۲۱ خرداد ۱۳۹۸

بهترین تجربه تصویر و صدا فقط در تلویزیون‌های 8K ال‌جی با نمایشگر OLED ال‌جی

 اولین تلویزیون ۸K OLED ال‌جی اوج دستاوردهای فناورانه و جهشی انقلابی در فناوری نمایشگر است.

فناوری ۴K OLED نقش بزرگی در شکل‌دهی دوباره صنعت تلویزیون بازی کرد و ال‌جی اطمینان دارد که ۸K OLED نیز نظیر همین تأثیر را خواهد گذاشت.

​در سال جاری، رقابت بر سر فرماندهی بازار تلویزیون‌های ۸K در میان سازندگان جهانی شدت بیشتری گرفته است. به گفته‌ی ال‌جی، پنل‌های OLED (دیودهای ساطع‌کننده‌ی نور ارگانیک) مزایا و فواید بیشتری نسبت به پنل‌های LCD (نمایشگر کریستال مایع) در نشان دادن ویدیوهای باکیفیت دارند.

به عبارت دیگر، ال‌جی با وجود حضور رقبایی نظیر سامسونگ که تلویزیون‌های QLED (دیودهای ساطع‌کننده‌ی نور کوانتومی) می‌سازد، پیشگامی خود را در بازار تلویزیون‌های ۸K تقویت و مستحکم‌تر می‌کند. فناوری نقطه‌ی کوانتومی سامسونگ ترکیبی از فیلترهای نقاط کوانتومی و پنل LCD است. نبرد میان این دو برند در عرصه تلویزیون‌ها بر سر به دست آوردن جایگاه برتر در بازار تلویزیون‌های بزرگ و باکیفیت است که روز به روز داغ‌تر می‌شود.

LG-OLED-TV-8K_03-1024x786

شرکت ال‌جی دیسپلی، در اواخر فوریه‌ی امسال، در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که سامسونگ شتابزده به تولید انبوه پنل‌های اولد اقدام کرده است زیرا پنل‌های LCD در بیان تصویر ۸K یا تصاویر واضح‌تر با مشکل روبه‌رو می‌شوند. طبیعت کریستال مایع در پنل‌های LCD به گونه‌ای است که در زاویه دید مشکلاتی ایجاد می‌کند. در زمان مشاهده صفحه تلویزیون از اطراف، روشنایی پنل‌های LCD تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند یا حتی رنگ پوست عوض می‌شود.

پنل‌های OLED امتیازات بیشتری در عصر تلویزیون‌های ۸K دارند؛ آن هم زمانی که تلویزیون‌های ۸K لازم است ۳۳ میلیون پیکسل را کنترل کنند. پنل‌های OLED که نمایشگرشان از خود نور می‌دهد برای وضوح بالاتر بهینه هستند زیرا هر چه وضوح بالاتر می‌رود، اندازه پیکسل‌ها هم کوچکتر می‌شود.​

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید