۲۷ مرداد ۱۳۹۸

آغاز تولید انبوه پنل‌های ۷۷ اینچ OLED ال‌ جی از سال آینده

کارخانه ال‌ جی دیسپلی در گوانژوی چین تولید انبوه پنل‌های ۷۷ اینچ OLED را سال آینده آغاز می‌کند.

ساخت کارخانه تولید پنل‌های اولد ال‌جی در شهر گوانژوی کشور چین ۲۹ آگوست (حدود ۱۰ روز دیگر) به اتمام می‌رسد. این شرکت قرار است به سرعت ساختار کسب و کار خود را از پنل‌های LCD به پنل‌های OLED تغییر دهد تا نگذارد در جنگ قیمت با شرکت‌های چینی در زمینه LCD شکست بخورد.

شرکت ال‌جی دیسپلی تصمیم دارد ساخت پنل‌های اولد در ابعاد ۷۰ اینچ را از سال آینده شروع کرده و تولید انبوه پنل‌های اولد بزرگتر را در کارخانه گوانژوی چین تثبیت کند.

امسال، این کارخانه عمدتا بر تولید پنل‌های ۵۵ و ۶۵ اینچ OLED تمرکز می‌کند. انتظار می‌رود با معرفی فناوری MMG یا شیشه چندمدله (multi-model glass) قیمت‌ها کاهش یابد. سال آینده، کارخانه ال‌جی دیسپلی اقدام به تولید پنل‌های ‌OLED در ابعاد ۷۷ اینج خواهد کرد که در حال حاضر تنها در کارخانه نسل هشت و نیم پاجو در کره تولید می‌شوند. فناوری MMG در پنل‌های ۷۷ اینچ OLED به کار می‌رود تا پنل‌های ۷۷ و ۴۸ اینچ بتوانند از یک شیشه مادر ساخته شوند. به گزارش مرکز تحقیقاتی IHS Markit، این کارخانه تولید پنل‌های ۷۷ اینچ را از سه ماهه دوم سال آینده شروع می‌کند.

قرار است تولید پنل‌های ۷۷ اینچ OLED در کارخانه گوانژوی چین قدرت ال‌جی الکترونیکس را در بازار تلویزیون‌های ۷۰ اینچ یا بزرگتر افزایش دهد. هم اکنون، میزان پنل‌های تولیدی ۷۷ اینچ OLED ال‌جی دیسپلی در کارخانه پاجو خیلی زیاد نیست. مرکز تحقیقاتی IHS Markets پیش‌بینی می‌کند حجم صادرات پنل‌های ۷۷ اینچ OLED که سال گذشته ۲۷ هزار قطعه بوده است به ۶۰ هزار قطعه در سال آینده برسد.

۲ نظر

حسین ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

سایز ۷۷ اینچ در تلوزیونهای ال سی دی و ال ای دی وجود ندارد و تنها در فناوری OLED این پنل توسط ال جی ساخته و روانه بازار شده که علاوه بر تلوزیونهای OLED ال جی در تلوزیونهای OLED ساخت سونی و دیگر برندهای مطرح دنیا مورد استفاده قرار می گیرد شاید برایتان جالب باشد شرکت لوه آلمان که هنوز رادیوهای لامپی سالم ان با عمر بالای ۵۰ و ۶۰ سال در بسیاری از منازل یافت میشود و هنوز نمونه هایی از تلوزیونهای ۲۷ اینچ با بدنه چوبی و پایه استیل میله ای شش چرخ آن برنگ گردوئی و سفید مجهز به گنترل از راه دور ان را که در سالهای ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ در نخستین ماههای بهره برداری از فرستنده های رنگی در ایران با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان معادل قیمت یک پیکان دست دوم در ایران عرضه شده اند را در گوشه و کنار می بینیم و در حال حاضر بدلیل تولید در کشور آلمان گرانترین و لاکچری ترین برند در صتعت تلوزیون در دنیا بشمار میرود نیز انواع تلوزیونهای OLED در سایزهای مختلف از جمله ۷۷ اینچ را با استفاده از پنل ال جی تولید و به بازار عرضه می کند در صورت تمایل از تلوزیون oled لوه در سایز ۷۷ اینچ بازدید کنید لازم به ذکر است این برند در سال ۱۹۲۳ میلادی یعنی ۹۶ سال قبل با تولید انواع رادیو فعالیت خود را آغاز و سابقه فعالیت ان نزدیک به یک قرن می باشد .
https://www.loewe.tv/int/bild/loewe-bild-7

حسین ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

البته تلوزیون OLED با برند لوه در ایران در دسترس نیست اما تلوزیون ۷۷ اینچی با فناوری OLED ساخت سونی مجهز به پنل ال جی را در نمایشگاههای این برند در تهران میتوانید مشاهده و خریداری نمائید مدل AE1 سونی که دقیقا مانند یک بوم نقاشی بسیار باریک طراحی و تمام تجهیزات الکترونیک ان در پایه نگهدارپشتی تلوزیون تعبیه شده است بدلیل نوع طراحی این تلوزیون بصورت شیب دار روی میز قرار می گیرد و اگر قصد استفاده از ان در سالن پذیرائی منزل را دارید باید از میزی با حداقل ارتفاع استفاده و همچنین لوستر وسط پذیرایی را در زمان تماشای تلوزیون خاموش کنید این مدل مونتاژ مالزی و در تهران در نمایشگاههای سونی در خیابان جمهوری اسلامی و شاید نقط دیگر در دسترس است با توجه به اینکه بیش از نیم قرن یعنی از زمان عرضه اولین تلوزیون رنگی با فناوری تنیترون در سال ۱۹۶۸ میلادی همواره تلوزیونهای سونی بدلیل کیفیت بسیار بالای تصویر زبانزد عام و خاص بوده و هست در یکی از نمایشگاههای سونی کافیست تصاویر تلوزیونهای OLED ال جی را با تلوزیونهای ال ای دی این برند که همزمان در حال پخش یک محتوا ( فیلم ) هستند را در کنار یکدیگر مشاهده و مقایسه کنید تا تفاوت خیره کننده فناوری OLED ال جی را از نزدیک تحسین نمائید . البته مشکل قیمت این فناوری مانع بزرگی جهت دسترسی عموم مردم به این فناوری می باشد . با هم این تلوزیون را در سایت سونی ببینیم در این سایت این شاهکار سونی را میتوانید از زوایای مختلف ببینید نشانی :
https://www.sony.com/electronics/televisions/a1e-series/buy/xbr77a1e

نظر دهید