۱۲ تیر ۱۳۹۸

فوت‌وفن برطرف کردن صدای کولر گازی

اگر دستگاه تهویه مطبوع هوا یا کولر گازی  ال‌جی شما صدای ناهنجاری می‌دهد و نمی‌دانید دلیلش چیست، این مطلب را بخوانید تا شاید بتوانید خودتان صدای آزاردهنده را برطرف کنید.

اگر کولر گازی ال‌جی صدای ناهنجار و آزاردهنده‌ای دارد و به فکر تماس با نمایندگی گلدیران برای رفع صدا و مشکلات احتمالی هستید بهتر است قبل از هر چیز بدانید که این صدا ممکن است از یونیت داخلی (پانل) کولر گازی یا یونیت خارجی کولر گازی کندانسور باشد.

همان طور که می‌دانید کولرهای گازی یا اسپیلت‌ها دو قسمت دارند: پنل داخلی در داخل اتاق و پنل خارجی در فضای بیرون از منزل و فضای آزاد.

عوامل خارجی و یا خراب شدن قطعات کولر گازی می‌تواند از دلایلی باشد که هنگام کار کردن کولر گازی صدای ناهنجاری ایجاد می‌شود و ممکن است موجبات اذیت و آزار افراد خانواده و یا حتی همسایه‌ها را فراهم کند.

14d33302-080b-4bc4-b21c-cea9d71d8645

دلایل احتمالی صدای کولر گازی می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

جسم خارجی مزاحم در کندانسور است

اگر در حال کار کردن کولرگازی ناگهان صدایی ناهنجار می‌شنوید، شاید یک جسم خارجی در داخل پنل خارجی آن در فضای بیرون از ساختمان افتاده باشد؛ چیزی مثل جانوران موزی و یا پرندگانی که در آن لانه کرده‌اند. اگر متوجه جسم خارجی شدید، فورا دستگاه را خاموش و برق آن را قطع کنید. سپس، با استفاده از چراغ قوه داخل با بررسی دقیق دستگاه جسم خارجی یا حیوان را خارج کنید.

modo4

تیغه‌های فن شکسته است

گیر کردن جسمی به تیغه‌های فن ممکن است باعث شکسته شدن و تاب برداشتن تیفه‌های فن در یونیت داخلی شود. پره‌های فن را با دقت نگاه کرده و اگر انحنایی می‌بینید، آن را به حالت اصلی برگردانید. اگر فکر می‌کنید کار شما نیست، با مرکز خدمات مشتری گلدیران تماس بگیرید.

maxresdefault

دستگاه تراز نیست

تراز بودن پنل خارجی و داخلی کولر گازی اهمیت زیادی دارد. اگر هنگام نصب کولر گازی به تراز بودن آنها دقت نشود، با گذشت زمان، صدای ناهنجاری از دستگاه شنیده می‌شود. در این مورد دیگر از دست شما کاری برنمی‌آید و حتما باید با مرکز خدمات مشتری گلدیران برای تراز کردن مجدد تماس بگیرید.

Global_ARTCOOL-DUAL-Inverter_2017_Feature_10_Easy-Installation_D

قاب جلوی کولر گازی صدا می‌دهد

اگر درب جلوی پنل کولر گازی درست بسته نشده باشد، هنگام کار کردن کولر گازی باعث ایجاد صدای تق‌تق از دستگاه می‌شود. بهتر است دوباره درب جلوی پنل را باز کنید و به آرامی ببندید.

maxresdefault (1)

پایه‌های کندانسور شل شده است

اگر مهره‌ها یا پایه‌های پنل خارجی کولر گازی شل شده باشد، هنگام کار کردن دستگاه صدا می‌دهند. در این حالت، برای آچارکشی دستگاه باید اقدام کنید.

maxresdefault (2)

lg-outdoor-unit2

دستگاه نیاز به روغن کاری دارد

اگر موتور فن خوب روغن کاری نشده باشد و یا مشکلی دارد، ممکن است به صدا بیفتد. بهتر است دستگاه را خاموش کنید تا خسارات بیشتری به دستگاه نزنید. سپس، با مرکز خدمات مشتری گلدیران تماس بگیرید تا پرسنل متخصص و تکنسین‌های گلدیران برای رفع صدای کولر گازی شما مراجعه کنند.

۱ نظر

Saeed ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ پاسخ

با درود من امسال کولر گازی ال جی دوال اینورتر آی کنترل تی LG WIFI 26000 AMPN26K T3
گرفتم.سوای فیلتر سقفی،فیلترهای روبرو هم داره.منتهی این مدل برای تمیز کردن فیلترهای چندگانه جلو، گویا با کشیدن درب جلو به بالا باز نمیشه چون جای دست در دو طرفش هم نداره و تمام آموزشها در اینترنت همین مدله.ممنون میشم کمک کنید چطور باید فیلترهای جلوش تمیز بشن.
سوال دومم اینه چند روزه با روشن کردن حالت یونایزر به حالت صدای ویز از قسمت راست خروجی هوای اسپلیت داخلی میاد که خ نگران کرده منو.ممنون میشم بگید علتش چیه؟

نظر دهید