۰۹ دی ۱۳۹۹

اولین تلویزیون QNED Mini LED ال‌جی در نمایشگاه مجازی CES 2021

جدیدترین محصول ال‌جی با تقریباً 30 هزار LED کوچک، درخشندگی برجسته و کنتراست فوق‌العاده بالا، باعث افزایش استاندارد در صنعت تلویزیون‌های LCD می‌شود.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) اولین تلویزیون‌های QNED Mini LED خود را در نمایشگاه مجازی CES 2021 به عنوان بهترین پیشنهاد در بخش تلویزیون‌های پریمیوم LCD در سال 2021 معرفی می‌کند.

جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی یک جهش عظیم در کیفیت تصویر تلویزیون LCD را به نمایش می‌گذارند. روشنایی و کنتراست این تلویزیون‌ها، به لطف برخورداری از فناوری‌های نقطه کوانتومی و NanoCell با LED های کوچک به عنوان منبع نور،  نسبت به تلویزیون‌های LCD معمولی بسیار بهتر هستند. مجموعه 2021 شامل 10 مدل جدید 4K و 8K می‌شود که طیف گسترده‌ای از صفحه نمایش‌ها در ابعاد بزرگ تا 86 اینچ را پوشش می‌دهد.

با این که تلویزیون‌های OLED ال‌جی در اوج پیشنهادات تلویزیون ال‌جی هستند و از پیکسل‌های خودنورده و کنترل کاهش نور مستقل بهره می‌برند، اما ورود تلویزیون‌های QNED Mini LED ال‌جی یک گزینه جذاب برای مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود. این تلویزیون‌ها به لطف ساختار پنل جدیدی که با نور پس زمینه پیشرفته Mini LED ال جی بهبود یافته است، تجربه تماشای واقعا جذابی را در فضای LCD ارائه می دهند.

تلویزیون‌های QNED ال‌جی، به عنوان اولین تلویزیون‌هایی که نقطه کوانتومی و نانوسل را در یک محصول ترکیب می‌کنند، رنگ‌هایی کاملاً دقیق به نمایش می‌گذارند. در حالی که نور پس زمینه LED پیشرفته قادر است کنتراست بهتر و رنگ‌های سیاه عمیق‌تری را برای تصاویر با وضوح، شفافیت و واقع‌گرایی استثنایی ارائه می‌دهد. این تلویزیون‌ها با سرعت تازه سازی تا 120 هرتز حرکت روان و طبیعی‌تری دارند.

نور پس زمینه Mini LED نوآورانه ال‌جی شامل تقریباً 30 هزار LED کوچک است که حداکثر روشنایی اوج و نسبت کنتراست 1.000.000 به 1 را در زمان جفت شدن با تقریباً 2500 ناحیه کم‌نور و فناوری پیشرفته کاهش نور موضعی، تولید می‌کند. نتیجه این فناوری ایجاد کیفیت تصویر HDR عالی و برجسته، کنتراست و سیاهی، طیف رنگی وسیع و دقت رنگ باورنکردنی را به همراه دارد. برای تصاویر خیره‌کننده و زنده‌ای که از مرزهای صفحه را از بین می‌برد و وارد فضای کاربر می‌شود، درک اینکه چرا تلویزیون QNED Mini LED ال‌جی تلویزیون جدیدی قابل رقابت است دشوار نخواهد بود.

نام هو جون، معاون ارشد تحقیق و توسعه در شرکت سرگرمی خانگی ال جی، گفت: «سری جدید QNED ما یک گزینه سرگرمی خانگی برتر است که طیف تلویزیون LCD را گسترش داده و بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، یک گزینه تماشای فوق‌العاده به مصرف‌کنندگان می‌دهد. این تلویزیون‌ها تجربه‌ای را ارائه می دهند که آنها را از سایر تلویزیون‌های LCD مجزا کرده و از تعهد ما به نوآوری و بالا بردن استاندارد سخن می‌گوید.»

تلویزیون برتر 86 اینچ 8K QNED ال‌جی از 11 ژانویه در غرفه مجازی ال‌جی در نمایشگاه‌ مجازی CES 2021 به نمایش در می‌آید.

۱ نظر

حسین ۲۳ دی ۱۳۹۹ پاسخ

با توجه به عرضه نخستین تلوزیون با فناوری MINI LED با وضوح تصویری ۸K در نمایشگاه CES202 ذکر این نکته ضروریست اولین تلوزیون MINI LED در مقیاس عرضه تجاری توسط TCL به بازار عرضه شده است ورود TCL به بازار ایران به سال ۱۳۸۹ بر می گردد پس از قطع همکاری سی ساله ال جی با شعاب در سال ۱۳۸۸ و عدم توفیق شهاب در عرضه برند محبوب دهه ۴۰ و ۵۰ ایران یعنی شاوب لورنس بدلیل قیمت نسبتا بالا و امکانات کم این شرکت پس از عرضه مدلهای وارداتی اماده شاوب لورنس از تولید ان صرف نظر و برای اولین بار اقدام به واردات و سپس تولید برند TCL ] چین نمود این برند در ان زمان ناشناخته و از نظر ظاهری نیز با تلوزیونهای ال جی و سامسونگ قابل قیاس نبود نه تنها ظرافت ظاهری و جنس بدنه بلکه طراحی آن چنگی بدل نمیزد اما دو برگ برنده داشت اول قیمت بسیار ارزان و دوم شرکت خوشنام و با سابقه شهاب در سال ۲۰۱۰ تی سی ال کارخانه تولید پنل خود را افتتاح و شرکت های RCA امریکا و تامسون فرانسه را به مالکیت خود دراورد و با استفاده از فناوری این دو غول الکترونیک پیشکسوت خیلی زود توانست طراحی و کیفیت محصولات خود را افزایش اما همچنان محصولات ان با قیمت ارزان عرضه میشد در سال ۱۳۹۵ تی سی ال که تعداد شرکای ان در ایران متعدد شده بود تصمیم گرفت تنها یک شریک تجاری قدرتمند در ایران داشته باشد در ان زمان با پشت سر گذاشتن پاناسونیونیک در رتبه ۵ جهانی قرار داشت در سال ۲۰۱۹ مسلادی با تولید بیش از ۱۸ میلیون دستگاه تلوزیون به رتبه دوم جهانی سعود پیدا کرد و فقط ۲ میلیون دستگاه کمتر از ال جی تولید کرد تلوزیون ۶۵ اینچی تی سی ال از وضوح ۴k پشتیبانی می کند و در طراحی ان ساند بار متصل به بدنه جای پایه را گرفته است بخش صوتی این تلوزیون کار شرکت ONKIOژاپن و در مجموع طراحی و امکانات این مدل در خور تحسین است جهت دیدن وکسب اطلاعات بیشتر رجوع کنید به سایت رسمی تی سی ال :
https://www.tcl.com/eu/en/new-product-list/x10-series/65-ultra-slim-4k-mini-led-tv-with-onkyo-soundbar-and-android-tv.html

نظر دهید