۲۸ آبان ۱۳۹۹

نحوه فعال کردن و استفاده از Hand ID در ال‌جی G8s ThinQ

Time of Flight یا ToF یکی از حسگرهای منحصر‌به‌فرد و کاربردی G8s ThinQ ال‌جی (مثل G8 ThinQ) است که تنها در تعداد معدودی از گوشی‌های رده‌بالا وجود دارد.

قابلیت Hand ID از قابلیت‌های دوربین Z برای اسکن الگوی دایره‌وار منحصربه‌فرد کف دست با استفاده از اشعه مادون قرمز بهره می‌برد تا قفل گوشی را حتی در تاریکی نیز به همان دقت روشنایی روز باز کند.

این فناوری در قفل‌گشایی با تشخیص چهره یا Face Unlock نیز به کار رفته که به دلیل استفاده‌ی دوربین Z از نور مادون قرمز و کلاودهای نقطه سه‌بعدی (۳D point clouds) برای ردیابی خطوط و ویژگی‌های چهره از دقت و سرعت بالایی برخوردار است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: از ال‌جی G8s ThinQ چه می‌دانید؟

در گوشی ال‌جی این حسگر قابلیت‌هایی مانند بازکردن قفل گوشی با کف دست یا برخی ژست‌های حرکتی را به ارمغان می‌آورد. برای فعال‌کردن ویژگی بازکردن قفل گوشی با کف دست، باید پس از دنبال‌‌کردن مسیر Settings > General > Lock screen & security، با‌ استفاده‌ از گزینه‌ی Hand ID این ویژگی را فعال کنید.

ژست‌های حرکتی هوایی یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی است که به‌لطف وجود حسگر ToF در پرچم‌دار ۲۰۱۹ ال‌جی ایجاد شده است. برای استفاده از این قابلیت‌ها پس از دنبال‌کردن مسیر settings > General > Air Motion ابتدا گزینه‌ی Shortcut and capture را فعال کنید و پس از آن دست‌تان را در فاصله‌ی 10 تا 15 سانتی‌متری از حسگر در بالای گوشی نگه دارید. با انجام این کار نشانگری با رنگ سبز و بنفش نمایش داده می‌شود که پس از مشاهده‌ی آن باید انگشت‌‌‌های دست‌تان را شبیه پنجه‌ ببندید و تا زمانی‌که منوی ایرموشن (Air Motion) نمایش داده نشده است، دست‌تان را در همین حالت نگه دارید. پس از مشاهده‌ی منو، مچ دست‌تان را به سمت چپ یا راست حرکت دهید تا میانبر موردنظرتان باز شود.

برای مشخص‌کردن میانبرهایی که می‌خواهید با حرکت مچ به سمت چپ یا راست باز شوند، پس از دنبال‌کردن مسیر Settings > General > Air Motion > Shortcut and capture، با اسکرول‌کردن به سمت پایین گزینه‌ی Swipe left and Swipe right را انتخاب کنید.​

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید