۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

مصاحبه کوتاه: همه با هم، پیش به سوی تصویر واقعی! تیم توسعه فناوری HDR

هدف نهایی نمایشگر HD این است که به مشتریان تجربه بصری دنیای واقعی را از دریجه نمایشگر ارائه دهد. افرادی وارد چالش خلق تصاویر واقعی شده‌اند که در دنیای حقیقی از طریق HDR یافت می‌شود. این افراد کسانی هستند که در شرکت LG Display با اشتیاق تمام در حال تولید فناوری HDR هستند.

این عده با همکاری یکدیگر در بخش‌های مختلف سعی در تولید فناوری HDR واقعی دارند. تیم برنامه‌ریزی محصول به بازار دسترسی دارد و راهبردهای HDR را پایه‌ریزی می‌کند، تیم تولید کیفیت از طریق تحقیق در مورد مشخصات HDR گزینه‌هایی را برای نمایشگر HDR پیشنهاد می‌دهد و تیم الگوریتم نیز الگوریتم‌هایی برای افزایش روشنایی OLED و LCD ایجاد می‌کند. اینها و تیم‌های دیگر افکارشان را هر روز روی هم می‌گذارند تا در نهایت محصولی پدید آورند که واقعاً برجسته و خاص باشد.

مهندش ارشد تحقیقات در تیم مدیریت کیفیت، جنگجین یو، می‌گوید: «این فناوری هنوز در حال توسعه است و مشکلات زیادی دارد که باید حل شود.» وی در ادامه افزود با این که آنها هنوز در حال پی بردن به این امر هستند که چطور می‌توانند این فناوری را در یک دستگاه به‌روز کنند، بخش‌های OLED و LCD مسابقه‌ای را به همین قصد بین آنها ایجاد کرده‌اند و در حال ساخت بهترین نمایشگر در این زمینه هستند.

تایسو ها، از تیم تولید تلویزیون OLED، نگرش مثبتی در مورد بازار HDR دارد. به گفته وی، شرکت‌های جدید فیلم‌سازی و پخش برنامه تلاش‌های مشتاقانه‌ای برای ایجاد محتوای HDR کرده‌اند. در گذشته، محتوای نمایشگر SDR بود اما با افزایش تولید محتوی HDR، نیاز درخوری در بازار نمایشگرهای HDR ایجاد خواهد شد.

صنعت فیلم، مثل هالیوود، توجه بسیاری به HDR جلب کرده است. این تصاویر واقعی شبیه چه خواهند بود؟ سانگ-گیون کیم، از تیم الگوریتم، گفت: «هدف ما این است که فناوری HDR را هم در تلویزیون‌های OLED و هم LCD بگنجانیم و تصاویری واضح و واقعی را به مشتریان ارائه دهیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید