۰۳ اسفند ۱۳۹۹

پرونده خانه تکانی: تلویزیون را چطور تمیز کنیم؟!

یکی از پرکاربردترین وسایل در ایام تعطیلات نوروز تلویزیون است. تلویزیون را چطور تمیز کنیم؟

تلویزیون، به عنوان یک وسیله سرگرمی خانگی، مرکز دورهمی‌های خانواده‌هاست و اهمیت این دستگاه سرگرم‌کننده در سالی که با کرونا گذشت بیش از پیش مشخص شد.

خب، حالا که قرار است امسال هم مثل سال قبل با فاصله‌گذاری اجتماعی و خانه‌نشینی عید خود را سپری کنیم، بهتر است به نونوار کردن تلویزیون بیشتر برسیم. در این مطلب، قرار نیست به شما راهنمای خرید تلویزیون جدید را آموزش دهیم بلکه می‌خواهیم به شما یاد بدهیم که چطور تلویزیون خود را بدون رساندن هیچ آسیبی به بدنه، نمایشگر و بلندگوها تمیز و بهداشتی کنید.

همان طور که می‌دانید شیوع کرونا باعث شده تا مجبور شویم حتی در سرمای امسال هم برای تهویه بهتر هوای داخل منزل هر از گاهی پنجره‌ها را مدتی باز بگذاریم. همین فرایند باز گذاشتن پنجره‌ها در هوای سرد و آلوده زمستانی باعث نشستن گرد و خاک و مواد آلاینده روی بدنه و نمایشگر تلویزیون می‌شود.

خب، حالا که کثیفی در دل و جان تلویزیون عزیز شما رخنه کرده است چه کنیم تا تلویزیون به سلامت از ماجرای نظافت و خانه‌تکانی جان سالم به در ببرد؟ البته، ناگفته نماند که تمیز کردن تلویزیون کاری است که تقریبا هر چند روز یک بار باید انجام شود و نباید اهمیت نظافت مرتب آن را فراموش کرد زیرا تجمع گرد و خاک، مواد آلاینده و دوده روی صفحه‌نمایش تلویزیون تاثیر بسزایی در پایین آمدن کیفیت نمایش می‌شود. بنابراین، لازم است اصول تمیز کردن این دستگاه الکترونیک حساس را یاد بگیرید تا بتوانید با بهترین وضوح و شفافیت برنامه‌های تلویزیونی عید را در کنار خانواده تماشا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: پرونده خانه تکانی: آماده بهار 1400 شویم یا نه؟!

روش نظافت تلویزیون

  1. قبل از این که برای نظافت تلویزیون هر اقدامی را انجام دهید، حواستان باشد که تلویزیون را به طور کل خاموش کرده و تمام اتصالات برقی را جدا کنید.
  2. در مرحله بعد، قرار است غبارروبی کنید. برای این کار به یک پارچه یا دستمال خشکی که کُرک بر جای نمی‌گذارد نیاز دارید. دستمال‌های بازاری میکروفیبر برای زدودن گرد و خاک بهترین هستند. البته، شاید داخل جعبه تلویزیون شما، از همان بدو خرید، دستمال مخصوص برای پاک کردن تلویزیون موجود باشد. فراموش نکنید که هر دستمالی برای پاک کردن تلویزیون، مخصوصا صفحه نمایش آن، مناسب نیست زیرا ممکن است روی نمایشگر یا حتی پنل پشت خراش‌های ریز و دائمی ایجاد کند.
  3. بعد از پاک کردن گرد و خاک، نوبت به از بین بردن لکه‌های سرسخت و دوده‌ها می‌شود. برای انجام این کار، باید دستمال مناسبی را که احتمالا همان دستمال میکروفیبر است کمی مرطوب کنید. حواستان باشد که آب، شیشه پاک‌کن یا مواد شوینده دیگر را مستقیما به صفحه یا بدنه تلویزیون اسپری نکنید. استفاده از مواد شوینده‌ای مانند الکل، آمونیاک، بنزن و تینر نیز اکیدا ممنوع است چون ممکن است پوشش خاص نمایشگر یا بدنه را از بین ببرند.
  4. وقتی غبار و کثیفی روی صفحه و بدنه را پاک کردید، حتما رطوبت اضافی را با دستمال میکروفیبر بگیرید و نگذارید رطوبت باقی بماند. وقتی خیالتان بایت مرطوب نبودن و پاک شدن کامل تلویزیون راحت شد، می‌توانید تلویزیون را به برق بزنید و برنامه‌های دلخواهتان را تماشا کنید.

نکته پایانی است است که حتما دفترچه راهنمای تلویزیون را بخوانید زیرا احتمالا شرکت سازنده توصیه‌هایی مخصوص نظافت تلویزیون شما ارائه کرده است.

با وبلاگ ال‌جی همراه باشید تا دیگر راهکارهای اصولی ما برای خانه‌تکانی را یاد بگیرید.

۱ نظر

حسین ۴ اسفند ۱۳۹۹ پاسخ

نکات قابل توجه در تمیز کردن تلوزیونهای ال جی :
۱- مرحله گرد گیری : تهویه تلوزیون از طریق شیارها و سوراخهای درب پشت تلوزیون انجام میشودابتدا کلیه کابل ها را از تلوزیون چدا کنید به استثنای کابل اپتیکال اگر نیاز به جدا کردن کابل اپتیکال بود حتما درپوش ورودی کابل را ببندید با برس گردگیری جارو برقی این شیارها و سوراخعا را کاملا تمیز نمایید برای بیرون کشیدن گرد و خاک میتوانید از یک قلم مو نرم استفاده کنید سپس پشت تلوزیون را با یک پارچه خشک و در صورت نیاز پارچه مرطوب تمیز و سپس با یک پارچه خشک کاملا پاک کنید اگر تلوزیون روی میز قرار دارد ان را جایجا و زیر میز را کاملا تمیز نمایید قاب تلوزیون و پایه ها را میتوانید با پارچه مرطوب خشک کنیدله هیچ عنوان اب یا مواد پاک کننده نباید روی تلوزیون اسپری شود و میزان نم پارچه به جدی باشد که با فشردن کامل آن آبی از پارچه خارج نشود و به داخل تلوزیون نفوذ نکند در زمان تمیز کردن صفحه نمایش های IPS بدلیل نوع چینش پیکسله پارچه را فقط به جهت چپ و راست بکشید و از حرکت چرخشی و فشار بیش از جد پرهیز کنید تمام دستگاههای جانبی را از داحل میز خارج و میز را کلا از داخل و بیرون تمیز کنید تک تک دستگاههای متصل به تلوزیون را بدقت تمیز کنید کابل متصل به تمام دستگاهها را نیز تک به تک با وسواس تمیز و بدقت کابل های تلوزیون را به تلوزیون متصل کنید سپس تلوزیون را به ارامی در جای خود قرار داده و جلوی میز را جارو و تمیز نمایید تلوزیون را روشن کنید و از کارکرد صحیح تمام دستگاههای متصل به ان اطمینان کسب کنید حتما سالی یکبار کابل انتن و سیم برق تلوزیون را چک کنید و از سالم بودن ان مطمئن شوید .

نظر دهید