۲۳ خرداد ۱۳۹۸

۶ توصیه به آنهایی که می‌خواهند کولر گازی بخرند

از آنجایی که سیستم‌های تهویه انواع گوناگون دارند، هر کدام در مکان مناسب قرار گرفته و استفاده می‌شود. از پرمصرف‌ترین وسیله‌های برودتی و سرمازا برای مکان‌های مسکونی و تجاری می‌توان به کولرها اشاره کرد. کولر خود بر دو نوع گازی و آبی است. کولرهای گازی دارای محاسن بسیار زیادی بوده که استفاده از آن را برای عموم مردم میسر ساخته است ولی قیمت تقریبا ً بالای آن باعث شده است که افراد زیادی به استفاده از کولر های آبی روی بیاورند.

کولرهای گازی برخلاف کولرهای آبی رطوبت محیط را افزایش نمی دهند و در مناطق مرطوب کارایی زیادی دارند. تا ۱۰ سال پیش کولرهای گازی تنها در شهرهای جنوبی کشور استفاده می شد اما چند سالی است که استفاده از آنها تقریباً در همه جا رایج شده است.

کولرهای گازی هوای درون خانه را به درون می‌کشند و خنک می‌کنند. بنابراین احتمال ورود آلودگی از بیرون خانه به درون خانه بسیار کمتر است اما مشکل اصلی این کولرها، مصرف انرژی است که البته با نصب و نگهداری مناسب و با رعایت تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای مورد نظر می‌توان این مشکل را نیز به حداقل رساند.

کولرهای گازی به لحاظ شکل ظاهری و نوع کاربردشان به دو نوع اصلی تقسیم می شوند: پنجره ای و اسپلیت. اگرچه انواع اسپلیت از انواع پنجره‌ای گران‌ترند ولی این گرانی در طول چند سال و با توجه به قبض برقی که پرداخت می‌کنید، جبران خواهد شد.

ffff1037-adb1-4f7c-863f-3cb739bc4d31

اگر می‌خواهید کولر گازی بخرید: 

۱) هنگام انتخاب نوع و قدرت کولر گازی، ابعاد اتاق‌هایتان را در نظر بگیرید.

۲) موتور برخی کولرهای گازی برای مناطق جغرافیایی بسیار گرم و مرطوب ساخته شده و هیچ نیازی نیست در شهری مثل تهران از این کولرها تهیه کنید.

۳) کولرهای گازی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند، اگر چه ارزان‌ترند ولی ضمانت‌نامه ندارند و چندان قابل اعتماد نیستند. 

۴) از فروشنده بخواهید آدرس نزدیک‌ترین نمایندگی نصب و خدمات بعد از فروش کولر را زیر فاکتورتان قید کند.

۵) استفاده از مواد ضدزنگ در کولرهای اسپلیت باعث طولانی شدن عمر دستگاه و تبادل سریع گرما و سرما می‌شود و در کاهش مصرف برق و راندمان نهایی نیز تاثیر متقابل دارد.

 ۶) کولرهای گازی درجه تنظیم دما دارند. تنظیم این درجه روی ۱۸ تا ۲۲ سبب می‌شود وقتی هوای اتاق به این درجه رسید، خود به خود کولر خاموش شود و انرژی کمتری مصرف شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید