۲۷ خرداد ۱۳۹۹

نگاه نزدیک وب سایت «شهر سخت افزار» به گوشی ال جی ولوت

وب سایت شهر سخت افزار:  Velvet نام جدیدترین گوشی شرکت ال‌جی است و احتمالاً در خبرهای این چند روز اخیر بارها نام این گوشی را شنیده‌اید.

محصول جدید ال‌جی پس از چند سال تلاش و تجربه این شرکت در معرفی سری‌های G و V بدست آمده و یک موبایل پرمیوم با ویژگی‌های بسیار مناسب و صدالبته بسیار موفق در طراحی است. ال‌جی ولوت قرار است بزودی در بازارهای کشورمان نیز عرضه شود، ما نیز این فرصت را یافتیم که نگاه نزدیکی به جدیدترین و یکی از متفاوت‌ترین محصولات ال‌جی داشته باشیم، با شهرسخت‌افزار و این ویدئو همراه باشید.

شرکت ال‌جی و دپارتمان موبایل آن سالهاست که در بازار گوشی‌های موبایل و هوشمند حضور فعال دارد. با توجه به ناکامی‌های سال‌های اخیر ال‌جی موبایل و از دست دادن رتبه چهارم طبیعی به نظر می‌رسید که این شرکت تکانی به خود داده و با تغییرات مدیریتی و ساختاری دست به یک انقلاب بخصوص در بخش طراحی محصولاتش بزند.

نتیجه این تغییرات در فاز اول معرفی گوشی LG Velvet یا مخمل‌نما بوده که تا اینجا مورد تحسین بسیاری از رسانه‌ها و فعالان این حوزه شده است. اگرچه این محصول هنوز به طور رسمی وارد بازارهای جهانی نشده اما خبر خوب که احتمالاً تاکنون شنیده‌اید این است که این گوشی قرار است راهی بازار ایران نیز بشود.

07

نسخه رسمی ال‌جی ولوت در کشور کره با چیپ‌ست Snapdragon 765G رونمایی شد و علت اصلی آن هم این بود که این گوشی بتواند از شبکه‌های نسل پنجم با چیپ‌ست‌های قدرتمند سری 7 کوالکام پشتیبانی کند. با اینحال بسیاری از بازارهای جهانی نظیر کشورمان هنوز در بستر شبکه‌های نسل چهارم قرار دارند و به همین علت نیز ال‌جی نسخه دیگری از این گوشی را با چیپ‌ست Snapdragon 845 عرضه کرده است.

هفته گذشته ما این فرصت را یافتیم که از نزدیک با این گوشی جدید و خاص ال‌جی آشنا شویم. LG Velvet که نام آن به معنای مخملی یا مخمل‌نما است از لحاظ طراحی و چیدمان المان‌ها نظیر دوربین بطور کلی دگرگون شده و زبان جدیدی از طراحی به نام 3D Arc را به همراه دارد، نگاه نزدیک شهرسخت‌افزار به این گوشی را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

طراحی 3D Arc بطور خلاصه اشاره به خمیدگی شیشه نمایشگر و پشت گوشی تا امتداد فریم آلومینیومی است و باعث شده این گوشی ضمن اینکه گوشه‌های تیزی دارد اما بسیار خوش دست باشد. همچنین نوعی تقارن خاصی در طراحی این گوشی بخصوص حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر وجود دارد تا زیبایی آن دوچندان شود.

هنرنمایی ال‌جی به همین‌جا محدود نمی‌شود، در واقع ال‌جی ولوت سبک‌ترین گوشی هوشمند در کلاس نمایشگرهای 6.8 اینچی است و با وزن تنها 180 گرم یک شاهکار هنری محسوب می‌شود.

04

طراحی زیبای لنزهای دوربین الهام گرفته از قطرات آب در پشت باعث شده ولوت یک دیزاین کاملاً خاص و منحصر به فرد داشته باشد و برخلاف رقبای این روزهای بازار که برآمدگی زیادی در بخش دوربین دارند، ولوت تنها 1 میلیمتر برآمدگی مربوط به لنز اصلی را دارد.

برخورداری از استاندارد IP68 در ضمینه ضدآب بودن و همچنین استاندارد نظامی 810G نیز باعث شده این گوشی مقاومت زیادی نسبت به محصولات مشابه داشته باشد.

در بخش دوربین این گوشی از سه لنز به ترتیب عریض، بسیار عریض و تشخیص عمق بهره‌مند است و سنسورهای به ترتیب 48، 8 و 5 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های به ترتیب f1.8، f2.2 و f2.4 مشخصات آنها هستند. همچنین دوربین سلفی با طراحی قطره‌ای دارای لنز استاندارد با دیافراگم f1.9 است.

05

نمایشگر LG Velvet یک نمایشگر با لبه‌های خمیده از نوع P-OLED با رزولوشن 2460 در 1080 با نسبت 20:9 بوده و تراکم پیکسلی آن 395ppi است. کیفیت نمایشگر و دقت رنگ آن همانطور که ما از نزدیک دیدیم فوق‌العاده است و جزو بهترین نمونه‌های موجود در بین رقبایش است.

در بخش امنیت هم این گوشی دارای یک سنسور اثرانگشت از نوع اپتیکال زیر نمایشگر است و سرعت و دقت بسیار خوبی در تشخیص و باز کردن قفل صفحه خواهد داشت و برخلاف سنسورهای اولتراسونیک مشکلی با محافظ صفحه‌های شیشه‌ای ندارد.

01

برای باتری نیز با یک باتری 4300 میلی آمپری با توان شارژ 25 وات طرف هستیم که امکان شارژ بی‌سیم 9 واتی را نیز پشتیبانی می‌کند. برخورداری از دو اسپیکر و پخش صدا بصورت استریو، بلوتوث نسخه 5.1، پشتیبانی از کارت‌حافظه و همچنین جک 3.5 میلیمتری هدفون دیگر امتیازهای ولوت محسوب می‌شود.

همانطور که نقطه قوت Velvet به طراحی مثال‌زدنی آن برمی‌گردد و ما را در دفتر شرکت‌ ال‌جی به تحسین واداشت، در زمینه عملکرد دوربین، توانایی سخت‌افزاری، باتری و دیگر موارد نیز جلوی رقبایش کم نمی‌آورد. چیپ‌ست اسنپدراگون 845 اگرچه مربوط به 2 سال پیش است، اما عملکردی بسیار مناسب در پردازش گرافیکی دارد و به لطف GPU Adreno 630 یک گزینه مناسب برای بازی کردن هم به شمار می‌رود.

استفاده از این چیپ‌ست و حذف پشتیبانی از شبکه‌های نسل پنجم مزیت دیگری هم داشت و آن قیمت تمام شده دستگاه است که احتمالا قیمت نهایی آن زیر 600 دلار بوده بوده و برای کاربران ایرانی خرید آن کمی آسان‌تر و منطقی‌تر خواهد بود.

03

در زمینه لوازم جانبی هم تیم موبایل این شرکت یک قاب مجهز به نمایشگر دوم برای آن طراحی کرده که به نام Dual Screen شناخته می‌شود. گوشی درون این قاب قرار گرفته و یک نمایشگر اضافه 6.8 اینچی آن هم از نوع P-OLED را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نمایشگر دوم می‌تواند برای هر نوع کاربری مورد استفاده قرار بگیرد، اما مهمترین آن استفاده به عنوان کنترلر برای بازی و گیمینگ است که جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

بد نیست بدانید که ال‌جی برای جذابیت بیشتر این گوشی 6 رنگ متنوع و بسیار جذاب را برای آن در نظر گرفته است. رنگ‌های سفید شفقی، سبز شفقی، خاکستری شفقی، مشکی، نقره‌ای و مهم‌ترین و زیبا‌ترین رنگ به اعتقاد ما رنگ غروب خیالی از جمله رنگ‌های LG Velvet هستند.

با تمام این تفاسیر انتظار می‌رود ال‌جی ولوت تا هفته‌های آینده و پس از عرضه در بازارهای جهانی به بازار ایران هم بیاید و با توجه به قیمت روزانه ارز و نوسانات و هزینه رجیستری باید قیمت تمام شده را بالای 10 میلیون تومان تصور کنیم.

منبع: وب سایت سخت افزار

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید