۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

اعلام نتایج مالی ال‌‌جی در اولین فصل از سال 2021

کسب بالاترین درآمد سه ماهه و سود عملیاتی در تاریخ شرکت

شرکت ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) امروز فروش تلفیقی سه ماهه اول 2021 را 18.81 هزارمیلیارد وون کره (16.90 میلیارد دلار) و سود عملیاتی را 1.52 هزارمیلیارد وون (1.36 میلیارد دلار) اعلام کرد که بالاترین نتایج سه ماهه در تاریخ شرکت با 8.1 درصد سود عملیاتی رکورد سه ماهه اول به شمار می‌رود. در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته، درآمد 27.7 درصد و سودآوری 39.1 درصد افزایش یافته است. این رقم نشان می‌دهد تقاضا برای لوازم خانگی ال‌جی و محصولات سرگرمی خانگی بسیار زیاد است زیرا مصرف کنندگان در سراسر جهان همچنان وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند.

شرکت لوازم خانگی و تهویه مطبوع هوای ال‌جی

شرکت لوازم خانگی و تهویه مطبوع هوای ال‌جی در سه ماهه اول فروش 6.71 هزارمیلیارد وون (6.03 میلیارد دلار) فروش داشته که 23.8 درصد افزایش نسبت به سال قبل است. سود عملیاتی 919.90 میلیارد وون (826.39 میلیون دلار) 22.1 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال گذشته بود. برای دومین سه ماهه متوالی، بخش لوازم خانگی رشد چشمگیری در مقایسه سال به سال در آمریکای شمالی و اروپا و همچنین در بازار داخلی کره جنوبی دارد؛ جایی که تجارت اجاره سالم است. سودآوری با رشد پایدار همراه با فروش زیاد محصولات برتر در آمریکای شمالی و اروپا همراه بود. این بخش تجاری انتظار دارد که با گسترش فروش در خارج از کشور در محصولات جدید، شاهد رشد مداوم باشد.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی در سه ماهه نخست سال گذشته 4.01 هزارمیلیارد وون (3.60 میلیارد دلار) فروش داشته که 34.9 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. درآمد عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23.9 درصد رشد کرده و به 403.80 میلیارد وون (362.75 میلیون دلار آمریکا) رسیده؛ مقداری که با فروش زیاد در آمریکای شمالی و اروپا حاصل شده است. محصولات برتر به رهبری تلویزیون‌های OLED و NanoCell همچنان تقاضای زیادی دارند که تحت تاثیر همه‌گیری در اکثر جهان است. ال‌جی برای حفظ این موفقیت در سال 2021، به افزایش محصولات برتر خود، گسترش بیشتر فروش آنلاین، بهینه سازی منابع و ساده‌سازی مدیریت دارایی ادامه خواهد داد.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی فروش خود را در سه ماهه اول 998.70 میلیارد وون (897.18 میلیون دلار) با ضرر عملیاتی 280.10 میلیارد وون (251.63 میلیون دلار) اعلام کرد. با توجه به اعلامیه عمومی در اوایل ماه جاری مبنی بر خروج ال‌جی از تجارت تلفن‌های هوشمند در پایان ماه جولای، ضرر عملیاتی نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 28 درصد بدتر شد. سود و زیان عملیات متوقف شده – از جمله تجزیه عملیات ادامه‌دار و متوقف شده – در نتایج سه ماهه دوم لحاظ خواهد شد.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی

شرکت قطعات خودروی ال‌جی فروش سه ماهه اول 1.89 هزارمیلیارد وون (1.70 میلیارد دلار) را تجربه کرده که 43.5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. ضرر عملیاتی به 700 میلیون وون (629 هزار دلار آمریکا) محدود شده که می‌تواند ناشی از بهبود بخش خودرو در آمریکای شمالی و اروپا و همچنین افزایش درآمد حاصل از پروژه‌های جدید در بخش الکترونیکی و سیستم سرگرمی الکترونیکی و مدیریت بهتر هزینه‌ها باشد.

شرکت محصولات تجاری ال‌جی

شرکت محصولات تجاری ال‌جی درآمد بهبود یافته در سه ماهه اول 1.86 هزارمیلیارد وون (1.67 میلیارد دلار) را تجربه کرد که نسبت به سال گذشته 9.1 درصد افزایش و 23.6 درصد بیشتر از سه ماهه قبل بود. این افزایش عمدتا به دلیل تقاضای زیاد محصولاتی مانند مانیتور و محصولات کامپیوتری در دوران دورکاری و یادگیری آنلاین بود. سود عملیاتی با 134 میلیارد وون (120.38 میلیون دلار) نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته به دلیل افزایش هزینه اجزای سازنده مانند صفحه‌های LCD و نیمه هادی‌ها کاهش یافته است.

این مطلب را هم بخوانید: نتایج اولیه درآمدهای ال‌جی در سه ماهه اول سال 2021

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید