۰۵ اسفند ۱۳۹۹

پرونده خانه تکانی: چطور ملحفه، پتو، روتختی، کوسن و بالش‌ها را بشوییم؟

کم‌کم شروع به خانه‌تکانی کرده‌اید و نمی‌دانید چطور ملحفه، پتو، روتختی، کوسن و بالش‌ها را با ماشین لباسشویی ال‌جی بشویید؟ این مطلب را تا انتها بخوانید.

می‌دانید که خانه تکانی امسال به دلیل شیوع کرونا کمی با سال‌های قبل فرق دارد. برای برخی خانواده‌ها ممکن است سبک‌تر باشد چون تمام سال گذشته در حال شست‌وشو بوده‌اند و برای برخی که وسواس بیشتری دارند سخت‌تر زیرا مجبورند همه چیز را علاوه بر شست‌وشوی همیشگی ضدعفونی کنند.

از قسمت‌های دردسرآفرین و پرزحمت خانه‌تکانی شست‌وشوی تمام ملحفه‌، پتوها، روتختی‌ها، روبالشی‌ها، کوسن‌ها و بالش‌ها یا حتی روفرشی‌هاست!!! زیرا حدودا روزی 8 ساعت (یک‌سوم عمرمان) دور خودمان پیچانده‌ایم و با آنها تماس نزدیک داریم. ماندن چربی مو و پوست روی این پارچه‌ها یک طرف، ویروس‌هایی که بدتر از کنه چند روزی می‌چسبند و به این راحتی‌ها نمی‌میرند از طرف دیگر، بر سخت‌تر شدن فرایند شست‌وشو می‌افزایند.

قبل از این که اقدام به شست‌وشوی لحاف‌های زمستانی کنید، بهتر است همزمان با گرم شدن هوا، از آنهایی که خیلی ضخیم‌تر هستند شروع کنید تا بعد از شست‌وشو، برای زمستان سال آینده مرتب و تمیز نگه دارید. بهتر است از نرم‌کننده نیز استفاده کرده و بعد از شست‌وشو تمام لحاف و پتوها را تا کنید و در کاور یا پوشش‌های پارچه‌ای در کمددیواری نگه دارید؛ درست مثل شیوه‌ای که مادربزرگ‌ها انجام می‌دادند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

wm

روش شست‌وشوی ملحفه و بالش‌ها

چیزی که در اتاق خواب بیشتر از هر وسیله دیگر جلب توجه می‌کند تختخواب شماست؛ تختخوابی که روی آن مملو از انواع ملحفه، بالش، کوسن و روتختی است و زیبایی و زشتی دکور اتاق شما را در خود خلاصه می‌کند. حالا که زمستان رو به اتمام است و بهار می‌آید، وقتش رسیده که حسابی آنها را بشوییم و تمیز و بهداشتی کنیم. یکی از اقدامات مهم، استفاده از نرم‌کننده و خوشبوکننده‌ها برای نرم شدن الیاف و ایجاد حس درخشش و خوش‌عطر بودن هنگام خواب و استراحت است.

نکته مهم در هنگام شست‌وشو دقت کردن به برچسب نحوه مراقبت و شست‌وشوی پارچه است که حتما از قبل باید مطالعه شود. مثلا بعضی از پارچه‌ها باید فقط توسط دست و با ماده شوینده‌ و سفیدکننده شسته شوند و برخی دیگر را می‌توان در ماشین‌های لباسشویی بزرگ، مثل ال‌جی، که گزینه شست‌وشوی دستی دارند شست.

استفاده از برنامه شست‌وشوی دستی به شما امکان می‌دهد تا ظریف‌ترین لحاف و پارچه‌ها را به خوبی و بدون از دست رفتن رنگ و شکل آنها تمیز کنید. برنامه شست‌وشوی دستی یا Handwash در ماشین لباسشویی ال‌جی برای لباس‌های روزانه که قرار است با دست شسته ‌شوند نیز می‌توان به کار برد. اما اگر لباس‌های ظریفی مانند پیراهن، بلوز، نایلون یا لباس‌های حریر دارید، از برنامه Delicates استفاده کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید