۱۳ خرداد ۱۴۰۰

آینده حرکت با ال جی

چشم‌انداز تحرک طی چند سال گذشته با موفقیت های چشمگیر در برق، اتصال و رانندگی خودکار کاملاً تغییر شکل داده است. ال‌جی الکترونیکس با نزدیک شدن سریع به عرضه وسایل نقلیه برقی نسل جدید و رانندگی هوشمند، نیز در توسعه فناوری‌های آینده ساز سخت کار کرده است. این فناوری‌ها برای سرعت بخشیدن به صنعت خودروهای الکتریکی به سطح بعدی است.

در ادامه، برخی از این روندها و پاسخ ال‌جی به آنها را بررسی می کنیم.

Future-Mobility_02-scaled

تلماتیک یا اتصال وسیله نقلیه، آماده انفجار با پشتیبانی فناوری 5G و فناوری وسیله نقلیه پیشرفته به همه چیز (V2X) است؛ یعنی سیستمی که اطلاعات را از طریق اتصال پهنای باند و تأخیر کم با سرعت بالا منتقل می کند. سیستم اطلاعات و سرگرمی در داخل خودرو ال‌جی (IVI) ، که از قدرت ترکیبی webOS Auto و Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP) استفاده می کند ، می تواند اطلاعات گسترده ای مانند وضعیت راننده ، وضعیت درب و استفاده از برنامه را به صورت یکپارچه جمع آوری و انتقال دهد.

Future-Mobility_03-scaled

ال‌جی الکترونیکس برای توسعه نوآوری‌های سرگرمی و اطلاع رسانی بسیار رقابتی از جملهAVN ، سیستم های نمایشگر، تلماتیک و سیستم‌های نظارت ددر تلاش است و این بخش تجاری، بیش از 50 درصد از کل فروش شرکت را تشکیل می دهند.

سیستم های سرگرمی و اطلاع رسانی علاوه بر سرگرمی های داخل خودرو ، اطلاعات مفیدی مانند راهنمایی ها و پیش بینی های هوا را در اختیار رانندگان و مسافران قرار می دهند و به آنها امکان گوش دادن به پادکست ها ، برقراری تماس تلفنی و بررسی پیام ها را می دهد. پیش بینی می شود که بازار جهانی سرگرمی و اطلاع رسانی وسایل نقلیه در حال رشد سریع از 24.3 میلیارد دلار در سال 2019 به 54.8 میلیارد دلار در سال 2027 افزایش یابد. و با افزایش تقاضا برای محصولات ایمنی و امنیتی بیشتر ، ویژگی های ارتباطی درون خودرو و فناوری ها فقط از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

Future-Mobility_04-scaled

طبق گروه مشاوره بوستون ، بازار اتومبیل های جزئی و کاملاً مستقل و بدون راننده تا سال 2035 تقریباً 25 درصد از فروش وسایل نقلیه جدید را تشکیل می دهد . با پیشرفت در خودروهای بدون راننده، یکی از بزرگترین نگرانی های شرکت های خودروسازی ایمنی است. همین نتیجه شاید بتواند توضیح دهد که چرا انتظار می رود بازار جهانی دستیار رانندگی از 1.9 میلیارد دلار در 2019 به 10.7 میلیارد دلار در 2027 رشد کند .

ال‌جی الکترونیکس همچنین به طور فعال در حال توسعه مولفه هایی برای کمک به راننده است؛ مانند ADAS  یاAdvanced Driver Assist Systems  که توسط ال‌جی طراحی شده است. این سیستم از دوربین جلو برای جمع آوری اطلاعات ترافیک استفاده می کند تا رانندگان بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند و جاده ها را ایمن تر کنند. سیستم ADAS می تواند محیط های اطراف را تشخیص دهد و به آنها پاسخ دهد – حتی از طریق تقاطع های شلوغ.

Future-Mobility_05_v2-scaled

طبق IHS Markit ، فروش جهانی وسایل نقلیه الکتریکی در سال 2020 به 10 میلیون دستگاه رسیده و انتظار می رود در سال 2022 از 20 میلیون دستگاه و در سال 2025 از 40 میلیون دستگاه فراتر رود. همچنین انتظار می رود همراه با رشد وسایل نقلیه الکتریکی ، اجزای مربوطه مانند موتورها و اینورترها به طور طبیعی رشد کند.

ال جی الکترونیکس در حال همکاری نزدیک با مگنا برای توسعه فناوری های پیشرفته برای اجزای وسایل نقلیه الکتریکی است. با سرمایه گذاری مشترک جدیدی که ماه آینده راه اندازی می شود ، LG Magna e-Powertrain  اجزای EV تولید می کند که از قدرت مگنا در سیستم های انتقال قدرت الکتریکی و ساخت خودروهای کلاس جهانی و همچنین تخصص ال جی در زمینه تولید قطعات موتورهای الکترونیکی و اینورترها بهره مند می شوند.

ال‌جی الکترونیکس همچنین به طور فعال در حال توسعه مولفه هایی برای کمک به راننده است؛ مانند ADAS  یاAdvanced Driver Assist Systems  که توسط ال‌جی طراحی شده است. این سیستم از دوربین جلو برای جمع آوری اطلاعات ترافیک استفاده می کند تا رانندگان بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند و جاده ها را ایمن تر کنند. سیستم ADAS می تواند محیط های اطراف را تشخیص دهد و به آنها پاسخ دهد – حتی از طریق تقاطع های شلوغ.

Future-Mobility_06-scaled

ال‌جی برای پاسخگویی به تغییر سریع صنعت خودرو در حال پیگیری استراتژی اتحاد و مشارکت استراتژیک برای توسعه نوآوری های پیشرو در صنعت برای خودروسازان جهانی است. علاوه بر LG Magna e-Powertain، ال‌جی و Luxoft Alluto را برای هدایت تجاری‌سازی سیستم های کابین خلبان دیجیتال، سرگرمی و اطلاع رسانی دیجیتال آماده بر اساس پلت فرم LG webOS Auto ایجاد کردند. و در سال 2018، ال جی در معامله ای با ارزش بیش از 1.1 میلیارد یورو، شرکت پیشرو سیستم های روشنایی خودرو و چراغ‌های جلو ZKW Group را به خدمت گرفت.

در حالی که وسایل نقلیه فردا تنها چند سال تا معمولی شدن آن باقی مانده است، ال‌جی در موقعیت خوبی قرار دارد و می تواند یک پیشرو در ارائه فناوری برای تحرک در آینده باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید