۱۴ دی ۱۳۹۸

تلویزیون‌های 8K واقعی ال جی با پردازنده‌ هوش مصنوعی جدید در نمایشگاه CES 2020  ​

ال جی تلویزیون‌های 8K واقعی 2020 را با نسل جدید پردازنده‌های هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2020 معرفی می‌کند.

سومین نسل پیشرفته از پردازنده‌‌های هوش مصنوعی آلفا 9 کیفیت تصویر و صدای عالی را برای مجموعه نمایشگرهای 8K شگفت‌انگیز ال جی به ارمغان می‌آورد.

ال جی الکترونیکس تجربه 8K واقعی (REAL 8K) را با مجموعه توسعه یافته تلویزیون‌های 8K هفته آینده در نمایشگاه CES 2020 معرفی می‌کند. هشت مدل تلویزیون جدید 77 و 65 اینچ نیز به مجموعه تلویزیون‌های 88 و 75 اینچ فعلی می‌پیوندند.

مجموعه متنوع محصولات 2020 ال‌جی شامل تلویزیون 88 و 77 اینچ از تلویزیون‌های SIGNATURE OLED 8K (مدل ZX) و تلویزیون‌های پیشرفته NanoCell ال‌جی (مدل 75 و 65 اینچ Nano99، مدل 75 و 65 اینچ Nano97، مدل 75 و 65 اینچ Nano95) می‌شود که همگی از تعریف رسمی و جدید 8K Ultra HD ال‌جی بهره می‌برند؛ تعریفی که توسط CTA با  رسیدن به آستانه CM حداقل 50 درصدی ایجاد شده است. آزمایشگاه‌های مورد اطمینان و مستقل دیگری مانند TÜV Rheinland به تلویزیون SIGNATURE OLED 8K و 8K NanoCell اعتبار داده‌اند و آنها را فراتر از این تعریف دانسته‌اند.

LG-SIGNATURE-OLED-8K-TV-88ZX_01

نه تنها تلویزیون‌های 8K ال‌جی از وضوح 8K واقعی (Real 8K) برخوردار هستند بلکه مشتریان با این محصولات آینده‌نگر از روش‌های گوناگونی برای لذت بردن از تجربه 8K واقعی بهره‌مند می‌شوند. ماژول‌های جدید قابلیت پخش محتوای 8K اصلی را به لطف پشتیبانی از وسیع‌ترین انتخاب منابع محتوای 8K از طریق ورودی‌های HDMI و USB دیجیتال امکان‌پذیر می‌کند؛ این ورودی‌های دیجیتال شامل کدک‌هایی نظیر HEVC ،VP9 و AV1 می‌شوند و آخرین ورودی یعنی AV1 توسط تامین‌کنندگان مهم سرویس‌های پخش آنلاین شامل یوتیوب نیز پشتیبانی می‌شود. تلویزیون‌های 8K ال‌جی از پخش آنلاین محتوای 8K با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی کرده و برای ارائه 8K 60P از طریق HDMI نیز تاییدیه گرفته‌اند.

LG-NanoCell-TV75NANO991

جدیدترین تلویزیون‌های 8K ال‌جی به دلیل برخورداری از نسل سوم پردازنده هوش مصنوعی آلفا 9 یا α (Alpha) 9 Gen 3 AI عملکرد بهتری دارند. مجموعه تلویزیون‌های سال 2020 ال‌جی با بهره‌مندی از فناوری یادگیری عمیق از کیفیت تصویر و صدای بهینه‌شده و بهتری برای همه نوع محتوا ارائه می‌دهد که از طریق فناوری 8K upscaling برای ارتقا به کیفیت 8K بر پایه هوش مصنوعی میسر می‌شوند. فناوری 8K upscaling هوش مصنوعی بر اساس شبکه هوشمند یادگیری عمیق می‌تواند تصاویر 8K دقیق و زنده‌ای را با تحلیل محتوا و قابلیت‌های کاهش نویز چهار مرحله‌ای (Quad Step Noise Reduction) و بهبود شفافیت صدا بر پایه فرکانس (Sharpness Enhancer) ارائه دهد تا کیفیت محتوایی که پایین‌تر است به کیفیتی نزدیک به کیفیت بی‌عیب و نقص 8K ارتقا پیدا کند.

보도자료2

فناوری AI Picture Pro پردازنده نسل سوم آلفا 9 می‌تواند چهره‌ها و متون روی صفحه را تشخیص دهد، آنها را تنظیم کند و هر کدام را شفاف‌تر نماید تا رنگ پوست جلوه طبیعی‌تری  داشته باشد، مشخصات چهره به خوبی نمایش داده شود و کاراکترها و شخصیت‌های روی صفحه واضح‌تر و خواناتر باشند. علاوه بر این، قابلیت انتخاب خودکار ژانر نمایشی (Auto Genre Selection) همه نوع محتوایی که تماشا می‌کنید را تحلیل می‌کند و تنطیمات تصویر ایده‌آل را مبتنی بر آن اعمال می‌کند و در نهایت بهترین کیفیت تصویر را در چهار بخش فیلم، ورزش، استاندارد و انیمیشن برای بینندگان به ارمغان می‌آورد.

فناوری صدای هوش مصنوعی AI Sound Pro محتوای صدا در پنج بخش موسیقی، فیلم، ورزش، درام یا اخبار را تحلیل و طبقه‌بندی می‌کند تا اصوات واضح‌تر و غنی‌تر و صدای پس زمینه با بافت‌های ویژه و جزییات بیشتری را منتشر کند. کلماتی که صحبت می‌شوند هم تفکیک شده و حجم صدای آنها افزایش یافته است تا بینندگان راحت‌تر آنها را به طور مجزا بفهمند. صداهای پس زمینه تشخیص داده می‌شود و صحنه‌ها با صدای فراگیر 5.1 مجازی برای سطح بالاتری از غرق شدن بیننده ارتقا پیدا کنند.

보도자료1تلویزیون‌های 8K ال‌جی در صدر این تجربه مشاهده استثنایی سطح جدیدی از راحتی را به لطف وجود فناوری هوش مصنوعی میسر می‌کنند. کاربران می‌توانند عملکرد دستگاه‌های سازگار با اینترنت اشیا در منزل خود را به طور مستقیم با کمک داشبورد خانگی تلویزیون نظارت و کنترل کنند. قابلیت کنترل صوتی هندزفری یا بدون دخالت دست نیز به کاربران امکان می‌دهد به راحتی چندین دستگاه متصل را با صدای خود کنترل کنند؛ حتی اگر در اتاق خود نباشند. فناوری تشخیص صدای ThinQ که در همه تلویزیون‌های 8K ال‌جی گنجانده شده در 144 کشور قابل دسترسی است. تلویزیون‌های جدید ال‌جی با پلت‌فرم تلویزیون هوشمند webOS ال‌جی از AirPlay 2 و HomeKit اپل و همین طور دستیار گوگل و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کنند. در آینده قرار است سرویس تشخیص صدای راه دور آمازون الکسا یا Amazon Alexa Premium Far-Field Voice نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.

مجموعه بزرگ و کامل از تلویزیون‌های 8K ال‌جی در نمایشگاه CES 2020 از 7 تا 10 ژانویه درمرکز همایش‌های لاس وگاس به نمایش گذاشته می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اخبار و محصولات ال‌جی در نمایشگاه CES 2020می‌توانید هشتگ #LGCES2020 را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید