۰۶ بهمن ۱۳۹۸

تکنولوژی Smart Inverter ال‌ جی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تکنولوژی اینورتر یا معکوس‌گر مدتی است در صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرد و به زبان ساده دستگاهی است برای تغییر جریان برق بین مستقیم و متناوب که کنترل فرکانس و ولتاژ را هم امکان‌پذیر می‌سازد.

در ابتدا از این ابزار برای تبدیل برق تولیدی سلول‌های خورشیدی یا کنترل سرعت موتورهای صنعتی بدون افت قدرت و گشتاور و همچنین کاهش انرژی مصرفی و درنتیجه کاهش هزینه برق هم‌زمان با افزایش طول عمر و بهبود عملکرد موتور استفاده می‌شد.

طی چند سال گذشته با توجه به افزایش هزینه انرژی در دنیا و همچنین نیاز به افزایش کارایی و عمر لوازم‌خانگی، شرکت‌های مختلفی به دنبال استفاده از این تکنولوژی در لوازم‌خانگی رفتند. ال‌جی هم در این میان یکی از پیشتازان صنعتی بوده و از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی با عرضه تکنولوژی اختصاصی Smart Inverter خود، گام‌های بلندی در این زمینه برداشته و تقریباً تمامی لوازم‌خانگی برقی مهم خود را به آن تجهیز نموده است.

 تعداد بسیار متنوعی از تکنولوژی‌های روز اکنون در مجموعه بزرگی از محصولات ال‌جی گرد هم آمده‌اند تا امکان مدیریت بهینه مصرف انرژی و افزایش عملکرد بر اساس تکنولوژی اینورتر هوشمند را فراهم آورند. این گروه، گستره وسیعی از دستگاه‌های تهویه مطبوع تا یخچال‌ها، ماشین‌های لباسشویی و حتی ماکروویوها و اجاق‌گاز را در بر می‌گیرد. بدون شک یکی از دلایل اصلی رویکرد ال‌جی برای بهره‌گیری از تکنولوژی اسمارت اینورتر در لوازم‌خانگی، توانایی اثبات‌شده آن در کاهش مصرف الکتریسیته است. از سویی کاهش مصرف برق به معنی کاهش هزینه‌های خانواده‌ها است و از سوی دیگر، مصرف بهینه انرژی عاملی بسیار مؤثر برای کاهش مشکلات زیست‌محیطی و رشد پایدار محسوب می‌شود.

البته تکنولوژی اسمارت اینورتر ال‌جی تنها محدود به مصرف بهینه برق نبوده و جنبه‌های متعددی از تولید محصول را در بر می‌گیرد. برای مثال ماشین لباسشویی‌های هوشمند ال‌جی که از این تکنولوژی بهره می‌برند، علاوه بر اندازه‌گیری دقیق میزان لباس‌ها و تنظیم برنامه‌های شستشو به بهینه‌ترین شکل ممکن، میزان آب مصرفی را نیز کنترل می‌کنند. اینورتر هوشمند در این دستگاه‌ها با حذف عملکردهای غیرضروری و کنترل بهینه سرعت موتور دستگاه، باعث می‌شوند تا انرژی و پول بیشتری صرفه‌جویی و پس‌انداز شود.

در ماکروویوهای پیشرفته ال‌جی، تکنولوژی اینورتر هوشمند با کنترل عوامل متعددی، سعی می‌کند به بهینه‌ترین شکل ممکن میزان توان دستگاه برای پخت، یخ‌زدایی یا گرم کردن را محاسبه و تنظیم کند. بدین‌صورت علاوه بر کنترل دقیق توان موردنیاز، دما هم به‌دقت کنترل می‌شود تا غذاهای گوناگون به بهترین شکلی که تاکنون ممکن بوده طبخ شوند و دیگر لازم نیست که نگران سوختن یا زیاد پختن آن‌ها نباشید.

در یخچال‌های هوشمند ال‌جی هم از کمپرسورهای مجهز به اسمارت اینورتر استفاده‌شده تا در شرایط گوناگون محیطی و کاری، انرژی برای تولید سرما به شکل بهینه‌ای مورداستفاده قرار گیرد. با پایش دائمی دمای درون و بیرون یخچال، سیستم هوشمند ال‌جی به‌صورت خودکار توان سرمایی لازم را کنترل می‌کند. علاوه بر این با توجه به اینکه استفاده از اینورتر باعث می‌شود موتور یخچال به‌ندرت وارد مرحله پیک قدرت شود، لذا شما آشپزخانه ساکت‌تری هم خواهید داشت. همچنین با استفاده از چنین تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای، عملکرد کمپرسور و دیگر قطعات مکانیکی یخچال کاملاً بهینه بوده و عمر بیشتری خواهند داشت.

در سیستم‌های تهویه مطبوع معمولی، دستگاه با خاموش و روشن شدن‌های متوالی موتور بر اساس تغییرات دمای محیط کار می‌کند. این شیوه علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و مصرف انرژی بیشتر، از عمر قطعات دستگاه هم می‌کاهد؛ اما در تهویه مطبوع مجهز به اسمارت اینورتر، دما به‌صورت دائمی کنترل می‌شود و بر اساس آن سرعت موتور به شکل متناوب در یک دامنه توان مشخص کم‌وزیاد می‌شود. این‌گونه با دفعات خاموش و روشن شدن بسیار کمتر و مصرف برق کمتری به دمای بهینه می‌رسیم و عمر دستگاه هم به شکل چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

استفاده از این تکنولوژی در محصولات خانگی ال‌جی، چنان در عملکرد و عمر ابزارها مفید واقع‌شده که این شرکت تقریباً تمامی لوازم‌خانگی مجهز به اسمارت اینورتر را با گارانتی ده‌ساله! برای قطعات مکانیکی روانه بازار می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید