۱۴ مرداد ۱۳۹۸

زمان عرضه تلویزیون‌های OLED رول‌شونده و OLED 8K ال‌جی مشخص شد

چیزی تا سال ۲۰۲۰ باقی نمانده است. با این که تلویزیون‌ رول‌شونده OLED ال‌جی در نمایشگاه‌ CES 2019 معرفی شد و بیش از ۷۰ جایزه و افتخار را کسب کرد اما اولین تلویزیون‌ رول‌شونده دنیا در سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهان می‌شود.

هیون جیم کیم، رییس برنامه‌ریزی و تیم LG Signature R Task Team، در مصاحبه با وب‌سایت Tom’s Guide اعلام کرد که تلویزیون OLED R اواخر امسال در کره جنوبی عرضه می‌شود و عرضه جهانی آن در سال آینده خواهد بود.

آقای کیم با اینکه در مورد قیمت تلویزیون رول‌شونده OLED ال‌جی حرفی نزد اما این تلویزیون را مخصوص بازار فوق پیشرفته و رده‌بالا دانست که عرضه گسترده آن در کشورهای جدید و بازار هدف در آینده اعلام می‌شود.

LG-8K-OLED-TV-002

لازم به ذکر است که تلویزیون ۸۸ اینچ OLED 8K ال‌جی قرار است در نیمه دوم امسال در امریکا وارد بازار امریکا شود. گفته‌ها حاکی از آن است که مدل ۷۵ اینچ از این تلویزیون نیز در حال ساخت است ولی مدل‌های زیر ۷۰ اینچ برای نمایش کیفیت بسیار بالا 8K اصلا مناسب نیست.

تلویزیون OLED رول‌شونده ال‌جی نیز مانند تلویزیون‌های SIGNATURE (سیگنچر) ال‌جی از فناوری‌های منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای مانند HDR10 Dolby Vision، فناوری Technicolor و HLG برخوردار است.

LG-rollable-TV

۱ نظر

حسین ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

در حال حاضر تقریبا تولید تلوزیونهای ۳۲ اینچ با وضوح full HD و تلوزیونهای زیر ۴۳ اینچ با وضوح ۴K توسط تولید ککندگان متوقف شده زیرا در سایزهای کوجک افزایش وضوح بدلیل افزایش تعداد پیکسل ها و فاصله تاریک بین آنها نه تنها کمکی به بهتر دیده شدن تصویر با جزئیات بیشتر نمی کند بلکه باعث کاهش نور صفحه تلوزیون نیز می گردد بنا بر این ارائه تلوزیون با وضوح ۸K در سایزهای زیر ۷۰ اینچ علاوه بر مشکل کوچک سازی پیکسلهای ساتع کننده نور ارگانیک با کاهش نور صفحه نمایش که فعلا بعنوان نقطه ضعف این فناوری توسط رقبا مطرح می گردد خواهد شد

نظر دهید