۲۳ شهریور ۱۳۹۸

وب‌سایت شهر سخت‌افزار: نگاه نزدیک به تلویزیون OLED ال‌ جی با وضوح واقعی 8K در IFA 2019

وب سایت شهر سخت‌افزار:‌ شرکت خوشنام ال‌ جی هر ساله تلویزیون‌های خاص و جذاب خود را فناوری‌های پیشرفته در نمایشگاه IFA معرفی می‌کند. امسال هم مانند سال‌های گذشته شاهد تلویزیون‌های خاص این غول کره‌ای در نمایشگاه IFA 2019 هستیم. ال جی در این نمایشگاه از اولین تلویزیون 8K OLED سری Signature رونمایی کرد.

تلویزیون Signature 88Z9 شرکت ال‌جی، اولین تلویزیون 8K جهان است که با صفحه نمایش OLED تولید شده است. ال‌جی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه ساخت تلویزیون‌های OLED و تلویزیون‌های 8K شناخته می‌شود که موفق شده است تا معیارهای سخت‌گیرانه استاندارد سنجش نمایش اطلاعات (IDMS) را برای تلویزیون‌های 8K خود به شکل رضایت بخشی پاس کند.

photo_2019-09-11_14-59-58

قانون رعایت استاندارد سخت‌گیرانه و دقیق IDMS توسط کمیته بین‌المللی سنجش نمایش وضع شده است. در استاندارد IDMS پیکسل‌ها باید به‌اندازه کافی از یکدیگر متمایز باشند تا بتوانند رزولوشن مورد ادعا کارخانه را به نمایش بگذارند. برای بررسی رزولوشن نمایشگرها از معیار سنجش نوسان کنتراست (Contrast Modulation) استفاده می‌شود که به شکل دقیق میزان تمایز پیکسل‌ها از یکدیگر را بسنجد. در این لین تلویزیون‌هایی که مدعی رزولوشن 8K هستند، بر اساس معیار شمارش پیکسل‌ باید میزان CM آن‌ها در تصاویر بیشتر از ۲۵ درصد و برای متون بیشتر از ۵۰ درصد باشد.

در این بین تلویزیون 8K OLED شرکت ال‌جی مدل Signature 88Z9 موفق شده است تا در این آزمایش به عدد ۹۰ درصد برای CM دست پیدا کند و نشان تلویزیون 8K واقعی را دریافت کند. این تلویزیون تصاویر را به جزئیات شگفت انگیز و رنگ‌های واقعی نشأت گرفته از طبیعت به نمایش بگذارد و به نوعی در بازار حال حاضر هیچ رقیبی برای این محصول وجود ندارد. همانطور که پیش‌تر گفتیم، تلویزیون 88Z9 سری Signature، اولین تلویزیون 8K OLED ساخته شده در جهان است که رزولوشن 4320*7680 را با 32 میلیون پیکسل به شکل خارق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد.

photo_2019-09-11_14-59-60

تعداد پیکسل‌های این تلویزیون نزدیک به 16 برابر بیشتر از تلویزیون‌های FHD و نزدیک به 4 برابر تلویزیون‌های UHD یا همان 4K است. طراحی این تلویزیون بسیار جذاب و مینیمالیستی از و صفحه نمایش غول پیکر 88 اینچی آن بر روی یک پایه آلومینیومی زیبا سوار شده نصب شده است که به تنهایی یک دکور بسیار لوکس و زیبا برای خانه شما به شمار می‌رود. در صفحه نمایش این محصول شاهد کمترین حاشیه ممکن هستیم و خبری از لبه‌های فلزی بر آمده برو روی صفحه نمایش نیست.

ال‌جی برای سیستم صوتی این تلویزیون به یک اسپیکر داخلی قدرتمند 80 واتی مجهز شده که به لطف الگوریتم هوشمند بکار رفته در آن، می‌تواند صدای استریو دو کاناله را به شکل مجازی به صدای فراگیر ۵.۱ کاناله تبدیل و فضای سه بعدی و سینماتیکی را برای کاربر در زمان دیدن فیلم شبیه سازی کند. این تلویزیون لوکس و خاص از استانداردهای WiSA برای اتصال بدون سیم به سینمای خانگی پشتیبانی می‌کند و تجربه جذابی از فناوری صوتی Dolby Atmos را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

photo_2019-09-11_14-59-55

تلویزیون Signature 88Z9 از فناوری 8K Upscaling و کاهش نویز برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده می‌کند؛ همچنین این تلویزیون به فناوری‌های Cinema HDR مجهز شده است که شامل Dolby Vision و Advanced HDR باکیفیت 4K و HDR 10 و HLG باکیفیت 8K می‌شود. ال‌جی برای تماشا محتوا 8K با نرخ 60 فریم بر ثانیه در این تلویزیون از 4 درگاه HDMI 2.1 استفاده کرده است؛ همچنین ال‌جی تلاش کرده است تا میزان تاخیر و لگ تصاویر را در این صفحه نمایش با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و فناوری VRR (بروزرسانی تصویر متغیر) به حداقل کاهش دهد.

البته باید توجه داشته باشید که تمام این امکانات و رزولوشن 8K، قیمت این محصول را افزایش داده و آن را در رده بندی کالا‌های لوکس قرار می‌دهد. ال‌جی قصد دارد تا اولین تلویزیون 8K OLED جهان را با قیمت 42 هزار دلار روانه بازار کند و قطعا فقط قشر خاصی از جامعه امکان خرید این محصول دارند. بدون شک با پیشرفت تکنولوژی و عمومی‌تر شدن تلویزیون‌های 8K، شاهد کاهش چشم‌گیر قیمت آن‌ها در اینده نزدیک خواهیم بود.

منبع: وب سایت شهر سخت‌افزار

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید