۲۳ فروردین ۱۴۰۰

بررسی ال جی K51S توسط وب سایت زومیت

وب سایت زومیت: ال جی K51S گوشی میان‌رده و اقتصادی این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود که باید با مدل‌های پرفروش بازار ایران مثل ردمی نوت ۹ شیائومی رقابت کند. بررسی ال جی K51S را در زومیت بخوانید.

کمی بیش از یک سال پیش، ال‌جی گوشی‌های جدید سری K را به‌عنوان اقتصادی‌ترین گوشی‌هایش معرفی کرد. این سری شامل K41S، مدل K51S و مدل K61 بود که همگی، چهار دوربین برای عکاسی در حالت‌های مختلف، نمایشگرهای ۶٫۵ اینچ، باتری‌هایی با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و بدنه‌هایی مقاوم با استاندارد نظامی داشتند. یک سال قبل و در بهار ۱۳۹۹، هر سه گوشی وارد بازارهای جهانی شدند و حالا با اختلاف زیادی از بازارهای جهانی، گوشی‌های اقتصادی ال جی، در ایران عرضه شدند؛ درست زمانی‌که ال‌جی برای همیشه با دنیای گوشی‌های هوشمند خداحافظی کرد.

پیش‌تر، در بررسی ال جی K41S، ارزان‌ترین مدل از سه گوشی اقتصادی ال جی را زیر ذره‌بین بردیم و همه جوانب آن را بررسی کردیم. اکنون به‌سراغ دومین مدل، یعنی K51S می‌رویم. ال‌جی K51S در زمان نگارش بررسی با قیمتی حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار ایران فروخته می‌شود؛ بنابراین در قلمرو گوشی‌های پرفروش و محبوب قرار می‌گیرد.

با پر شدن بازار ایران از گوشی‌های خوش‌قیمت و کارامد، ال‌جی K51S راه سختی را برای جلب نظر کاربران ایرانی در پیش دارد؛ به‌ویژه که ال‌جی نیز خداحافظی خود از بازار موبایل را اعلام کرده است. در ادامه به به‌طور جامع به بررسی ال جی K51S می‌پردازیم تا ببینیم آیا هنوز هم ال‌جی در بازار گوشی‌های میان‌رده، حرفی برای گفتن دارد یا خیر.

طراحی و کیفیت ساخت ال جی K51S

از نظر ظاهری و کیفیت ساخت، تفاوت زیادی بین K51S و مدل ارزان‌تر یعنی K41S وجود ندارد. ال‌جی K51S هم کمی بیش از ۸ میلی‌متر ضخامت و نزدیک به ۱۹۵ گرم وزن دارد؛ بنابراین گوشی کم‌وبیش خوش‌دستی به‌حساب می‌آید. به‌علاوه نمایشگر کشیده با نسبت تصویر ۲۰:۹ کمک می‌کند که تا حد زیادی بتوانید با یک دست با K51S کار کنید.

بدنه‌ی ال‌جی K51S هم درست مثل K41S بدنه‌ای کاملا پلاستیکی دارد. قاب پشتی به‌صورت یکپارچه و بدون بریدگی، روی لبه‌های دورتادور گوشی هم آمده و درنهایت به شیشه جلویی چسبیده است. خوشبختانه موضوع بدنه‌ی غیریکپارچه و پلکانی که در بررسی K41S گفته بودیم، در K51S وجود ندارد. محل اتصال بدنه به نمایشگر هم، به‌صورت حرفه‌ای و دقیق مونتاژ شده و می‌توانیم خیالتان را راحت کنیم که گردوخاک در آنجا جمع نخواهد شد.

lg-k51s-review-photography

مثل مدل‌های دیگر سری K، ال‌جی K51S هم روکشی براق دارد که متاسفانه اثرانگشت و چربی دست را به‌وضوح نشان می‌دهد. ال‌جی این گوشی را در رنگ‌های متنوعی مثل قرمز، صورتی، آبی و خاکستری به‌فروش می‌رساند که مدل آبی‌رنگ آن برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته بود.

اگر لبه‌های اطراف گوشی را نگاه کنید، متوجه تفاوت اصلی LG K51S با دیگر گوشی‌های بازار می‌شوید. روی لبه‌ی سمت چپ K51S، کلیدی مجزا برای فراخوانی دستیار صوتی گوگل اسیستنت پایین‌تر از کلیدهای کم‌وزیاد کردن صدا وجود دارد. البته اینکه این کلید چقدر کاربردی است، کاملا به نوع استفاده شما از گوشی برمی‌گردد، ولی به نظر نمی‌رسد که حداقل برای کاربران ایرانی کاربرد زیادی داشته باشد. سمت راست K51S هم کلید پاور و شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه قرار دارد. خبر خوب اینکه شکاف سیم‌کارت دوم و کارت حافظه از هم جدا هستند و نیازی نیست که از بین آن‌ها، یکی را انتخاب کنید. روی لبه‌ی بالایی هم میکروفن دوم و درنهایت، لبه پایینی میزبان میکروفن اصلی، بلندگو، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه USB 2.0 Type-C به‌چشم می‌خورد.

به پشت گوشی می‌رویم، جایی که چهار دوربین به همراه فلش LED، روی برجستگی افقی و مشکی‌رنگی قرار گرفته‌اند. در مورد نوع و عملکرد این چهار دوربین در ادامه به‌طور کامل توضیح خواهیم داد. پایین‌تر از این چهار دوربین، حسگر اثرانگشت گوشی قرار دارد. برخلاف K41S، عملکرد حسگر اثرانگشت K51S سریع است و به‌محض اینکه انگشتتان را روی حسگر قرار دهید، گوشی از حالت قفل باز می‌شود. فرایند شناساندن اثرانگشت به گوشی هم کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد.

اکثر فضای جلوی ال‌جی K51S در اختیار نمایشگر قرار دارد و به جز لبه‌ی پایینی نمایشگر، لبه‌های دیگر را باریک ارزیابی می‌کنیم. دوربین سلفی هم به‌صورت حفره‌ای در بالا-سمت چپ نمایشگر قرار دارد و خوشبختانه خبری از بریدگی یا به‌اصطلاح «ناچ» در این گوشی نیست.

براساس ادعای ال‌جی، گوشی اقتصادی کی ۵۱ اس گواهی نظامی MIL-STD 810G را دریافت کرده است؛ بنابراین می‌تواند در مقابل شرایط محیطی خیلی سخت مانند شوک، لرزش، گرما، سرما و رطوبت مقاومت کند؛ درست مثل گوشی‌های ضخیم و مقاوم سامسونگ سری اکتیو یا برخی از گوشی‌های شرکت CAT مثل مدل S42. در نظر داشته باشید که برخلاف مدل‌های یادشده، از بدنه‌ای ضخیم و لاستیکی در K51S هیچ خبری نیست؛ بدین‌ترتیب حتی اگر ادعای شرکت سازنده صحت داشته باشد، اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم که گوشی خود را در چنین شرایطی قرار دهید. به‌علاوه کی ۵۱ اس از شیشه‌های ضدضربه و ضد خش گوریلا گلس بهره نمی‌برد؛ پس حتما یک محافظ نمایشگر تهیه کنید.

ادامه بررسی را در وب سایت زومیت بخوانید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید