۰۵ فروردین ۱۳۹۹

تلویزیون OLED ال جی؛ برنده جایزه معتبر طراحی برتر از Red Dot Design Award

تداوم تبحر و تخصص ال جی در طراحی محصول با کسب 19 جایزه شامل عنوان افتخارآمیز بهترین بهترین‌ها اثبات شد.

ال جی الکترونیکس بار دیگر قدرت خود را در طراحی محصول با کسب 19 جایزه افتخارآمیز معتبر از Red Dot Design Award به نمایش گذاشت. این جوایز شامل عنوان بهترین بهترین‌ها برای تلویزیون 65 اینچ OLED سری GX Gallery مدل 65GX می‌شود.

برنده جایزه بهترین بهترین‌ها (Red Dot Best of the Best) در بخش طراحی محصول تلویزیون ال جی با طراحی باشکوه گالری است که از هنر الهام گرفته، روی دیوار متصل می‌شود و امکانات نصب و دکوراسیون جدیدی را به ارمغان می‌آورد. این برنده جایزه، درست مانند بیشتر تلویزیون‌های OLED ال‌جی در سال 2020 تجربه تماشای شگفت انگیزی را با  کمک پردازنده جدید نسل سوم آلفا 9 مجهز به هوش مصنوعی (α9 Gen 3 AI)، بیان رنگ بی‌همتا و کنتراست بی نهایت OLED میسر می‌کند.

جایزه Red Dot Design Award یکی از 3 جایزه پرافتخار دنیا در رقابت طراحی حرفه‌ای محسوب می‌شود. امسال 6500 محصول از 60 کشور توسط هیئت داوران منتخب شدند. جوایز افتخارآمیز دیگر، علاوه بر تلویزیون 65GX ال جی، شامل دو تلویزیون OLED دیگر یعنی LG SIGNATURE OLED 8K مدل 77ZX و تلویزیون LG OLED WX Wallpaper 4K OLED مدل 65WX هستند. ماه گذشته، این تلویزیون‌ها توانستند موفق به کسب جایزه طراحی iF design Awards شوند که یک رقابت بین‌المللی دیگر در زمینه طراحی به شمار می‌رود.

Red-Dot-2020-LG-OLED-TV-GX_01

تلویزیون‌های OLED ال جی از سال 2013، که برای اولین بار معرفی شدند، هر ساله جایزه Red Dot را دریافت کرده‌اند و 6 بار هم توانستند جایزه برتر را کسب کنند. برندگان قبلی این جوایز اولین تلویزیون رول شونده ال جی در دنیا، تلویزیون کاغذ دیواری کلاسیک ال جی و همین طور تلویزیون کمینه گرای ال جی با طراحی تصویر روی شیشه است.

برخی دیگر از محصولات مدرن و پیشرفته ال جی که امسال جایزه Red Dot را به دلیل برخورداری از طراحی بارز و شگفت‌انگیزشان گرفتند عبارت‌اند از:

  • تلویزیون SIGNATURE OLED ال جی مدل 77ZX
  • دستگاه تهویه مطبوع SIGNATURE ال جی
  • تلفن هوشمند V60 ThinQ ال جی و Dual Screen 3
  • تلویزیون OLED ال جی مدل 65WX
  • تلویزیون LG NanoCell مدل 75NANO99
  • مانیتور LG UltraFine Display Ergo مدل 32UN880
  • مانیتور بازی LG UltraGear GamNG ing Monitor مدل 27GN950
  • ساندبار ال جی مدل SN11RG
  • دستگاه مراقبت از لباس Styler Black Edition ال جی
  • یخچال InstaView Door-in-Door ال جی با یخ ساز Craft Ice
  • جاروی شارژی CordZero ThinQ A9 Komp ال جی با Power Drive Mop
  • جاروی شارژی CordZero ThinQ Robotic Mop ال جی
  • ماشین لباسشویی 24 اینچ AI DD و ماشین خشکشویی DUAL Inverter Heat Pump ال جی
  • دستگاه تصفیه آب PuriCare 4-Wards ال جی
  • آبگرمکن پمپ گرمایشی اینورتر ال جی

۱ نظر

حسین ۵ فروردین ۱۳۹۹ پاسخ

قطعا در حال خاضر با کیفیت ترین تصاویر تلوزیونی در تلوزیونهای OLED تولید می گردد با توجه به اینکه بعلت کمبود موارد اورگانیک بشدت گران قیمت مورد نیاز برای تولید پنل های OLED این تلوزیونها قیمت تمام شده بالایی دارند برای همین تمامی تولید کنندگان بهترین سخت افزار ممکن را برای تولید تلوزیونهای گران قیمت OLED بکار می گیرند وجه مشترک تمام تلوزیونهای OLED تجاری تولید شده در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ پنل یا صفحه نمایش انهاست که در تمامی انها از جمله برندهای معروف سونی و پاناسونیک و توشیبا و لووه و گروندیک و فیلیپس و وستل و کونکا و …. ساخت شرکت ال جی دیسپلی متعلق به ال جی است کنتراست بینهایت ، سرعت بالای پاسخگوئی پیکسل ها که باعث شفافیت و عدم ماتی تصاویر پر تحرک میگردد رنگهای بسیار طبیعی بویژه در مدلهای دارای HDR10 , HDR Dalb y vision و غنای بالای رنگها و حجم بالای تعداد پیکسل ها ی فرعی بدلیل استفاده از پنل چهار رنگ و استفاده از قدرتمند ترین تراشه های موجود برای ارتقاء کیفیت و باز تولید تصاویر باعث شده از نظر تخصصی ترین سایت های بررسی کیفس تصاویر تلوزیونهای OLEDدر ۸ سال گذشته بعنوان بهترین ها انتخاب گردند تنها مشکل موجود امکان هک شدن تصاویر ثابت بر روی صفحه نمایش بدلیل تولید مستقیم نور توسط پیکسلها و روشنایی کمتر در حالت تصویر شفاف می باشد در کنار این فناوری با بهبود فناوری تلوزیونهای LCDو استفاده از ذرات بسیار ریز شیشه برای تامین نور پس زمینه در ابعاد کوانتمی که در تلوزیونهای ال جی این فناوری نانوسل و در تلوزیونهای سامسونگ که در سری های نخست SUHD و بعد ها QLED نامیده شد تا حدی مشکل زاویه دید و کنتراست این فناوری حل شد اما بازهم مشکل فرار نور با توجه به نوع فناوری در این تلوزیونها وجود دارد اما قیمت ارزان انها بدلیل استفاده از همان تجعیزات مورد استفاده در تولیدئ پنلهای LED LCD و فراوانی ماده اولیه مورد استفاده یا همان ذرات شیشه و کاهش چشمگیر قطر و وزن تلوزیونهای تولید شده با این فناوری و درخشندگی بالای تصاویر و عدم وجود مشکل حک شدن تصویر این فناوری بسرعت در حال رشد و ارزانتر شدن است بنحوی که پیش بینی میشود در اینده بطور کامل جایگزین تلوزیونهای LED LCD فعلی گردد

نظر دهید