۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

وب سایت آی تی رسان: بررسی اولیه لپ‌تاپ ال‌جی Gram 17

وب سایت آی تی رسان: لپ‌تاپ ال‌جی Gram 17 ؛ سبک، کارآمد، همراه با صفحه‌نمایشی بزرگ​

اگر دورکار هستید یا به‌علت شیوع کرونا کارهایتان را از خانه انجام می‌دهید و لپ‌تاپ 13، 14 یا 15 اینچتان در بهره‌وری کارتان مشکل ایجاد کرده‌اند، حتما به فکر خرید لپ‌تاپی بزرگ‌تر خواهید افتاد. اما انتخاب آن با قیمت و کارایی مناسب از میان انبوهی از برندهای مختلف کار آسانی نخواهد بود.
در این مطلب، به بررسی لپ‌تاپ 17 اینچ ال‌جی گرم (LG Gram) خواهیم پرداخت که می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد دورکاری باشد که به صفحه‌نمایشی بزرگ احتیاج دارند.
البته اگر فضای کافی در اختیار داشته باشید، خرید صفحه‌نمایش جداگانه نیز انتخاب خوبی بشمار می‌آید. اما اگر به‌دنبال خرید دستگاهی قابل‌حمل هستید، لپ‌تاپ ال‌جی گرم 17 اینچ کارتان را به‌خوبی راه می‌اندازد چراکه برخلاف نمایشگر بزرگی که دارد، بسیار سبک بوده و از عمر باتری بالایی نیز برخوردار است.
lg-gram-17-2020-1-min

ال‌جی گرم 17 اینچ که از آلیاژ منیزیم ساخته‌شده است، تنها 1.4 کیلوگرم وزن دارد که برتری بزرگی نسبت به هم‌رده هایش محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ حتی از برخی لپ‌تاپ های کوچک‌تر قابل‌حمل نیز سبک‌تر است. وقتی لپ‌تاپ های سری گرم (با اندازه‌های 15،14،13 و 17 اینچ) را در دست ‌بگیرید، احساس می‌کنید هیچ‌چیز جز هوا در آنها وجود ندارد، و همین احساس سبکی پلاستیک مانند آنها باعث شده تا فروش خوبی نداشته باشند و لقب بی‎‌کلاس و چیپ به آنها داده شود. مشکل اصلی اینست که این لپ‌تاپ ها بطور عمدی چیپ و بی‌کلاس طراحی نشده‌اند. (بازهم یادآوری می‌کنم مواد بکار رفته در این لپ‌تاپ ها پلاستیک نیست بلکه آلیاژ فلزی است) قیمت آن نیز بین 1500 دلار برای پایین‌ترین مدل تا 1850 دلار برای قوی‌ترین متغیر است.

مشخصات فنی ال‌جی گرم 17 اینچ

Specs
لپ‌تاپی متفاوت

منحصر بفرد بودن ال‌جی گرم در راستای عملکرد بهتر آنست. درواقع هیچ لپ‌تاپ 17 اینچ دیگری نخواهید یافت که چنین سبک بوده ودر عین‌حال از عمر باتری بالایی برخوردار باشد. تست انجام شده روی این دستگاه نشان می‌دهد باتری آن قادر است 13 ساعت فیلم را بدون هیچ مشکلی پخش نماید و باتوجه به پخش 12 ساعت و 13 دقیقه ویدیو توسط مدل پارسال آن، رکورد جدیدی نیز ثبت کند. افزایش جزئی قدرت پردازش در نسخه جدید این لپ‌تاپ مشاهده می‌شود که بعلت استفاده ال‌جی از پردازنده نسل دهم اینتل است.علاوه بر آن، با وجود پردازنده گرافیکی قدرتمند اینتل Iris Plus شما قادر خواهید بود تا به راحتی فیلم‌ها و تصاویرتان را ادیت کنید.

صفحه‌نمایش 16:10 آن با رزولوشن 1600*2560 کمی مرتفع‌تر از نمایشگرهای معمول با نسبت تصویر 16:9 است. با اینکه صفحه‌نمایش ال‌جی روشن‌ترین نمایشگر در رده خود نیست، قطعا از کیفیت بالا، رنگ‌های واقعی و کنتراست قوی برخوردار است که آنرا در رده‌ بهترین‌ها قرار می‌دهد.از نقاط قوت این صفحه‌نمایش اینست که هنگام نشستن کنار پنجره اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرید، هیچ افت کیفیت مرتبط با بازتابش نور در این صفحه‌نمایش دیده نخواهد شد.

تغییراتی در شیوه طراحی ال‌جی گرم 17 دیده می‌شود. این تغییرات در بخش متصل کننده صفحه‌نمایش به کیبورد لپ‌تاپ بخوبی قابل مشاهده است و باعث شده تا این لپ‌تاپ مدرن‌تر از مدل سال پیش بنظر بیاید. یکی دیگر از نقاط قوت این لپ‌تاپ، مقاومت بسیارعالی آن در برابر شوک و ارتعاش است که آنرا به گزینه مناسبی برای حمل تبدیل می‌کند.

LG-Gram-17-1-scaled-min
بخشی از آپدیت مدل 2020 این دستگاه شامل افزودن نور پس‌زمینه به کیبورد، نامبرپد (NumberPad) بزرگ‌تر و عریض‌تر شدن جزئی کلید BackSpace ،Enter و Shift می‌شود. درکل تجربه تایپ‌کردن در آن نسبت به‌قبل بهبود یافته است اما هنوز مشکل قرارگیری نامناسب تاچ‌پد دراین نسخه وجود دارد و بجای آنکه مستقیما زیر کلید Space قرار گیرد، کاملا وسط قرار گرفته است. اگر کاربر عادت به تکان دادن کف‌دست راست خود داشته باشد، مشکلاتی در هنگام تایپ با این کیبورد برایش پیش خواهد آمد که از جمله آنها می‌توان به لمس و کلیک تصادفی اشاره نمود. اما صرف‌نظر از محل قرارگیری نامناسب، تاچ‌پد ال‌جی گرم از دقت بالایی برخوردار است.

افزون بر اینکه وزن سبک ال‌جی گرم قابلیت حمل آنرا بالا می‌برد، وجود پورت‌های متعدد باعث شده تا این لپ‌تاپ بتواند به دستگاه‌های زیادی از جمله یک یا دو مانیتور، یک کیبورد و موس و هارد اکسترنال متصل شود. برخلاف دیگر هم‌رده هایش که همگی تصمیم گرفتند تا از USB Type-C بعنوان شارژر استفاده کنند، ال‌جی همچنان این لپ‌تاپ را به همان شارژرهای پین‌مانند گذشته مجهز کرده است. البته این امکان برای کاربران قرار داده شده‌است تا لپ‌تاپ را از طریق پورت USB Type-C تاندربولت 3 نیز شارژ کنند. ال‌جی حتی تبدیل USB-C به Ethernet را هنگام خرید در اختیارتان قرار می‌دهد تا درصورت نیاز بعنوان جایگزین وای‌فای نسل ششم این دستگاه از آن استفاده کنید.

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، باتری قدرتمندتر، قابلیت حمل بهتر

تفاوت میان نسخه 2020 ال‌جی گرم و نسخه 2019 آن اندک است اما آنقدر محسوس هست تا یک کاربر عادی متوجه آنها شود. عمر باتری و قدرت پردازش بهتر شده است، تناسب و طراحی کیبورد بهبود پیدا کرده و به اصطلاح «لاکچری» شده است. متاسفانه قیمت آن نسبت به پارسال کاهش نیافته که نقطه ضعف آن محسوب می‌شود. اما اگر لپ‌تاپی با صفحه‌نمایش بزرگ، عمر طولانی باتری و قابلیت حمل بالا می‌خواهید، پیشنهاد ما به شما ال‌جی گرم 17 است.

نقاط قوت و ضعف ال‌جی گرم 17

+ به نسبت اندازه‌اش بسیار سبک است
+ بهبود طراحی کلی و طراحی کیبورد نسبت به مدل 2019
+ عمر بالای باتری

مقایسه ال‌جی گرم 17 با چند لپ‌تاپ هم‌رده

تست پردازش چند هسته‌ای Geekbench 4
WhatsApp-Image-2020-05-05-at-02.22.03-1
تست پردازش چند هسته‌ای Cinebench R15 CPU

WhatsApp-Image-2020-05-05-at-02.22.03-2
تست عملکرد باتری در پخش ویدئو

WhatsApp-Image-2020-05-05-at-02.22.03
نکته: امتیاز بیشتر بمعنای عملکرد بهتر است.

مقایسه مشخصات فنی ال‌جی گرم 17 با چند لپ‌‌تاپ هم‌رده

spec
جمع‌بندی امتیازات ال‌جی گرم 17 (از 10)

score
منبع: وب سایت آی تی رسان

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید