۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

یک توضیح ساده برای فناوری نانوسل در تلویزیون‌های ال‌جی

تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی (NanoCell) با نمایشگر IPS 4K Quantum، پردازشگر هوش مصنوعی و پلت فرم هوشمند webOS، از بهترین مواردی هستند که یک LCD می‌تواند ارائه دهد. کنترل خانگی هوشمند، آمازون الکسا و دستیار گوگل را که اضافه کنید، این بسته کامل است.

فناوری LCD یکی از پرکاربردترین فناوری‌های تلویزیون است و اگرچه ال‌جی در تلویزیون‌های OLED بازیگر بزرگی است اما در فضای LCD نیز نوآوری دارد.

یکی از این خانواده‌ها سری NanoCell نام دارد که نه تنها پیشرفت در کیفیت تصویر، بلکه در طراحی، هوش مصنوعی و عملکرد بازی را نیز شامل می‌شود. با پشتیبانی از استانداردهای نسل جدید مانند HDMI 2.1، به همان اندازه که می‌توانید از آینده برخوردار باشید.

اما سوال مهم اینجاست… تلویزیون نانوسل چیست؟

در قلب هر تلویزیون نانوسل ال‌جی یک صفحه نمایش IPS قرار دارد. این فناوری به دلیل زاویه دید گسترده و رنگ‌های عالی در بسیاری از تلفن‌ها و تبلت‌ها به کار رفته است.

تعداد زیادی از تلویزیون‌های LCD از صفحه‌های IPS استفاده نمی‌کنند و شما باید درست روبه‌روی آنها بدون حرکت و تکان بنشینید و گرنه مشاهده یک فیلم با تصاویر واضح و رنگ‌های شفاف به سادگی ممکن نخواهد بود. بنابراین، استفاده از IPS به این معناست که تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی چنین مشکلی ندارند.

1

یک سوال مهم دیگر… فناوری نانوسل چیست؟

به زبان ساده بخواهیم بگوییم، فناوری نانوسل با از بین بردن رنگ‌های کسل کننده ناخواسته از تصویر، رنگ ها را بهبود می‌بخشد. این باعث خلوص بیشتر قرمزها و سبزها می‌شود و با استفاده از ذرات در مقیاس نانو که به عنوان فیلتر جاذب نور عمل می‌کنند تا طول موج‌های ناخواسته نور را از بین ببرند، به دست می‌آید.

این در دنیای واقعی به چه معناست؟ انتقال نرم‌تر بین رنگ‌هایی که شبیه یکدیگر هستند تا در نهایت آسمان‌هایی را مشاهده کنید که کاملاً واقعی هستند و درختان و علف‌هایی که کاملا طبیعی به نظر می‌رسند. علاوه بر این، با زاویه دید گسترده، مهم نیست که کنار تلویزیون بنشینید و از پهلو با زاویه زیاد به تماشای تلویزیون بپردازید: این رنگ‌ها از تمامی زاویا کاملاً یکسان به نظر می‌رسند.

بنابراین، برای جمع‌های خانوادگی، هیچ کس مجبور نیست که بهترین صندلی را در خانه تصاحب کند.

یه شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: چرا تلویزیون OLED و NanoCell ال‌جی باید انتخاب نهایی شما باشد؟

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید