۱۴ فروردین ۱۴۰۰

ال‌جی و اختراع دوباره ماشین لباسشویی

اگر مادر اختراع  را بتوان ضرورت نامید، نوآوری را می‌توان پدر حق ثبت اختراع دانست. تا اواخر سال 2020، شرکت ال‌جی الکترونیکس یکی از برترین دارندگان حق ثبت اختراع در جهان بود که بیش از 87،000 حق ثبت اختراع به نام خود داشت.

بسیاری از آنها مربوط به فناوری بخار است که در سراسر لوازم خانگی برتر این شرکت یافت می‌شود. دو محصول موفق که به خاطر کارآیی خود به فناوری بخار متکی‌اند دستگاه مراقبت از لباس ال‌جی استایلر (LG Styler) و ماشین لباسشویی TWINWash ال‌جی هستند؛ وسایلی که به خودی خود نتیجه سال‌ها تحقیق، توسعه و دستکاری هستند.

در واقع، ال‌جی استایلر برای اولین بار در سال 2011 به بازار آمد؛ یعنی نه سال پس از آنکه به ایده محصول مدیریت کمد لباس مبتنی بر بخار چراغ سبز برای شروع توسعه داده شد. بدون وجود یک سیستم ثبت اختراع برای محافظت از صدها هزار ساعت و صدها میلیون دلار سرمایه گذاری شده برای تولید محصولاتی مانند LG Styler، انگیزه کمی برای نوآوری شرکت‌ها وجود دارد.

Washing-Machine-02

استایلر در اصل ترکیبی از بیش از 180 اختراع ثبت شده ال‌جی است که ویژگی‌هایی مانند آویز متحرک برای تکان دادن و از دور کردن باکتری‌ها و مواد حساسیت‌زا را از لباس و پیراهن‌ها به اندازه 200 لرزش در دقیقه و Gentle Dry برای بیرون کشیدن رطوبت از لباس بدون آب رفتن یا آسیب رساندن به پارچه های ظریف را دارد. حق ثبت اختراع TrueSteam همراه با Pants Crease Care (مراقبت از خط اتوی شلوار) شلوارهایی بدون چین و چروک را بدون میز اتو و با خط اتوی تیز ارائه می دهد.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: چرا باید در هر خانه‌ای یک دستگاه ال‌جی استایلر باشد؟

Washing-Machine-03

در حالی که نوآوری ذاتی ال‌جی استایلر دسته کاملاً جدیدی را در لوازم خانگی راه‌اندازی کرد، ال‌جی TWINWash در نوع خود تغییردهنده بازی بود. مهندسان و طراحان LG TWINWash به محصولی بالغ که طی چند دهه اخیر نوآوری چندانی ندیده بود نگاهی انداختند و برای حل این مشکل قدیمی تلاش کردند. با استفاده از TWINWash، نه تنها می‌توان یک شلوار و چند جوراب را بدون احساس گناه در مورد اتلاف آب و برق شست بلکه والدین مضطرب می‌توانند لباس‌های کودک را که به شدت آلوده شده‌اند جدا از لباس بزرگسالان به طور همزمان شست‌وشو داد. یکی از فناوری‌های اصلی ثبت اختراع شده که تولید TWINWash را ممکن کرده است، Direct Drive ال‌جی است که می‌تواند نتایج مطمئن‌تر، موثرتر و سریعتر از فناوری‌های رقابتی ارائه دهد.

Washing-Machine-04

یکی از بسیار افرادی که مسئولیت رهبری نوآوری ال‌جی را بر عهده دارد، دکتر کیم وون دونگ است که مسئول آزمایشگاه تحقیق و توسعه Living Appliance در ال‌جی بوده و بیش از یکهزار حق ثبت اختراع در طول 25 سال فعالیت خود در ال‌جی را در کارنامه خود دارد. در سال 2019، وی توسط دفتر مالکیت معنوی کره مفتخر به دریافت نشان Invention King of the Year Award شد.

کیم توضیح داد: «اساساً یک دستگاه لوازم خانگی باید بتواند تلاش لازم برای انجام یک یا چند کار در خانه را به حداقل برساند، اما استفاده از آن نیز باید راحت و آسان باشد. هنگام تولید یک محصول جدید، ضروری است که دائما از خود بپرسید ، “آیا این برای مشتری ارزش زیادی دارد؟” ما در ال‌جی معتقدیم که این باید پایه‌ای برای طراحی خوب محصول باشد.»

کیم ایده‌های خود در مورد اختراعات خود را از گوش دادن به صحبت‌های مشتریان ال‌جی و افراد روزمره می‌گیرد. کیم یادآوری می‌کند: « ال‌جی استایلر از مکالمه‌ای که با همسر یکی از همکارانم داشتم نشات گرفت. او به من گفت کاش یک ماشین لباسشویی وجود داشت که چین و چروک‌های لباس را با آویختن آنها در یک اتاق پر از بخار از بین برد. استایلر این مفهوم اساسی را در نظر گرفته و آن را با ترکیبی از طراحی کاربرپسند و تعدادی از فناوری‌های منحصر به فرد دیگر گسترش می‌دهد.»

Washing-Machine-05

کیم گفت: «ایده ساخت ال‌جی TWINWash پس از یک نظرسنجی در سال 2007 انجام شد و در آن 60 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که کاش ماشین‌های لباسشویی آنها می‌توانستند بارهای جداگانه را همزمان بشویند. من مطمئن هستم که دیگر سازندگان ماشین لباسشویی قبلاً این شکایت را شنیده بودند اما یک ماشین لباسشویی با دو لگن یا محفظه شست‌وشو مسئله ساده‌ای نیست. همین شاید توضیحی برای این باشد که چرا TWINWash حتی پس از شش سال هنوز همتا و رقیبی ندارد.»

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: حفظ بهداشت و سلامت اعضای خانواده با ماشین لباسشویی TwinWash ال‌ جی

ال‌جی TWINWash و Styler، مانند تمام محصولات ال جی، محصولاتی مبتنی بر نوآوری و خلاقیت هستند که به دلیل نیاز به راحتی زندگی مصرف‌کنندگان ایجاد می‌شوند. اما نوآوری می‌تواند فرایند پرزحمت و گرانی باشد و اینجاست که سیستم ثبت اختراع می‌تواند به پیشرفت تکنولوژی کمک کند. برای مخترعانی مانند کیم دونگ وون، اطمینان از اینکه از مالکیت معنوی وی محافظت می‌شود انگیزه ای برای ادامه ایجاد و بهبود زندگی مصرف‌کنندگان است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید