۱۲ بهمن ۱۳۹۸

بررسی تخصصی ال جی G8S ThinQ توسط وب سایت زومیت

وب سایت زومیت: ال‌جی جی ۸ اس یکی از محصولات ال‌جی به‌شمار می‌رود که قابلیت‌های جذاب و منحصر‌ به فردی به‌همراه دارد. اما آیا این گوشی توانایی رقابت با رقبای توانمند خود را دارد؟ با زومیت همراه باشید.

برخلاف آنچه پسوند s به ذهن متبادر می‌سازد، G8s نسخه‌ای ارتقایافته از پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ ال‌جی نیست و بیشتر می‌توان آن را مدل ارزان‌تر جی ۸ دانست. شرکت کره‌ای جی ۸ اس را مناسب افرادی توصیف می‌کند که به‌دنبال گوشی هوشمندی با تجربه‌ی کاربری منحصربه‌فرد هستند؛ تجربه‌ای که ظاهرا با جی ۸ اس به‌کمک ثبت سلفی‌‌های بهتر و ضبط ویدئوهای پایدارتر حاصل خواهد شد.

جی ۸ اس زرق‌وبرق رقبای گران‌قیمتش را ندارد؛ این محصول پرچم‌دار از نمایشگر ۶/۲۱ اینچی OLED با وضوح +FHD، حاشیه‌های نسبتا باریک و بریدگی عریض بهره می‌برد؛ دوربین سه‌گانه‌ی آن عریض‌ترین لنز موجود در بازار موبایل با میدان دید ۱۳۷ درجه‌ای را مقابل خود می‌‌بیند و از قدرتمندترین سخت‌افزار موجود در بازار قدرت می‌گیرد.

با زومیت همراه باشید تا در بررسی پیش‌رو گوشی پرچم‌دار ال‌جی را زیر ذره‌بین قرار دهیم. جی ۸ اس از سوی دفتر ال‌جی در ایران به دست زومیت رسیده است.

910a2bf8-befd-460b-b536-574074f381fd

طراحی

طراحی محافظه‌کارانه، نخستین عبارتی است که در وصف ال‌جی جی ۸ اس به‌ ذهن خطور می‌کند؛ در دنیای گوشی‌های هوشمندی که با مکانیزم‌های پیچیده و راهکارهای غیرمرسومی همچون ایجاد حفره و اضافه‌سازی نمایشگر ثانویه به پشت دستگاه، مرزهای فیزیکی و حاشیه‌ها را پس می‌زنند، ال‌جی جی ۸ اس ظاهری جاافتاده و آشنا دارد؛ هرچند که ال‌جی طراحی ترکیبی شیشه و فلز گوشی پرچمدارش را «رمزآلود و تحسین‌برانگیز» می‌داند.

۸۲ درصد از نمای مقابل جی ۸ اس را نمایشگری ۶/۲۱ اینچی با گوشه‌های گرد و نسبت تصویر تقریبی ۱۹:۹ در اختیار دارد؛ نمایشگری که در لبه‌ی بالا، بریدگی نسبتا عریض و در لبه‌ی پایین حاشیه‌ای نسبتا قطور با ضخامت ۸ میلی‌متر را مقابل خود می‌بیند؛ اما فاصله‌ی آن با کناره‌های گوشی از ۳ میلی‌متر تجاوز نمی‌کند. مهندسان ال‌جی علاوه‌بر دوربین سلفی و اسپیکر، دو ماژول ToF و اینفرارد موردنیاز برای هویت‌سنجی و ژست‌های حرکتی بدون لمس را نیز درون بریدگی نمایشگر جای داده‌اند و به‌همین دلیل اسپیکر مکالمه اندکی به‌سمت راستِ محور تقارن گوشی جابه‌جا شده است. حاشیه‌های قطورتر نمایشگر باعث می‌شود تا جی ۸ اس به‌خوبی نتواند حس غوطه‌وری در محتوا را به کاربر القا کند.

b806b948-a322-447c-98d5-06f30a596cba

برخلاف نمایشگر جی ۸ اس که پوششی از جنس گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می‌کند، در نمای پشتی از گوریلا گلس ۶ استفاده شده است. پرچم‌دار ال‌جی در ۶ رنگ مشکی، سبز دودی و سفید آینه‌ای، قرمز، مشکی شفقی و آبی به‌فروش می‌رسد. نسخه‌ی مشکی آینه‌ای جی ۸ اس، حالتی کاملا براق دارد؛ اما رنگ آن بیش از هرچیز به خاکستری می‌گراید. پنل پشتی مسطح و آینه‌ای جی ۸ اس با دقت هرچه‌تمام روی فریم آلومینیومی سوار شده است و به‌سختی می‌توان متوجه ناپیوستگی بین ۲ قطعه شد. دوربین سه‌گانه‌‌ی گوشی با چینش افقی و برآمدگی اندکی، به‌صورت متقارن در یک‌سوم بالایی به‌چشم می‌خورد. کمی پایین‌تر از دوربین، حسگر اثر انگشت فیزیکی جی ۸ اس دیده می‌شود که به‌سادگی در دسترس کاربر قرار دارد.

ابعاد بزرگ‌تر (۶/۲ در برابر ۶/۱ اینچ) و حاشیه‌های قطورتر نمایشگر، ابعاد جی ۸ اس را اندکی بلندتر، عریض‌تر و ضخیم‌تر از رقیب هم‌وطنش، گلکسی اس ۱۰ ساخته است و از همین رو برای افرادی با دست‌های متوسط، دسترسی به لبه‌ی بالایی و کناره‌ی دیگر نمایشگر کمی چالش‌برانگیز باشد. از سوی دیگر نوع چینش کلیدهای فیزیکی دستگاه نیز چندان ارگونومیک نیست، کلید پاور به‌تنهایی در ارتفاع نسبتا بلندی از لبه‌ی سمت راست قرار دارد؛ درحالی‌که کلیدهای کنترل صدا در سوی مقابل جای گرفته‌اند و اندکی پایین‌تر، کلیدی اختصاصی برای فراخوانی گوگل اسیستنت به‌چشم می‌خورد که در ابتدا با کلید پاور اشتباه گرفته خواهد شد. بازخورد کلیدها و جنس آن‌ها بسیار عالی ارزیابی می‌شود.

ادامه این بررسی تخصصی کامل و جامع را در وب سایت زومیت بخوانید.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید