۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

با نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شوید.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی : 

یکی از وسایلی که این روزها در خیلی از خانه ها استفاده می شود ، ماشین ظرفشویی است و یکی از مسائل پیرامون ان نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی است. ممکن است بگویید ماشین ظرفشویی بخاطر اینکه همیشه در حال تمیز کردن ظروف می باشد احتیاج به تمیز کردن ندارد. همانطور که ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز می کند، خود آن نیز باید بدرستی تمیز شود. وقتی ظروف کثیف با آن تمیز می‌شوند، ذرات غذایی شروع به چسبیدن به دیوارها و درب در طول زمان می‌کنند. اگر ماشین ظرفشویی شما واقعا کثیف باشد، می تواند بوی بدی ایجاد کند و روند شستشو را با کندی انجام دهد یا حتی بدرستی کار نکند.

برای اینکه از رشد قارچ ها و باکتری ها در بدنه دستگاه جلوگیری کنید باید جرم ها و روغن هایی که در قسمت خروجی اب جمع می‌شوند را به طور کامل از بین ببرید. بنابراین تمیز کردن ماشین ظرفشویی را هر ماه یک بار در برنامه های ضروری خود قرار دهید. ما در این مطلب از سلام بابا، نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی و روش هایی راحت و سریع برای تمیز کردن ان را به شما اموزش دهیم، پس تا اخر این مطلب را با ما همراه باشید .

smartrack-dishwasher

مراحل تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی : در ابتدا، قفسه ها را خارج کنید، تیغه های پایین و تمامی قفسه‌ها را بیرون بکشید و قبل از تمییز کردن داخل دستگاه همه ان‌ها را به خوبی بشویید. تمام موارد جدا شدنی به راحتی خارج می‌شوند و هر کسی می تواند این کار را انجام دهد، پس بدون هیچ نگرانی قطعات جداشدنی را جدا کنید.

1- تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما دارای یک فیلتر در پایین است، کثیفی و جرم روی ان را تمیز کنید. فیلتر و دریچه ان را بررسی کنید و ببینید چیزی در آن نباشد، ممکن است چاقو و یا یک قاشق غذاخوری در ان گیر کرده باشد پس بخوبی ان را بررسی کنید.

2- تمیز کردن محفظه داخلی ماشین ظرفشویی

بهتر است برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از مواد شوینده صنعتی استفاده نکنید. با استفاده از یک پارچه و یا اسفنج مرطوب می‌توانید به سادگی محفظه داخلی ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. استفاده از ترکیبات طبیعی مثل سرکه سفید و آبلیمو و نمک هم می‌توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کند.

3- چک کردن لوله ها و خرجی ها

لوله های اب را برای اطمینان از عدم گرفتگی سوراخ ها و جریان کامل اب چک کنید. تمام جرم‌ها و اشغال هایی که باعث گرفتگی لوله های چرخش اب شده است را با خلال دندان یا هر وسیله کوچک دیگر تمیز کنید.

TrueSteam-dishwasher

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با مواد طبیعی

برای نحوه تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی می‌توانید مقداری سرکه را داخل محفظه اسپری کنید. و سپس با یک پارچه دستگاه را تمیز کنید.

روش دیگر برای حذف بو و لکه های محفظه داخلی ماشین ظرفشویی این است که  قسمت جاظرفی و مواردی را که جدا کردید بعد از تمیز کردن سر جای خود قرار دهید و یک فنجان سرکه داخل ماشین بریزید. قسمت پایین ماشین هم یک فنجان جوش شیرین اضافه کنید. می‌توانید برای برطرف کردن بوی بد داخل ماشین از چند قطره آبلیمو هم استفاده کنید. حالا ماشین ظرفشویی را در حالت شستشو قرار داده و اجازه دهید دستگاه شروع به کار کن. به این صورت در مدت کوتاهی شما شاهد تمیزی و از بین رفتن بوهای نامطبوع ان خواهید بود.

برای تمیز کردن و از بین بردن رسوبات داخلی ماشین ظرفشویی، استفاده از آب پرتغال هم می‌تواند بسیار موثر باشد.
با این حال، اگر بوی سرکه شما را ناراحت می‌کند، یک یا دو فنجان آب لیمو را در قفسه بالا قرار دهید، و دوباره ماشین ظرفشویی را روشن کنید. این باعث می شود بوی ماشین ظرفشویی شما بوی لیموی تازه داشته باشد.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه : شما همچنین می توانید هر چند هفته یک بار داخل ماشین ظرفشویی یک لیوان بگذارید و دو سوم از ان را با سرکه سفید پر کنید. سپس ماشین ظرفشویی را در حالت شستشوی نرمال با اب داغ قرار داده و ان را به کار بیاندازید. سرکه باعث کاهش حجم صابون، ذرات غذا و چربی چسبیده به دیواره ها و قفسه ها و لوله های تخلیه می شود.

LG-Earth-Day-05_edit

نحوه تمیز کردن زنگ زدگی از محفظه داخلی ماشین ظرفشویی

  • برای این کار کمی جوش شیرین را خیس کنید و روی محل زنگ زدگی پخش کنید.
  • سپس بگذارید جوش شیرین 1 ساعت روی محل زنگ زدگی بماند.
  • سپس بوسیله اسکاج زنگ زدگی را کامل پاک کنید.
  • در اخر با یک دستمال خیس داخل دستگاه را تمیز کرده و خشک کنید.

نکاتی که باید در نگه داری ماشین ظرفشویی حتما رعایت کنید

  • در فواصل زمانی مناسب ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید، تا این کار به راحتی و در زمان کم انجام شود.
  • برای چیدمان ظروف در فضای ماشین ظرفشویی حتما از کتابچه راهنمای دستگاه استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که حتما پیش از قرار دادن ظروف، داخل محفظه ماشین ظرفشویی کاملا تمیز باشند.
  • هیچ گاه از ماشین ظرفشویی بدون فیلتر استفاده نکنید. اگر هم فیلتر را به درستی جا نزده باشید ، در عملکرد ماشینتان تاثیر خواهد گذاشت و به ظروف هم اسیب می زند.
  • اب را روی درجه مناسب تنظیم کنید چون برای تمیز شدن ظرف‌ ها اب داغ مورد نیاز است.
  • تمیز نگهداشتن لوله اب پایین قفسه اول بسیار مهم است. زمانی که می خواهید ظرف های شسته شده خود را بردارید این محل را چک کنید تا از باقی ماندن ذرات مواد غذایی در انجا مطمئن شوید. چرا که اگر این مواد در انجا بمانند سبب پوسیدگی ، بوی بد و مسدود شدن لوله های متصل به ماشین می‌شوند.​

منبع: وب سایت سلام بابا

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید