۱۸ تیر ۱۳۹۸

با کولرهای گازی اینورتر ال‌جی، ارزان خنک شوید

سیستم‌های جدید تهویه مطبوع با داشتن تکنولوژی‌هایی نظیر فیلتر محافظ چندگانه و پلاس­مستر آیونایزر که به تایید سازمان‌های استاندارد بین‌المللی رسیده‌ می‌توانند تا 99.9 درصد باکتری‌ها، مواد حساسیت‌زا و ویروس های معلق در هوا را حذف کرده و تازگی و طراوت هوای خانه را تضمین کنند؛پرسش اصلی ما بر سر هزینه انرژی مصرفی این کولرهاست. آیا با خرید یک دستگاه تهویه مطبوع اینوتر متحمل پرداخت هزینه‌های اضافی و گزاف نمی‌شویم؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال باید ببینیم اساسا اینورتر چیست؟ به گفته علی طباطبایی، از کارشناسان سیستم‌های تهویه مطبوع، اینورتر به زبان ساده یک کیت الکترونیکی است که سر راه کمپرسور قرار می‌گیرد و باعث می‌شود کمپرسور به صورت دور متغییر کار کند. وی می‌گوید: در کمپرسورهای قدیمی وقتی دما را مثلا روی ۲۲ درجه تنظیم می‌کردیم، موتور با تمام توان کار کرده و هنگامی که دمای محیط به ۲۲ درجه می‌رسید، خاموش می‌شد و اجازه می‌داد دما افزایش یابد. به این ترتیب، حجم بالایی از انرژی هدر می‌رفت. در تکنولوژی اینورتر، هنگامی که دما به درجه تنظیم شده رسید، بجای خاموش شدن، دور موتور کاهش می‌یابد و دما را ثابت نگه می دارد. در نتیجه، صرفه جویی بزرگی در مصرف انرژی صورت می‌گیرد.

a4c3eef8-85a0-4d83-8ace-22ef08055a23

البته همه داستان این نیست. در سیستم‌های جدید تهویه مطبوع، تکنولوژی اینورتر موجب شده شروع کار کمپرسور در دور پایین صورت بگیرد و به تدریج دور افزایش یابد. به این ترتیب، با فشار ضربه ای استارت و اتلاف انرژی روبرو نیستیم. به علاوه، شیرهای انبساطی در مسیر کمپرسور تعبیه شده که در مصرف برق اولیه صرفه جویی می‌کنند. اما، ویژگی ضد اتلاف انرژی اینورتر زمانی که دمای محیط به درجه تنظیم شده رسید، خود را نشان می دهد. کاهش دور موتور باعث می شود تا به عنوان مثال یک دستگاه ۲۴ هزار که بین ۹ تا ۱۰ آمپر مصرف برق دارد، به سطح مصرف خیره کننده ۳ الی ۴ آمپر برسد. جالب است بدانید، میزان مصرف کولر آبی ۷ هزار در حالت دور بالا (که خنک کنندگی بسیار کمتری از سیستم های تهویه مطبوع دارد) حدود ۷ آمپر است.

نتیجه گیری با خود شماست. تهویه بهداشتی و مصرف مدیریت شده و تا 73 درصد صرفه جویی امتیازاتی است که تکنولوژی اینورتر به همراه دارد. البته توجه داشته باشید هر دستگاه برای فضای مشخصی ساخته شده است. هنگامی که ظرفیت دستگاه پایین تر از محیط نصب شده باشد، طبیعی است که میزان اتلاف انرژی افزایش یافته و مشتری قادر به تجربه هوایی دلپذیر نخواهد بود. پس، به هنگام خرید نظر کارشناسان فروش را بپرسید و به هم‌خوانی ظرفیت دستگاه با محیط توجه داشته باشید.

۸ نظر

حامد ۲۳ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

سلام
این کولر رو دی ۹۷ خریدم ولی امسال که روشن میکنم اصلا خونه رو سزد نمیکنه
کارشناس اومده اول میگه گازش عوض بشه
بعدش درست نشده میگه یک قطعه اش خرابه
ده روز معطلیم که قطعه اش بیاد که نیست
یعنی باید کولری که اصلا استفاده نشده اینطوری باشه

ال جی ۲۴ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

سلام دوست عزیز،

لطفا شماره تلفنی که شما با خدمات تماس گرفته‌اید و همچنین مدل و سریال دستگاه خود را اعلام بفرمایید تا پیگیری های لازم از طرف شرکت ال‌جی انجام شود.

متشکریم.

حامد ۲۴ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

مدل دستگاه NT247SK3
سریال ۷۰۳KAZK1FG61

حامد ۲۴ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

با نمایندگی مشهد.حمیدی چندین بار تماس گرفتم چند بار کارشناس اومده ولی نهایتا گفتن قطعه اش خرابه و منتظرن قطعه اش فرستاده بشه
کولر استفاده نشده تا حالا و قطعه اش خرابه وقعا جای تاسف داره برای این برند گه با اعتماد و اطمینان خریدم

ال جی ۲۴ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

دوست عزیز،

از مشکلی که برای شما پیش آمده بسیار متأسفیم. خدمات مشتری گلدیران با شما در تماس خواهند بود تا مشکل شما حل شود.

متشکریم.

علی ۲۹ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

سلام

میخواستم بدونم فرق بین کولر next titan مدل NT247SK3 با NT249SQ1 در چی هست و اینکه مدل NT247SK3 هم وای فای داره یا نه؟

و اینکه چرا در بعضی از سایت ها رده مصرف انرزِی این مدل b خورده و بعضی ها نوشتن a

ممنون میشم پاسخ بدید

حامد ۸ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

سلام حدود یک ماه و ده روزی هست دستگاه مشکل داره و پیگیر خدمات گارانتی دستگاه هستم نهایتا بعد مراجععه کارشناسان متعدد آخرین کارشناس به این نتیجه رسید که کمپرسور ایراد داره و باید تعویض بشه و برای تایید نظریه فرستادن تهران
ده روز گذشته هنوز تهران تایید نکرده و میگن منتظر تایید مدیریت هستن این چه مدیریتی هست که هنوز تصمیم نگرفته بعد ده روز
بابا چه اشتباهی کردیم ال جی رو به اعتبار خدمات گارانتی و پس از فروش اش خریدیم
تابستان تموم شد و از گرما مردیم
یک مسلمونی پیدا بشه و به دادمون برسه شاید این مدیریت تایید کردن

ال جی ۹ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

سلام دوست عزیز،

از مشکلی که برای شما پیش آمده بی نهایت متأسفیم. لطفا نام کامل خود و شماره ای که به وسیله آن با شرکت مشتریان گلدیران تماس گرفتید را اعلام بفرمایید تا جهت تسریع در حل مشکل شما اقدام شود.

متشکریم.

نظر دهید