۲۲ تیر ۱۳۹۹

موتور اینورتر دایرکت درایو در لباسشویی ال جی

همانطور که می‌دانید امروزه ماشین لباسشویی‌ جزو آن دسته از لوازم ضروری و پرطرفدار می باشد که بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

علاوه بر طراحی و ظاهر ماشین لباسشویی نوع عملکرد و نوع موتور لباسشویی از جمله مورادی است که به هنگام خرید بسیار مورد توجه قرار می گیرد؛ چرا که یک موتور قدرتمند تا سالیان سال می تواند عملکردی عالی از خود ارائه دهد. نوع موتور ماشین لباسشویی، بسته به برند متفاوت می باشد؛ که در این مقاله موتور اینورتر دایرکت درایو را برایتان مورد بحث قرار می دهیم. در حالت کلی موتورهای لباسشویی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • موتور های معمولی (تسمه ای )
  • موتورهای دیجیتال (بدون تسمه)

موتورهای معمولی یا تسمه ای همانطور که از نامش پیداست در آن تسمه به کار رفته است. و امروزه به دلیل تولید صدا، لرزش زیاد و مصرف انرژی بالا در آن کمتر در لوازم خانگی همچون ماشین لباسشویی های جدید به کاربرده می شود. از مزیت موتورهای تسمه ای می توان به تعمیر کردن و یا تعویض موتور اشاره داشت که بسیار راحت و کم هزینه است.

 امروزه موتور های دیجیتال یا بدون تسمه جایگزین موتورهای تسمه دار شده اند. و به دلیل نبود تسمه در آن میزان سر و صدا بسیار کم می باشد. همچنین میزان مصرف انرژی پایین و طول عمر آن از مزیت های خوب موتورهای بدون تسمه است. موتور اینورتر دایرکت درایو یکی از موتورهای بدون تسمه به شمار می رود.

Inverter-Direct-Drive-2

موتور اینورتر دایرکت درایو چیست؟ 

 موتور اینورتر دایرکت درایو بدون تسمه است و برای راه ‌اندازی آن از برد الکترونیکی یا درایور استفاده می‌شود ‌. این موتور مستقیما از طریق آهنربا به مرکز درام متصل می شود؛ و موتور، بدون تسمه و قرقره بار را به حرکت در می آورد. در این نوع موتور استفاده از گیربکس از بین می رود، در نتیجه قعطات کمتری در لباسشویی به کار برده می شود. بنابراین کارایی موتور افزایش می یابد و منجر به شستشویی آرام و بی صدا می شود.

همچنین موتور دایرکت درایو به دلیل حذف تسمه، قرقره و گیربکس در آن به ایجاد صدا، کاهش لرزش و نویز کمک بسیار زیادی می کند. در نتیجه کارایی و طول عمر موتور Direct Drive در مقایسه با موتورهای تسمه ای بیشتر می باشد؛ واین موتورها کمتر از موتورهای دیگر خراب می شوند. از طرفی دیگر علاوه بر عملکرد بالا در مصرف برق و انرژی نسبت به موتورهای تسمه دار بسیار به صرفه است.

مقایسه ی موتور دایرکت درایو (بدون تسمه) با موتور های معمولی (تسمه ای)

همان طورکه در عکس بالا نیز می توانید مشاهده کنید موتور لباسشویی های تسمه ای از چهار بخش اصلی، مخزن یا درام لباسشویی، قرقره (pulley)، موتور و تسمه تشکیل شده است. از طرفی دیگر موتور ماشین لباسشویی های بدون تسمه (Direct Drive) شامل دو بخش اصلی، مخزن یا درام لباسشویی و موتور اینوتر دایرکت است. ماشین لباسشویی های دایرکت درایو عملکرد بهتری در مقایسه با لباسشویی های معمولی (بدون تسمه) دارند. موتور های Direct Drive ساکت تر، کارآمد و با دوام هستند. اما در ماشین لباسشویی های معمولی درام به کمک قرقره و تسمه (کمربند) به موتور متصل می شود. اگر چه این سیستم کامل می باشد اما در مقایسه با دایرکت درایو کارآمد و قابل اعتماد نیست.

DIRECT-DRIVE-conventional-system

تولید کنندگان لباسشویی های دایرکت درایو ادعا دارند که بافت سطح درام باعث افزایش تماس با پارچه می شود. این عمل در نهایت سبب شستشوی بهتر و حذف لکه ها می شود. همچنین سنسورها وزن بار را تشخیص می دهند، دمای متناسب را برای شستشو تنظیم می کنند و با توجه به کثیفی پارچه مواد شوینده را به کار می برند. تمامی این مزیت ها موجب صرفه جویی در مصرف آب و انرژی می شود.

مزایای استفاده از موتور دایرکت درایو

  1. کاهش میزان اصطکاک
  2. عملکرد و طول عمر بالای موتور
  3. صرفه جویی در مصرف برق
  4. قطعات کمتر به معنی لرزش و صدای کمتر
  5. کاهش ساییدگی وپارگی به دلیل نبود قرقره و تسمه (کمربند)
  6. کاهش هزینه های ناشی از خرابی موتور به دلیل حذف قرقره، تسمه (کمربند) وگیربکس

منبع: وب سایت سلام بابا

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید