۰۹ مرداد ۱۳۹۸

گزارش مالی ال‌جی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹

رکود فروش بالا در بخش لوازم خانگی و سودآوری قوی بخش تجاری ‌B2B

ال‌جی الکترونیکس گزارش مالی سه ماهه دوم و نیمه اول سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد. طبق این گزارش، مجموع فروش ال‌جی الکترونیکس 15.63 هزارمیلیارد وون کره (معادل ۱۳.۴۰ میلیارد دلار امریکا) و سود اجرایی 652.3 میلیارد وون (معادل 559.4 میلیون دلار) در دوره‌‌ای که شامل آپریل تا ژوئن ۲۰۱۹ می‌شود ارزیابی شده است. در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته، مجموع فروش ۴.۱ درصد بالاتر بوده اما درآمد اجرایی ۱۵.۴ درصد کاهش یافته است. رکورد سوددهی بخش لوازم خانگی و سودآوری قوی بخش تجاری B2B درآمد اجرایی کمتر در بخش محصولات سرگرمی خانگی و ضررهای بخش قطعات خودرو و ارتباطات موبایل را خنثی می‌کند.

فروش شرکت سرگرمی خانگی و تهویه مطبوع هوا 6.10 هزارمیلیارد وون (معادل 5.23 میلیارد دلار) در سه ماهه دوم اعلام شد که بالاترین فروش بخش در تاریخ شرکت ال‌جی الکترونیکس بوده است. رشد درآمد به خصوص در کره جنوبی و مناطقی نظیر کره شمالی، اروپا و خاورمیانه قوی‌تر بوده و نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ توانسته ۱۶.۱ درصد افزایش داشته باشد. درآمد اجرایی 717.5 میلیارد وونی (معادل ۶۱۵.۳ میلیون دلار) بالاترین رقم در دوره آپریل تا ژوئن بوده است. این بخش تجاری سوداجرایی قوی خود را پس از یک رشد ثابت تجربه کرده و افزایش فروش در این بخش به دلیل رشد تقاضا برای محصولات تهویه مطبوع و کاهش مستمر قیمت‌ها به وجود آمده است.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی درآمد سه ماهه خود را 1.42 هزارمیلیارد وون (معادل ۱.۲۲ میلیارد دلار) اعلام کرد که  نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته ۶۳ درصدی افزایش داشته است. فروش قوی در بخش محصولات سرگرمی و اطلاع‌رسانی و افزایش تقاضا برای قطعات خودروهای برقی دلیل فروش قوی‌تر این بخش بود. در سه ماهه پیش رو، این شرکت قصد دارد بر پایدارسازی موجودی قطعات برای مشتریان بزرگ خود تمرکز داشته باشد و کاهش قیمت مربوط به پروژه‌های جدید را در اولویت قرار دهد.

بخش راهکارها و محصولات تجاری ال‌جی (B2B) فروش 675.5 میلیارد وونی (معادل 579.29 میلیون دلار) را در گزارش سه ماهه دوم خود اعلام کرد که ۱۴.۸ درصد بالاتر از همین دوره در سال گذشته و ۸ درصد بالاتر از فصل گذشته بوده است. این فروش قوی به دلیل افزایش تقاضا برای نمایشگرهای تجاری و تبلیغاتی دیجیتال OLED و LED و همین طور پنل‌های خورشیدی در اروپا و ایالات متحده امریکا بود. درآمد اجرایی 58.1 میلیارد وون (معادل 49.82 میلیون دلار) نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد و نسبت به سه ماهه گذشته ۴.۷ درصد بیشتر شده که عمدتا از طریق بهبود بازده قیمت و بهره‌وری کسب شده است. انتظار می‌رود با گذشت زمان، فروش نمایشگرهای اطلاع‌رسانی و ماژول‌های خورشیدی همچنان قوی بماند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید