۱۶ تیر ۱۳۹۹

کمپرسور اینورتر یخچال فریزر ال جی چه مزیت هایی دارد ؟

امروزه در اغلب خانه ها به نوعی از یخچال برای نگهداری و انجماد موادغذایی استفاده می شود. یکی از مهم ترین و به عبارتی اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده یخچال فریزر، کمپرسور است.

در کل دو نوع کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر در یخچال ها استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و عملکرد خاص خودشان را دارند. اما کمپرسور اینورتر که جدیدتر است عملکرد بهینه تر و بهتری دارد. ما در این مطلب عملکرد این کمپرسورها را بطور کامل شرح می دهیم و مزیت های کمپرسور اینورتر یخچال فریزر را هم بیان می کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

مصرف برق زیاد در کمپرسورهای معمولی تولید‌کنندگان را بر آن داشته که فناوری‌های جدید را با هدف بالا بردن کیفیت و پایین آوردن انرژی مصرفی لوازم خانگی در خدمت بگیرند. کمپرسور اینورتر یخچال فریزر (Digital Inverter Compressor) یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های این حوزه است که نه تنها باعث کاهش مصرف برق شده بلکه صدای دستگاه را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. استفاده از کمپرسور اینورتر یخچال فریزر در دستگاهی مانند یخچال باعث حفظ تازگی و مزه مواد غذایی می‌شود.

کمپرسور-اینورتر-یخچال

موتور یا کمپرسور یخچال چیست ؟

موتور یخچال یا کمپرسور یخچال یک قطعه‌ی مشکی رنگ است که عموماً در قسمت پشتی و پایینی یخچال قرار دارد و احتمالا شما هم ان را دیده اید. کمپرسور مجموعه ای از  پیستون، میل لنگ و سوپاپ ها می باشد که با انجام فرآیندهایی وظیفه خود را به درستی انجام می دهد تا چرخه سرمازایی یخچال کامل گردد. به عنوان مثال، میل لنگی که درون موتور یخچال یا همان کمپرسور به کار گرفته شده در حال چرخش است و با چرخشی که دارد موجب می‌شود که پیستون موجود در کمپرسور نقش یک تلمبه را ایفا کند و موجب باز و بسته شدن سوپاپ‌ها شود. این فرآیند موجب می شود گاز درون لوله ها و همچنین سیلندرها به جریان درآید.

به طور کلی کمپرسور وظیفه‌ی فشرده سازی گاز را  دارد. به طوریکه گاز مبرد یخچال توسط کمپرسور فشرده شده و به مایع تبدیل می‌شود و سپس در کانال‌ها به جریان در می‌آید. این فرآیند از مهم‌ترین فرآیندها در کار کلی یخچال، یعنی سرماسازی، است.

کمپرسور-اینورتر

عملکرد کمپرسور اینورتر یخچال فریزر

کمپرسور اینورتر دیجیتال در واقع یک نوع کمپرسور گاز است که در آن پیستون برای فشرده‌سازی و به حداقل رساندن تلفات انرژی در امتداد یک مسیر خطی حرکت می‌کند. تفاوت کمپرسور معمولی با کمپرسور اینورتر یخچال فریزر این است که کمپرسورهای معمولی سرو صدای زیادی تولید می‌کنند و از طرفی مصرف برق در آنها بسیار بالاست اما کمپرسور اینورتر یخچال فریزر فاقد هر گونه صدایی است و مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در کمپرسور اینورتر یخچال فریزر برخلاف کمپرسورهای معمولی که یک سیم پیچ اصلی و یک سیم پیچ استارت یا کمکی دارند ، سه سیم پیچ اصلی وجود دارد که اندازه طول و قطر ان ها برابرند. در نتیجه هر سه سر سیم پیچ ها اهم برابر دارند. این کمپرسورها سه فاز هستند و برای راه اندازی نیاز به برد الکترونیک اینوتر دارند.

کمپرسور-اینورتر-یخچال-فریزر

تفاوت کمپرسور اینورتر دیجیتال با کمپرسور معمولی

بیشتر کمپرسورها در یخچال های معمولی تک سرعته هستند و بر اساس خاموش یا روشن بودن کار می کنند و تنظیمات آن ها در ترموکوبل است. اکثر کمپرسورها طوری طراحی شده اند که شرایط حداکثر بار را پشتیبانی می کنند (برای دماهای بالا در تابستان). به این معنی که در شرایط اوج یا پیک بار، حتی در فصل زمستان که به سرمای کمتری نیاز است، چرخه عملکرد خود را تکمیل می کنند و مرتب با حداکثر توان کار می کنند.

کمپرسور اینورتر یخچال فریزر بسیار شبیه به یک شتاب دهنده ماشین عمل می کند. هنگامی که سرعت بیشتری نیاز است، به شتاب بیشتری نیاز دارید و هنگامی که به سرعت کمتری نیاز است، به شتاب کمتری هم نیاز دارید. در طول ماه های تابستان که بار خنک کنندگی بیشتر است، کمپرسور با حداکثر ظرفیت خود کار می کند و بیشترین مصرف برق را دارد؛ اما در طول ماه های فصل زمستان که بار سرما کمتر است، کمپرسور با قدرت و مصرف برق کمتری کار می کند. حتی در ماه های تابستان که دمای هوا در شب کمتر از دمای هوای روز است، شب هنگام کمپرسور با سرعت کمتری کار می کند و به این ترتیب در مصرف برق صرفه جویی می کند.

اگر چه قیمت یخچال هایی که با تکنولوژی اینورتر عرضه می شوند بیشتر است، اما از آنجا که کمپرسور اینورتر یخچال فریزر مقدار قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی می کند، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر هستند.

Inverter_Linear_Compressor

مزیت های کمپرسور اینورتر یخچال فریزر

پایداری دما و مصرف انرژی کمتر :

این در شرایط گوناگونی صدق می‌کند که شامل افزایش ناگهانی غذا در یخچال فریزر در زمانی است که درب یخچال فریزر مدام باز می‌شود یا حتی وقتی که یخچال مدت زمان زیادی باز نمی‌شود. کمپرسور خطی اینورتر میزان مناسبی از هوای سرد را حفظ می‌کند، بازده انرژی را افزایش داده و همچنین میزان صدا را کاهش می‌دهد. کمپرسور خطی اینورتر از درایو پیستون مستقیم به جای درایو رفت‌وبرگشتی متدوال برخوردار است. نتیجه این تغییر اصطکاک داخلی کمتر نسبت به موتورهای قدیمی است. نه تنها این طراحی در موتور به یخچال فریزر امکان می‌دهد صدای کمتری ایجاد کند بلکه بازده، دوام و قابلیت اعتماد را در این یخچال فریزر افزایش می‌دهد.

حفظ-تازگی

حفظ تازگی :

این عملکرد یخچال ها تولید CO2 را به حداقل می رساند و مزه تازگی غذا را حفظ می کند.

صدای کمتر :

عملکرد بهینه این کمپرسور باعث می شود تا صدای آن بسیار کم باشد به صورتی که صدای کمپرسورهای Digital inverter حتی در سکوت شب هم به سختی شنیده می شود.​

منبع: وب سایت سلام بابا

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید