۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

سرگرمی خانگی با ال‌جی؛ برای مصرف‌کنندگان سالم‌تر، با محیط‌ زیست مهربان‌تر

در بسیاری از نقاط جهان، زندگی روزمره در درجه اول در محدوده امن خانه است. یکی از ثمرات جانبی این سبک جدید زندگی خانگی این است که زمان بیشتری برای تدبر در موضوعات مهم وجود دارد؛ از جمله اینکه چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا جهان به یک مکان بهتر تبدیل شود؟ هنگامی که ما به این فکر می‌کنیم که چگونه آینده خوبی برای کره زمین و ساکنان آن تضمین کنیم، پایداری یکی از اولین کلماتی است که به ذهن خطور می‌کند. اما دقیقاً پایداری کافی چیست و چگونه می‌توانیم به آنجا برسیم؟

پایداری معمولاً برای اشاره به طیف وسیعی از فعالیت‌ها و ابتکاراتی به کار می‌رود که در جهت حفظ سلامت محیط زیست و ترویج سبک زندگی در تعادل بیشتر با طبیعت انجام می‌شود. با این حال، پایداری چیزی نیست که بتوان از طریق تمرکز بر هر یک از حوزه‌ها یا تلاش‌های یک شخص به آن دست یافت. پایداری مستلزم این است که همه مردم نقش خود را ایفا کنند و روش زندگی، کار و بازی خود را دوباره ارزیابی کرده و در بسیاری از موارد تغییر دهند.

ال‌جی به عنوان یک تولیدکننده پیشرو در تولید لوازم الکترونیکی مصرفی، مدتهاست که طرفدار انجام اقدامات صحیح توسط مصرف‌کننده و کره زمین است؛ رویکردی که به وضوح می‌توان آن را در آخرین محصولات سرگرمی خانگی، از جمله تلویزیون‌های تحسین شده OLED مشاهده کرد. پایداری در هر مرحله از چرخه حیات تلویزیون OLED ال‌جی، از توسعه محصول تا تولید و استفاده و حتی دفع، در نظر گرفته شده است.

تلویزیون‌های نسل بعدی این شرکت از پنل‌هایی استفاده می‌کنند که تاییدیه محصولات زیست محیطی را از موسسه سوییسیSGS یا Société Générale de Surveillance SA ، که ارائه‌دهنده معتبر خدمات آزمایش، بازرسی و صدور گواهینامه واقع در ژنو است، دریافت کرده‌اند. موسسه SGS نشان داد که پنل‌های OLED ال‌جی به ویژه در دسته‌بندی‌های کلیدی که شامل کاهش آلاینده‌های هوای داخل خانه، کاهش استفاده از مواد خطرناک و قابلیت بازیافت هستند، بسیار قوی هستند.

گواهینامه‌های زیست‌محیطی eco برای تلویزیون‌های OLED ال‌جی عمدتا نتیجه فناوری منحصر به فرد نمایشگر خور نورده است، که همچنین باعث می‌شود میزان نورپردازی در سطح پیکسل برای کیفیت تصویر برتر تلویزیون بسیار مهم باشد. از آنجا که نیازی به ساختار نور پس زمینه نیست، ال‌جی OLED از اجزای کمتری (بیشتر از پلاستیک که یکی از مهمترین دلایل ایجاد مشکلات زیست محیطی ساخته شده است) نسبت به تلویزیون LED-LCD استفاده کرده و آلاینده‌های هوای داخلی کمتری را منتشر می‌کند.

علاوه بر این، کیفیت هوای داخل خانه می‌تواند باعث ایجاد نگرانی در مورد هرگونه دستگاه الکترونیکی شود زیرا ممکن است در اثر تولید گرما، مواد شیمیایی آلی فرار (VOC) آزاد شده در هوا منتشر شود. میزان کل انتشار VOC از یک پنلOLED ال‌جی 50 درصد کمتر از یک پنل تلویزیون LCD معمولی است و برخلاف برخی از محصولات سطح بالا LCD، در پنل‌های تلویزیون ال‌جیOLED از هیچ یک از اجزای حاوی مواد خطرناک مانند کادمیوم و فسفید ایندیم استفاده نمی‌شود.

این پنل‌ها بهره‌وری عالی از منابع و میزان بازیافت نسبتاً بالایی را نیز ارائه می‌دهند، که همگی از تلاش‌های مداوم و گسترده ال‌جی برای افزایش پایداری در تمام نقاط سفر محصولات خود حکایت دارد.

تلویزیون OLED ال‌جی نه تنها برای محیط زیست و کیفیت هوای داخلی بهتر است، بلکه از چشم مصرف‌کنندگان نیز محافظت می‌کند. با توجه به اینکه مردم در دوره فاصله اجتماعی زمان بیشتری را جلوی تلویزیون خود می‌گذرانند، موارد فشار به چشم و خستگی در حال افزایش است. در یک نظرسنجی که توسط YouGov از طرف موسسه Fight for Sight انجام شد، بیش از یک سوم از پاسخ‌دهندگان گفتند که بینایی آنها در ماه‌های اخیر بدتر شده است.

وقتی تماشای تلویزیون در نظر گرفته می‌شود، پرش روی صفحه و تابش نور آبی مقصر اصلی مشکلات چشمی هستند. پرش روی صفحه نمایش باعث ایجاد خستگی چشم و سردرد می‌شود و پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت، حتی بینایی را کاهش می‌دهد. در ضمن، نور آبی می‌تواند منجر به اختلال در الگوی خواب، خستگی چشم، خشکی چشم و احساس کسالت شود. با ال‌جی OLED، نه پرش صفحه و نه نور آبی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی به لطف پنل‌های پیشرفته OLED خود دارای تاییدیه نور کم آبی از موسسه TÜV Rheinland و بدون پرش از موسسه Underwriters Laboratories (UL) هستند. علاوه بر این، جدیدترین مجموعه OLED این شرکت اولین پنل‌های تلویزیونی هستند که گواهینامه Eyesafe (ایمن برای چشم) در جهان را داشته و با الزامات انتشار نور آبی کم از آژانس استاندارد بهداشت مستقر در ایالات متحده مطابقت دارند. در تست‌های انجام شده توسط Eyesafe، پنل‌های ال‌جیOLED تقریباً 50 درصد نور آبی کمتری در مقایسه با نمایشگر تلویزیون‌های پریمیومLCD با اندازه مشابه ساطع می‌کنند.

وقتی نوبت به تجربه‌های سرگرمی خانگی می‌رسد، کیفیت صدا به همان اندازه کیفیت تصویر مهم است. تلویزیون‌های ال‌جی OLED تنها محصولات “eco” نیستند که به کره زمین و مصرف‌کنندگان اهمیت می‌دهند. جدیدترین محصولات صوتی ال‌جی که صدایی پویا و واقعی دارند نظیر همان تمرکز بر پایداری در تلویزیون های نسل بعدی ال‌جی را نشان می‌دهند.

ساندبارهای 2021 ال جی از مواد بازیافتی مانند رزین برای قاب‌های خارجی بسیاری از مدل‌ها استفاده می‌کنند در حالی که در برخی از مدل‌ها پارچه جرسی ساخته شده از بطری‌های PET بازیافتی وجود دارد و به عنوان استاندارد جهانی بازیافت تأیید شده‌اند. در واقع، بسیاری از ساندبارهای ال‌جی که برای استفاده از محتوای بازیافت‌شده در محصولات خود تاییدیه اعتبارسنجی ادعای زیست محیطی UL 2809 (ECVP) را دریافت کرده‌اند، این اطمینان را به مصرف‌کنندگان می‌دهند که محصولات ال‌جی در واقع همانقدر که تبلیغ می‌شوند از نظر زیست‌محیطی مسئول هستند. />ال‌جی در اقدامی دیگر برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی و زباله‌های خود بسته‌بندی زمینی را برای کل محصولات در نظر گرفته است. بسته بندی با استفاده از تفاله قالب بازیافتی و کاهش مقدار زیادی کف EPS و پلاستیک، باعث صدور گواهینامه Eco Product از SGS شده است. بدین ترتیب، ساندبارهای ال‌جی که توسط SGS ارزیابی شده‌اند تا حداقل تأثیرات زیست‌محیطی داشته باشند، آلاینده‌های هوای کمتری دارند، حاوی عناصر مواد کم‌خطرتری هستند و درجه بالایی از قابلیت بازیافت را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، بسته‌بندی محصولات به شکل “L” طراحی شده است تا ساندبارهای ال‌جی بیشتر بتوانند در یک کامیون حمل و نقل معمولی جای بگیرند و باعث کاهش انتشار دی‌اکسید کربن شوند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: ساندبارهای 2021 ال‌جی با امکانات صوتی عالی، هوش مصنوعی برتر و طراحی پایدار

ال‌جی در محصولات سرگرمی خانگی که هم به مصرف‌کننده و هم به بهداشت محیط توجه دارند، همچنان متعهدانه با عزم و اراده خود برای ارائه جذاب‌ترین تجربه سرگرمی خانگی پیشگامانه حرکت می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید