۱۱ خرداد ۱۳۹۴

اوج ظرافت و باریکی در تلویزیون OLED ال‌جی

در تلویزیون‌های LCD به نوردهی پشت برای نورد دادن به صفحه‌نمایش نیاز است. ضخامت پنل LCD می‌تواند با فناوری پیشرفته GIP کاهش پیدا کند. اما از آنجا که پنل‌های OLED به نوردهی پشت برای روشن کردن صفحه نیاز ندارند، این پنل‌ها به خودی خود فوق‌العاده باریک هستند. نمایشگرها نیز طراحی باریک را به میراث برده‌اند. آنها نه تنها باریک هستند بلکه می‌توانند انحنا داشته باشند و به طرز غیرمعمولی این احتمال وجود دارد که لوله شوند.

واحد استاندارد در سطح جهان برای اندازه‌گیری ضخامت یک تلویزیون سانتی‌متر است اما تلویزیون‌های امروزه با میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شوند. اگر یک تلویزیون OLED با طراحی باریک و ضخامت 5 تا 6 میلی‌متر را لمس کنید، واقعاً هیجان‌زده می‌شوید. زیرا هم نمایشگرهای LCD و هم OLED باریک‌تر شده‌اند و هم مشتریان راضی‌تر هستند. اما انتخاب کدام یک درست است؟

دستگاه‌های موبایل با صفحه‌نمایش بزرگتر و حاشیه کمتر! فناوری Neo-Edge و AIT

وقتی به دستگاه‌ الکترونیکی فکر می‌کنیم که نزدیک خود نگه می‌داریم، بیشتر مردم گوشی هوشمند را مد نظر دارند. از آنجا که ما از گوشی هوشمند خود برای انجام امور مالی، سرگرمی و کار استفاده می‌کنیم، گوشی هوشمند برای مردم امروز واجب و ناگزیر شده است. با این پیشرفت‌ها، کاربران می‌خواهند اطلاعات بیشتری را روی صفحه‌نمایش بزرگ تلفن همراه خود ببینند. هر چه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌شود، سازندگان به این نتیجه می‌رسند که باید طراحی باریک را حفظ کنند.

آنها گوشی‌های هوشمندی با صفحه‌نمایش بزرگ اما با باریک‌ترین لبه می‌سازند. پنل Full HD LCD با لبه 0.7 میلی‌‌متر از سمت چپ و راست ضخامت 0.7 میلی‌تر دارد که باریک‌تر از یک کارت اعتباری (ضخامت 0.8 میلی‌متر) است. وقتی حاشیه صفحه‌نمایش باریک‌تر باشد، کاربران می‌توانند از نمایشگر بزرگتری نسبت به دستگاه‌های دیگری در همان اندازه لذت ببرند.

 

در تشخیص حاشیه‌ای به این باریکی، دو تا از مهم‌ترین عوامل فناوری پردازش ماژول Neo Edge شرکت LG Display و لمس درون‌سلولی پیشرفته (AIT) است.

فناوری Neo Edge روشی برای درزگیری و مهروموم کردن کامل سطح نمایشگر و لبه به همدیگر به صورت یک‌مرتبه در زمان ساخت ماژول LCD است. این فناوری، مانند صفحه‌نمایش LCD، به پنل راهنمای نوردهی جداگانه نیاز ندارد. علاوه بر این، فناوری AIT یک فناوری خاص است که یک پنل لمسی را درون LCD می‌گذارد و پنل باریک‌تری می‌سازد. این یک پیشرفت منحصربه‌فرد است که می‌تواند پنل لمسی را با یک نمایشگر باریک ترکیب کند.

 

حاشیه باریک عامل مهمی در نمایشگرهای تجاری چندصفحه‌ای (مولتی‌ویژن) است که چشم‌های مشتریان را خیره می‌کند. مولتی‌ویژن از چندین صفحه‌نمایش که به هم متصل شده‌اند استفاده می‌کند و اگر حاشیه صفحه‌نمایش‌ها خیلی ضخیم باشد، تصویر کلی به صورت طبیعی نمایش داده نمی‌شود. فناوری شرکت LG Display با ایجاد باریک‌ترین حاشیه و طبیعی‌ترین اتصال صفحه‌نمایش در بازار می‌درخشد زیرا از باریک‌ترین حاشیه دنیا در میان نمایشگرهای تجاری برخوردار است. نمایشگرهای نوت‌بوک نیز با استفاده از همین فناوری سبک‌تر و باریک‌تر شده‌اند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید