۲۲ مرداد ۱۳۹۸

چطور با تلویزیون‌های هوشمند ال‌ جی فیلم ضبط کنیم؟

پاسخ: ماشین زمان به شما می‌کند!

لازم نیست نگران از دست دادن برنامه‌های مورد علاقه خود باشید. با نسخه به‌روزشده از قابلیت محبوب ماشین زمان (Time Machine)، برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند ضبط شوند تا شما بتوانید آنها را به عقب برگردانید، روی آنها مکث کنید یا برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را دوباره تماشا کنید.

  • ضبط داخلی (Internal Recording): برنامه‌های مورد علاقه شما می‌توانند ضبط شوند و شما درست از طریق حافظه داخلی تلویزیون به آنها دسترسی داشته باشید.
  • تماشا و ضبط (Watch & Record): لازم نیست نگران تداخل برنامه‌های تلویزیونی و همزمانی آنها با هم باشید. یکی را نگاه کنید و دیگری را ضبط کنید.
  • پخش زنده (Live Playback): برنامه‌های زنده تلویزیون را مکث کنید، به عقب برگردانید و دوباره پخش کنید. شما اکنون می‌توانید کنترل نمایش‌ها را در دستان خود بگیرید. (به دستگاه‌های جانبی ذخیره نیاز است.)

webos1

  • ضبط زمان‌بندی‌شده (Scheduled Recording): وقتی در منزل نیستید می‌خواهید برنامه‌های مورد علاقه خود را ضبط کنید؟ مشکلی نیست، فقط کافیست ضبط خود را برنامه‌ریزی کنید.
  • پخش هوشمند (Intelligent Playback): وقتی شما برای چند دقیقه از پای تلویزیون بلند می‌شوید، تلویزیون هوشمند به صورت خودکار قسمت‌هایی را که از دست داده‌اید را ضبط می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا در زمان برگشت آن را تماشا کنید. (فقط در مدل‌های دوربین‌دار)

۳ نظر

حسین ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

در مورد ضبط برنامه های تلوزیونی توسط تلوزیونهای هوشمند ال جی ذکر چند نکته ضروریست .
۱- فقط تعداد محدودی از تلوزیونهای ال جی دارای حافظه داخلی قابل دسترس برای ضبط برنامه های تلوزیون به ظرفیت های ۴ و ۸ گیگابایت هستند که حدود دو گیگابایت آن توسط سیستم عامل تلوزیون اشغال و فضای مفید حداقل ۲ و حداکثر ۶ گیگابایت است که بسیار ناچیز می باشد .
۲- قابلیت ضبط یک کانال و تماشای یک کانال دیگر فقط در خصوص کانال هایی که در یک TS قرار دارند و یا به عبارت دیگر در یک دامنه فرکانسی در حال پخش هستند امکان پذیر است مثلا شما نمی توانید شبکه دو را تماشا و شبکه نمایش را ضبط کنید .
۳- قابلیت تایم شیفت یا برگشت به عقب برنامه در حال پخش صرفا در صورتیکه برنامه تلوزیونی در حال پخش را ضبط کنید امکان پذر می باشد .
ضبط برنامه ریزی شده در تلوزیونهای جدید ال جی و برخی دیگر از برندها برای شبکه هایی که از جدول پخش برنامه پشتیبانی می کنند و شما امکان انتخاب برنامه مورد نظر را از روی جدول دارید امکان پذیر و نیازی به دادن زمان ضبط ندارید بمحض شروع برنامه ضبط برنامه انجام و در انتها قطع می گردد البته آگهی های میان برنامه هم ضبط می شود در چنین حالتی اگر تلوزیون در حالت استند بای یا خاموش شده با استفاده از کنترل هم باشد ضبط برنامه مطابق برنامه تنظیمی شما انجام می گیرد .
۴- متاسفانه موفق به تجربه ضبط هوشمند نشده ام زیرا تا آنجا که اطلاع دارم فقط شری LA دارای دوربین داخلی یا نصب شده روی تلوزیون بود که در سال ۲۰۱۳ عرضه و این سری فاقد این امکان بود ، دوربین های ابشنال مخصوص تلوزیونهای سری LM و بعد ال جی هیچگاه در ایران عرضه نشد و تعداد بسیار معدود موجود در بازار بصورت مسافری وارد شده است
و در خاتمه ذکر دو مورد خالی از لطف نیست اول اینکه امکان انتقال فیلم ضبط شده در حافظه داخلی تلوزیون بر روی فلش و یا هارد وجود ندارد
۲- تا انجا که اطلاع دارم تلوزیون ال جی تنها برندی است که فقط قابلیت ضبط برنامه تلوزیونی روی هارد با ظرفیت حداقل ۵۰۰ گیگابایت تا حداکثر دو ترابایت را بشرط فرمت با سیستم فایل تلوزیون ال جی را دارد و بدلیل تفاوت سیستم فایل برنامه های ضبط شده قابل انتقال برروی هارد نیست .

حسین ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ پاسخ

سلام تلوزیون ال ای دی دارم روی کنترل علامت ضبط دارد ولی برنامه ها راضبط نمی کند.

علی ۲۹ مهر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام
ممنون میشم راهنمایی کنید که چگونه باید فیلم ذخیره شده در حافظه داخلی تلوزیون ال جی را پاک کنم گزینه حذف نداره

نظر دهید