۳۱ خرداد ۱۳۹۹

نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی ال جی ولوت؛ شروع دوباره [تماشا کنید]

وب سایت دیجیاتو : ال جی بعد از مدت ها با دست پر به بازار کشورمان برگشته تا سهم خود را از این بازار بالقوه -که بین دو سه بازیگر اصلی تقسیم شده- پس بگیرد. انتخاب ال جی برای شروع دوباره، میان رده زیبایی به نام ال جی ولوت (Velvet) است.

در این ویدیو شما را با این گوشی بیشتر آشنا می کنیم.

اگر چند ماه گذشته را با دیجیاتو همراه بوده باشید، حتما از روند جالب رونمایی ولوت آگاهی دارید. کمپانی کره‌ای در ابتدا از زبان طراحی به کار رفته در گوشی جدید خود رونمایی کرد. این زبان طراحی، از طبیعت الهام گرفته شده که می‌توانید رد پای آن را در جای جای ولوت ببینید. برای مثال کره‌ای‌ها می‌گویند چینش ماژول دوربین ۳ گانه این گوشی، از نحوه سقوط قطرات باران وام گرفته شده تا ظاهری مینیمال را به وجود بیاورد.

به زبان خود این کمپانی، اولین قطره که کمی هم برآمده است، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بوده که سقوط کرده و به دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی تبدیل شده که آن هم پس از سقوط مجدد به دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی تبدیل شده. آخرین قطره هم فلاش دوربین‌هاست. نحوه قرارگیری این لنزها در پنل پشتی خوش آب و رنگ ولوت که نامش را از غروب آفتاب وام گرفته، جلوه خاصی به این گوشی می‌دهد.

LG-VELVET-1 (1)

البته وسواس و دقت در طراحی تنها محدود به ماژول دوربین نیست. نمایشگر پی اولد ۶.۸ اینچی ولوت با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ و نسبت تصویر ۲۰.۵ به ۹، لبه‌هایی خمیده دارد تا ارگونومی و در دست گرفتن گوشی را بهبود دهد. این لبه‌های خمیده به قاب پشتی نیز سرایت کرده و لبه‌ها دقیقا با همان زاویه خم شده‌اند. ال جی به این نوع طراحی «کمان سه بعدی» یا «3D Arc» می‌گوید.

البته علاقه داشتیم حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر کمی کوچکتر می‌بودند، اما این کمپانی به کاستن از حاشیه‌های کناری بسنده کرده است که حاشیه لبه بالایی پذیرای ناچ قطره‌ای و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون آن نیز هست. حسگر اثر انگشت اپتیکال نیز زیر همین نمایشگر بزرگ پنهان شده است. ولوت هم همانند دیگر گوشی‌های اخیر کمپانی کره‌ای از نمایشگر دوم هم پشتیبانی می‌کند. ال جی نام این نمایشگر را «دوال اسکرین» گذاشته. البته دوال اسکرین در اصل یک قاب است که شما با قرار دادن ولوت درون آن، می‌توانید از نمایشگر تعبیه شده در آن نیز بهره ببرید.

اگر از دوستداران جک هدفون هستید، ولوت خبرهای خوبی برای شما دارد. لبه پایینی این گوشی علاوه بر پورت USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری را نیز در خود جای داده تا به راحتی از هدفون‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. در لبه سمت چپ هم علاوه بر دکمه‌های ولوم، دکمه مخصوص دستیار گوگل به چشم می‌خورد که متاسفانه نمی‌توانید کاربری آن را تغییر دهید.

ولوت با اندروید ۱۰ و رابط کاربری جدید UX 9 به بازار عرضه می‌شود. این رابط کاربری برای ال جی دوستان بسیار جدید است، چرا که هم جذاب‌تر و هم پویاتر از گذشته شده. البته رابط کاربری UX 9 کمی آشناست و می‌توان گفت مشابه آن را قبلا دیده بودیم. در هر صورت تغیرات ظاهری همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند و ولوت هم از این قضیه مستثنی نیست.

LG-Velvet-8-1024x905

زیر نمایشگر بزرگ این گوشی مخملی، چیپست اسنپدراگون 765G به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم قرار دارد؛ یعنی ال جی ولوت یک گوشی میان‌رده است. البته از آن جایی که ملاقات ما با ولوت کمی کوتاه بود، فرصت نشد این چیپست را به درستی آزمایش کنیم. از منظر ذخیره‌سازی اما ولوت دست و دل بازتر بوده و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را برای کاربران در نظر گرفته است.

باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ولوت هم به تمامی اجزا نیرو می‌دهد که می‌توانید آن را به کمک شارژر ۲۵ واتی یا به صورت بی‌سیم و با حداکثر توان ۹ واتی شارژ کنید. خبر خوب این است که این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع +QC4 اسنپدراگون نیز پشتیبانی می‌کند تا برای شارژ باتری نسبتا بزرگ آن، زمان زیادی را صبر نکنید.

در کل باید گفت ال جی ولوت یکی از میان‌رده‌های خوش ساخت و زیبای بازار است و حضور آن در بازار ما خبر خوبی برای علاقه‌مندان به این برند کره‌ای است. در کل باید بگوییم با توجه به مدت کمی که این گوشی را در اختیار داشتیم، ال جی گام اول را به درستی برداشته است. امیدواریم بتوانیم بار دیگر با این گوشی ملاقات داشته باشیم.​

منبع: وب سایت دیجیاتو

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید