۱۶ فروردین ۱۳۹۴

این کارها را با سینمای خانگی خود نکنید! (قسمت اول)

در چیدمان یک سینمای خانگی عالی بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنیم؛ البته اگر می‌خواهیم از بهترین صدا بهره‌مند شویم. گاهی اوقات این نبایدها نقش تعیین‌کننده را دارند.

تبدیل اتاق نشیمن شما به یک سینمای خانگی کار چندان ساده‌ای نیست. از تلویزیون، بلو-ری تا آمپلی‌فایر AV، بلندگوها یا ساندبار، چیزهای زیادی وجود دارد که هنگام نصب سیستم باید به خاطر داشته باشید. و قطعاً خیلی کارها را نباید انجام دهید. ما در این مطلب می‌خواهیم به این نبایدها بپردازیم تا به شما یاد دهیم که چگونه با اجتناب از آنها مخاطبان خود را با صدا هیجان‌زده کنید.

1)        اندازه اشتباه نخرید

بسیاری از خریداران هنگام خرید به‌قدری هیجان دارند که به اندازه اتاق نشیمن خود توجهی ندارند و همین‌که یک پانل بزرگ، تخت و باریک می‌بینند دلشان می‌خواهد بخرند. به خودی خود،  این کار مشکلی ندارد اما فقط ظاهر یک تلویزیون نباید شما را اغفال کند. شما می‌توانید با یک برآورد درست، یک پانل 50 اینچی را نیز در جای تلویزیون 32 اینچی قبلی خود جای دهید. حتی برعکس این ماجرا نیز ممکن است! با هراس از بزرگ بودن تلویزیون، گزینه کوچک‌تر را انتخاب می‌کنید و بعد هم پشیمان می‌شود. چه کاری است خب! اول فضایی که برای تلویزیون اختصاص داده‌اید را اندازه‌گیری کنید و سپس راهی خرید شوید.

2)       تلویزیون را هر جایی نگذارید

هرگز تلویزیون را در گوشه اتاق قرار ندهید. در این حالت، مخاطب تلویزیون نمی تواند راحت و مستقیم روی کاناپه بنشیند و برنامه دلخواهش را تماشا کند. تلویزیون را باید در راستای مبلمان قرار دهید. علاوه بر این، نباید خیلی هم بالا نصب کنید. به طور مثال، نصب پانل بالای شومینه بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید زیرا در کوتاه مدت گردن‌درد امانتان را می بُرد. صفحه تلویزیون باید هم‌ردیف چشمان مخاطب باشد، به این صورت که چشم به موازات یک‌سوم پایینی نمایشگر باشد تا کاربر سر خود را حدود 15 درجه بالا بیاورد.

3)       نزدیک تلویزیون ننشینید

این جمله از کودکی در گوش ما تکرار می‌شود: «اینقدر نزدیک تلویزیون ننشین!» ما هم تکرار می‌کنیم، قرار نیست پیکسل‌های تصویر را بررسی کنید؛ می‌خواهید تصاویر باکیفیت را به صورت کامل و تمام‌صفحه ببنید. پس فاصله خود را با تلویزیون بیشتر کنید. برای اینکه بدانید فاصله استاندارد چقدر است، مثال می‌زنیم. مثلاً فاصله مخاطب از پانل 50 اینچی یا بزرگ‌تر باید دست‌کم دو متر باشد. شاید ظاهراً زیاد به نظر برسد، اما واقعاً زیاد نیست.

4)       به تنظیمات پیش‌فرض تلویزیون اکتفا نکنید قسمت اول

تنظیمات پیش‌فرض تلویزیون‌ها عموماً غیراستاندارد است و دلیل آن نیز جلب توجه بیشتر مشتری‌ها است. این پانل‌ها همانند پانل‌های کنسرت و جشنواره‌ها، پر از زرق‌وبرق هستند و نور، شفافیت، رنگ و کنتراست تصاویر بالاتر از حد معمولی است. بنابراین، پس از خرید تلویزیون، حتماً تنظیمات آن را تغییر دهید.

تلویزیون نیز همانند یک انسان زنده، لازم نیست همیشه در حالت «شگفت‌انگیز» باشد. همه تنظیمات را به حالت استاندارد تغییر دهید. با دیسک‌های بهبوددهنده THX می‌توانید تنظیمات طبیعی نمایشگر را اعمال کنید. شاید پس از اعمال تغییرات به نظرتان بیاید که تصاویر چندان زنده نیستند، اما این حس موقتی است و در اثر تماشای نور و رنگ‌های اغراق‌آمیز در پس ذهن شما مانده است.

با ما در مطالب بعدی همراه باشید تا نبایدهای دیگری را به شما آموزش دهیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید