۲۲ خرداد ۱۳۹۹

کنترل جادویی تلویزیون ال جی چه قابلیت هایی دارد؟

احتمالا شما هم واژه کنترل جادویی برای تلویزیون را شنیده اید و به این فکر کردید چرا جادویی؟ و فکر کردید این کنترل‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و چه تفاوتی با کنترل معمولی تلویزیون دارند؟

کنترل جادویی تلویزیون ال جی ، چیزی است که شما برای کنترل سرگرمی‌های خود به آن نیاز دارید. به سادگی اسکرول یا کلیک کنید و یا با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد تشخیص صدای تلویزیون ال جی (Voice Mate)، کانال‌ها را عوض کرده و یا برنامه هایی را برای مشاهده جستجو کنید. حالا شما با این کنترل می‌توانید زمان کمتری را صرف جستجو و زمان بیشتر را به لذت بردن از سرگرمی‌های خود اختصاص دهید.

منظور از کنترل جادویی تلویزیون یا همان Magic motion، کنترل‌های موسی هستند که از طریق وایرلس به تلویزیون متصل می‌شوند.  این کنترل‌ها بدلیل داشتن ارتباط رادیویی مستمر، اطلاعات را به تلویزیون ارسال می‌کنند که به همین علت باتری‌ها را زودتر از کنترل‌های معمولی تمام می‌کنند. بهترین راه برای استفاده از این کنترل‌ها، خریدن باتری‌های قابل شارژ بوده که بعد از هر بار اتمام شارژ باتری، یک بار شارژ انجام گیرد. در صورت تمام شدن باطری هم، از تلویزیون هشدار اتمام باتری به شما داده می شود.

10-4

استفاده از کنترل جادویی

کنترل جادویی تلویزیون ال‌جی راهی ساده برای کنترل تلویزیون اسمارت شماست. این Magic Remote تجربه کاربری راحت، مدرن و پیشرفته‌‎ای را فراهم می‌کند. اکنون شما می‌توانید از 4 حالت کنترل لذت ببرید : اشاره، غلتک، حرکات و جستجوی صوتی.

یک اصل ساده که کنترل جادویی تلویزیون برای تلویزیون اسمارت شما به ارمغان می‌آورد این است که می توانید مکان نما را مانند موس کامپیوتر در سرتاسر صفحه نمایش حرکت داده و هر برنامه ای را که می‌خواهید انتخاب کنید. این شیوه انتخاب محتوا بسیار ساده و مفید است و مطمئنا از استفاده آن لذت خواهید برد.

از سوی دیگر شما می‌توانید با استفاده از چرخ اسکرول در طول صفحه اصلی (HOME) یا راهنمای سرگرمی‌ها و صفحات وب بالا و پایین رفته و به راحتی این صفحات را مرور کنید و یا در برنامه‌ها بزرگنمایی و کوچک نمایی کنید.

با استفاده از ویژگی صوتی منحصر به فرد کنترل جادویی تلویزیون (Voice Mate)، شما به سادگی می‌توانید با صحبت کردن با ریموت کنترل جادویی ، کانال‌ها را عوض کرده و یا صفحات وب را مرور کنید. ویژگی صوتی کنترل جادویی ال جی برای اپلیکیشن‌هایی که به وارد کردن متن نیاز دارند مانند جستجو اینترنتی و یا اپلیکیشن‌های مبتنی بر متن مانند رسانه‌های اجتماعی نیز بسیار مفید خواهد بود و به میزان قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی می کند.

6ab432d8106621721e58f8a4b4c5b4359318608c-tc-img-preview

برنامه کاربردی LG TV REMOTE

برنامه کاربردی کنترل جادویی تلویزیون ال جی می‌تواند گوشی هوشمند شما را به یک ابزار کمکی و دم دست تبدیل کند. شما می‌توانید با اشاره‌گر کنترل ، در فهرست کانال‌ها بگردید و سرگرمی را با دستان خود کنترل کنید

از شر کنترل‌های متعدد برای دستگاه‌های مختلف راحت شوید. magic remote تلویزیون های ال جی شما می‌توانید دستگاه بلوری ، HTiB ، گیرنده دیجیتال و سیستم صوتی شما را به راحتی کنترل کند. بنابراین دیگر مجبور نخواهید بود که به دنبال کنترل هر کدام از این دستگاه‌ها بگردید تا آن را کنترل کنید. با قابلیت کنترل جهانی یا Universal Control در کنترل جادویی تلویزیون می‌توانید دستگاه ست‌تاپ باکس، سیستم صوتی، پخش‌کننده بلو-ری و حتی ماهواره را با یک ریموت کنترل کنید و به آنها دسترسی داشته باشید.

01_Nota_CapturaPantalla

جفت سازی کنترل از راه دور جادویی

برای استفاده از کنترل از راه دور جادویی باید آن را با LG webOS TV جفت سازی نمایید.

قبل از استفاده، کنترل از راه دور را به صورت زیر وصل کنید :

1- تلویزیون را روشن کنید. پس از 20 ثانیه، کنترل را به سمت تلویزیون گرفته و سپس دکمه (OK) را فشار دهید.
2- کنترل از راه دور به طور خودکار ثبت می‌شود، و پیام کامل شدن جفت سازی در تلویزیون نمایش داده می‌شود.
3- اگر نتوانستید کنترل از راه دور جادویی را ثبت کنید، تلویزیون را خاموش کرده و دوباره امتحان کنید.
4- ثبت مجدد کنترل از راه دور جادویی
5- دکمه EXIT را به مدت 5 ثانیه در تلویزیون فشار دهید.
6- ثبت کنترل از راه دور ثبت شده قبلی لغو شده و دوباره ثبت می‌شود.

Genuine-LG-AN-MR600-Magic-Remote-Control-with-Voice-Mate-Brand-New-in-Box-112473342550-2

برای تنظیم کردن سرعت ، شکل و اندازه شماره گر کنترل جادویی مراحل زیر را انجام دهید :

1 – بر روی کنترل جادویی تلویزیون دکمه Smart Home را بزنید تا صفحه اصلی تلویزیون هوشمند شما باز شود.
2 – بر روی صفحه اصلی گزینه تنظیمات ” Settings ” را انتخاب کنید.
3 – سپس OPTION > Pointer را انتخاب کنید تا پنجره تنظیمات اشاره گر باز شود.
4 – تنظیماتی را که می خواهید اعمال نمایید :

سرعت SPEED : سرعت حرکت اشاره گر را تنظیم می‌کند.
شکل SHAPE : شکل اشاره گر را تنظیم می‌کند.
اندازه SIZE : اندازه اشاره گر را تنظیم می‌کند.
تراز Alignment : عملکرد هم ترازی اشاره‌گر را فعال یا غیرفعال می‌کند.

33231__1__SiB7

نکته هایی برای استفاده از ویژگی صوتی کنترل جادویی ال جی

  • برای استفاده از عملکرد صوتی کنترل جادویی تلویزیون در تلویزیون ال جی باید به اینترنت متصل باشید.
  • هنگامی که با کنترل جادویی تلویزیون صحبت می‌کنید باید فاصله‌ای به اندازه 10 سانتی متر بین صورت خود و ریموت کنترل داشته باشید.
  • اگر زیاد آهسته و یا زیاد سریع صحبت کنید عملیات صوتی ناموفق خواهد بود.
  • میزان موفقیت استفاده از تشخیص صدا magic remote ال جی ممکن است بسته به میزان صداهای پیرامون، حجم صدا، تلفظ، زیر و بمی صدا و یا سرعت گفتن کلمات متفاوت باشد. جهت تغییر زبان عملکرد سرچ صوتی، تنظیمات زیر را دنبال کنید :

Smart Home > Settings > OPTION > Language > Voice Recognition Language​

منبع: وب سایت سلام بابا

۲ نظر

Reza ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ پاسخ

سلام کنترل جادویی m600 رو میخوام .چه کنم. خراب‌شده

Ali ۷ اسفند ۱۴۰۰ پاسخ

دانلود برنامه و یا گریه

نظر دهید