۰۸ آبان ۱۳۹۸

گزارش مالی ال جی در سه ماهه سوم سال 2019

بالاترین فروش سه ماهه سوم در تاریخ و بیشترین سوددهی در دهه گذشته برای ال‌ جی الکترونیکس رقم خورد.

ال جی الکترونیکس مجموع فروش رکوردشکن خود در سه ماهه سوم 2019 را 15.7 هزارمیلیارد وون کره (معادل 13.15 میلیارد دلار امریکا) و سود اجرایی را 781.4 میلیارد وون کره (معادل 654.4 میلیون دلار امریکا) در سه ماهه جولای تا سپتامبر اعلام کرد.

حجم فروش 1.8 درصد و سوداجرایی 4.4 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته افزایش پیدا کرده که این افزایش به دلیل فروش قوی در بخش لوازم خانگی، سرگرمی خانگی و تجاری بوده است.

شرکت لوازم خانگی و تهویه مطبوع هوای ال جی به لطف عملکرد قوی در امریکای شمالی، اروپا، آسیا و خاورمیانه بالاترین فروش سه ماهه سوم را 5.33 هزار میلیارد وون کره (معادل 4.46 میلیارد دلار) گزارش کرده که نسبت به همین دوره در سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. درآمد اجرایی 428.9 میلیارد وون کره (معادل 359.2 میلیون دلار امریکا) نشان از افزایش 3.8 درصدی از سه ماهه سوم در سال گذشته داشته که به دلایلی نظیر بهبود فروش، کاهش هزینه مستمر و کاهش قیمت مواد خام بوده است.

شرکت سرگرمی خانگی ال جی درآمد سه ماهه خود را 3.87 هزار میلیارد وون کره (معادل 3.24 میلیارد دلار امریکا) گزارش کرده که 3.5 درصد نسبت به همین دوره در سال 2018 افزایش یافته است. این افزایش فروش قوی در امریکای لاتین و خاورمیانه را منعکس می‌کند. با اینکه سود اجرایی 318 میلیارد وونی (معادل 266.3 میلیون دلار امریکا) نسبت به سال گذشته کاهش نسبی داشته است اما رقابت شدید در بازار و نرخ ارز ضعیف تر برای محصولاتی چون تلویزیون‌های OLED منجر به حاشیه سود فصلی سالم 8.2 درصدی شده است.

بخش قطعات خودروی ال‌جی به دلیل افزایش فروش سیستم‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی درون خودرو 14 درصد درآمد بیشتری را از آن این بخش کرده است.

بخش راهکارهای تجاری 21.2 درصد فروش بیشتری نسبت به همین دوره در سال گذشته داشته که به دلیل فروش قوی‌تر نمایشگرهای اطلاع‌رسانی و ماژول‌های خورشیدی در بازارهای اصلی بوده است. در نتیجه بهبود بهره‌وری و فروش بیشتر، سود اجرایی 90 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

۱ نظر

حسین ۸ آبان ۱۳۹۸ پاسخ

البته در این گزارش اشاره ای به زیانده بودن بخش موبایل ال جی نگردیده شاید دوری چند ساله ال جی از این بخش و عرضه موبایل های ارزان قیمت توسط شرکتهای چینی زمینه ساز این زیان بوده به هر حال بنظر می رسد با توجه به اینکه هر یک از برندهای مختلف جهانی راز ماندگاری خد را تقویت بخش های دارای مزیت نسبی می دانند مانند سونی که تمرکز بیشتری روی بازیهای رایانه ای دارد و یا پاناسونیک که بیشتر در بخش تلفن ثابت و تجهیزات وابسته تمرکز یافته و یا فیلیپس که مزیت نسبی ان در تولید لوازم بهداشتی شخصی است ال جی نیز تمرکز بیشتری روی تجهیزات خودرو و نمایشگرهای تجاری دارد ضمن اینکه تمرکز زیادی روی تولید نمایشگرهای تلوزیون و تلفن همراه دارد

نظر دهید