۰۴ تیر ۱۳۹۹

تکنولوژی Dual Inverter چیست ؟

امروزه بهبود عملکرد لوازم خانگی با مصرف انرژی کمتر از جمله مهم‌ترین نگرانی های شرکت های تولیدکننده این محصولات و همچنین مصرف کنندگان نیز هست. و حالا نمیتوان میزان مصرف بالای لوازم‌ خانگی را نادیده گرفت.

به خصوص لوازم‌خانگی مثل یخچال‌، لباسشویی و کولر که برق زیادی مصرف کرده و برای مدت طولانی باید روشن باشند. در این میان تنها بعضی فناوری‌ های جدید بودند که علاوه بر ارائه قابلیت‌ های جدید، مصرف انرژی را نیز کم کرده و توانسته‌ اند لوازم‌خانگی را به سطح جدیدی ارتقا دهند. یکی از این فناوری‌ ها موتور اینورتر است که با کاهش استهلاک و مصرف برق کمتر، انرژی بیشتری تولید کرده و دوام خود را برای مدت زمان طولانی‌ تری حفظ کند.

شرکت ال‌ جی توانسته با حفظ همان مزیت‌ ها و ارتقای ان ها به سطحی جدید، موتور فوق‌ العاده با تکنولوژی dual inverter را روانه بازار کند. و ما در این مطلب قصد داریم تکنولوژی dual inverter در کمپرسور و نحوه کارایی و مزیت های ان را توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

تکنولوژی-dual-inverter-1

کولرگازی اینورتر چیست ؟

کمپرسور یکی از اجزاء کولرهای گازی است که کارش فشرده سازی و متراکم کردن گازها است. در اسپیلت ها دو نوع گاز مخصوص به نام R22 و R410 استفاده می شود که با فشرده سازی توسط کمپرسور به سرعت دمای آن کاهش می یابد و تبدیل به مایع می گردد و در نهایت این گاز متراکم شده سبب ایجاد سرمایش می گردد.

کولرهای گازی اینورتر در حقیقیت نسل سوم کولرهای گازی به شمار می روند. به طور کلی کمپرسورهای کولرگازی را میتوان از نظر نوع کارکرد به دو مدل دور ثابت و دور متغیر که همان اینورتر است تقسیم کرد. در کمپرسورهای دور ثابت تنظیم دما با خاموش و روشن شدن دستی کمپرسور انجام می گیرد که این کار در واقع باعث وارد شدن شوک به شبکه برق می شود. کولرهای گازی اینورتردار همان گونه که از نام آن ها بر می آید به وسیله تغییر دور کمپرسور، از خاموش و روشن شدن مکرر کمپرسور یا موتور کولر جلوگیری می کنند که در نتیجه ، این فرآیند باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود.

dual-inverter

کمپرسور DUAL INVERTER چیست ؟

تکنولوژی dual inverter یا دوال کول، نوع ارتقا یافتۀ فن آوری اینورتر است که با استفاده از دو روتور در کمپرسور با سرعت متغیر، فرکانس چرخشی گسترده تری را ایجاد می کند. تکنولوژی dual inverter با امکان پرتاب باد تا بیش از 9 متر، باعث می شود محیط منزل خیلی سریع خنک شود و کمپرسور با سرعت کمتری کار کند. در نتیجه سرعت سردکنندگی بالاتر رفته، کارآیی بهبود یافته و سر و صدای کمپرسور کاهش می یابد. این فن آوری به طور پیوسته سرعت کمپرسور را تغییر می دهد تا دما را در سطح دلخواه نگه دارد و در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

موتور فوق‌ العاده Dual Inverter در کولرهای گازی با تکنولوژی dual inverter ال‌ جی ، توانسته مشکلات موتورهای معمول در زمینه کارایی، بهره‌ وری و تولید صدا را حل کند و علاوه بر 40 درصد انرژی بیشتر، تا 70 درصد در میزان انرژی مصرفی شما صرفه‌ جویی کند.

طراحی این کولرها به‌گونه‌ ای است که هوای خنک به صورت مساوی در اتاق جریان می‌ یابد و تفاوت دمایی در قسمت‌ های مختلف منزل نخواهید داشت. جالب است بدانید کمپرسور با تکنولوژی dual inverter، به‌ حدی قدرتمند است که توانسته درجه‌ی ISEER را از سازمان BEE در هند کسب کند؛ بدین مفهوم که دستگاه‌ های مجهز به تکنولوژی dual inverter در گرم‌ ترین نقاط، با گرمای 65 درجه نیز می‌ توانند به‌ خوبی کار کنند و به بهینه‌ ترین شکل فضا را خنک کنند.

دوال-ایورتر

مزیت های تکنولوژی dual inverter در کمپرسور

  • قدرت و کارآیی بالاتر کمپرسور
  • سرما سازی سریع تر
  • آلودگی صوتی کمتر
  • کاهش هزینه های نگهداری
  • آسایش حداکثری کاربر
  • ضد گرد و غبار
  • وای فای داخلی

dual-inverter-LG

به خاطر استهلاک کم قطعات موتور و طراحی ویژه ال‌ جی، این موتور با تکنولوژی dual inverter نیز مانند سری قبلی اینورتر تا سال‌ها با نهایت کارآمدی و کیفیت همراه شماست و نگرانی شما بابت هزینه‌ های تعمیر و تعویض را برطرف می کند. ال‌ جی برای اطمینان خاطر مشتریان خود این موتور را تا 10 سال گارانتی کرده است و بابت کارایی ان به شما تضمین می دهد.​

منبع: وب سایت سلام بابا

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید