهای کریستال مایع یا LCD هنوز در جریان اصلی فروش هستند. در حقیقت، صادرات تلویزیون 8K LCD در امسال به ۳۴۰ هزار دستگاه می‌رسد در حالی که صادرات تلویزیون‌هایی که پنل 8K OLED دارند به حدود ۵ هزار دستگاه می‌رسد.

LG-OLED-TV-8K_01-1024x682

با این که تلویزیون‌های 8K OLED در ابعاد ۸۸ اینچ به فروش می‌رسند اما تلویزیون‌های 8K LCD در ابعاد متفاوت از ۵۵ تا ۹۸ اینچ در دسترس خواهند بود. مؤسسه IHS Markit می‌گوید قیمت تلویزیون‌هایی که پنل OLED دارند حدود یک‌ونیم برابر مدل‌های LCD است.

تلویزیون‌های 8K برای شرکت‌های کره‌ای نمایشگر در بازار نمایشگر نقطه قوت و محل عرض اندام هستند. بازار تلویزیون‌های LCD از تولید بیش از اندازه اشباع شده اما در مقابل آن، بازار 8K مثل یک اقیانوس آبی است که می‌توان در آن شنا کرد.

با تمام اینها، نکته حائز اهمیت این است که به گفته‌ی شرکت ال‌جی دیسپلی، پنل‌های LCD در بیان تصویر 8K یا تصاویر واضح‌تر با مشکل روبه‌رو می‌شوند. طبیعت کریستال مایع در پنل‌های LCD به گونه‌ای است که در زاویه دید مشکلاتی ایجاد می‌کند. در زمان مشاهده صفحه تلویزیون از اطراف، روشنایی پنل‌های LCD تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند یا حتی رنگ پوست عوض می‌شود.

پنل‌های OLED امتیازات بیشتری در عصر تلویزیون‌های 8K  دارند؛ آن هم زمانی که تلویزیون‌های 8K لازم است ۳۳ میلیون پیسکل را کنترل کنند. نمایشگر پنل‌های OLED  که از خود نور می‌دهد برای وضوح بالاتر بهینه هستند زیرا هر چه وضوح بالاتر می‌رود، اندازه پیکسل‌ها هم کوچکتر می‌شود.

LG-Display-88-inch-8K-OLED-Display-ed

تلویزیون OLED 8K ال‌جی بزرگترین تلویزیون OLED ال‌جی است که تا کنون معرفی شده و ابتکاری است که تنها توسط این فناوری نمایشگر بی‌رقیب محقق شده است. مدل جدید و حیرت‌انگیز تلویزیون OLED برتری این فناوری را نسبت به نمایشگرهای LED مرسوم نمایش می‌دهد و تجربه مشاهده‌ای را میسر می‌کند که همتایی ندارد. این تلویزیون از پنل پیشرفته‌ای بهره می‌برد که بیش از ۳۳ میلیون پیسکل خودنورده دارد تا کیفیت تصویر بی‌مانند و مثال‌زدنی تلویزیون OLED را ارائه دهد و طبیعی‌ترین و زنده‌ترین تصاویر ممکن را در زاویه دید عریض، کنتراست بی‌نهایت و مشکی واقعی به رخ بکشد. تصاویر در تلویزیون ۸۸ اینچ OLED 8K ال‌جی به لطف وجود وضوح 8K  Ultra HD با ۴۳۲۰×۷۶۸۰ پیکسل بسیار شفاف هستند و وضوح آن ۱۶ برابر تعداد پیکسل‌های تلویزیون full HD و ۴ برابر یک تلویزیون UHD است.

تلویزیون‌های جدید ۸۸ اینچ OLED 8K ال‌جی به لطف وجود فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning) بهترین کیفیت تصویر و صدا و همین طور واضح‌ترین تصویر 8K  را به نمایش می‌گذارند. این مدل‌های جدید با دومین نسل از پردازنده هوشمند α (Alpha) 9 Gen 2 یا آلفا ۹ نسل دو و الگوریتم یادگیری عمیق نیرو می‌گیرند و سطح بالاتری از تجربه کیفیت بالای صدا و تصویر هوش مصنوعی را به ارمغان می‌آورند. تلویزیون‌های OLED 8K ال‌جی به لطف وجود این الگوریتم‌های جدید با تحلیل محتوای اصلی بهترین کیفیت صدا و تصویر را ارائه کرده و علاوه بر آن با تشخیص شرایط محیط می‌توانند محتوا را به بهترین نحو به نمایش بگذارند.

گنجاندن پردازنده   α۹ Gen 2 در این تلویزیون‌ ‌OLED‌ ال‌جی منجر به افزایش کیفیت صدا و تصویر با کمک الگوریتم یادگیری عمیق می‌شود؛ الگوریتمی که از پایگاه اطلاعاتی وسیعی شامل بیش از یک میلیون داده بصری ساخته شده است. بنابراین، کیفیت محتوای اصلی شناخته شده و بهترین شیوه ارتقای آن برای ارائه بهترین خروجی بصری تشخیص داده می‌شود.

۱ نظر

حسین ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

بنا به دلایل ذیل تلوزیونهای ۸K ال جی دارای عالیترین تصویر تلوزیونی تولید شده تا کنون می باشد .
۱- پیکسل فرعی سفید برای تولید رنگ سفید درخشان که ضمن تولید نور کاملا سفید و درخشان با افزایش تعداد پیکسلهای فرعی به ۳۳ میلیون در قیاس با سایر تلوزیونها ( ۲۴ میلیون ) وضوح بالاتری را ارائه می دهد .
۲- کنتراست تا مرز بینهایت ، با توجه به پدیده فرار نور در تمامی تلوزیونهای ال سی دی و ال ای دی موجود هیچکدام قادر به تولید نور مشکی مطلق نیستند و با توجه به اینکه رنگ سفید نیز در این توزیونها از ادغام سه طیف اصلی رنگی تولید می گردد و شکست نور در صفحه نوردهنده و نیز عبور از لایه لیکوئید توانایی آنها در تولید نور سفید درخشان مانند صحنه های کوهستانی مملو از برف محدود است
۳- زاویه دید افقی که در پنل های IPS بدلیل چینش افقی پیکسلها نسبت به فناوری VA بسیار بهتر است اما باز هم به پای تلوزیونهای OLED نمی رسد
۴- محدودیت موجود در پاسخگوئی پیکسل ها که بین دو تا ۸ میلی ثانیه در تلوزیونهای مختلف با فناوری LED LCD متفاوت و باعث تار شدن صحنه های ÷ر تحرک حتی در تلوزیونهای دارای نرخ بروز رسانی بالای تصویر هستند خواهد گردید .

نظر دهید