۱۰ خرداد ۱۳۹۴

هر چه باریک‌تر، بهتر!

گرایش به باریکی؛ رقابت برای کاهش وزن نمایشگرها

طبق آمارهای صنعت، هر روز بر تعداد مشتریانی که می‌خواهند تلویزیون‌های ایستاده معمولی خود را به تلویزیون‌های دیواری تغییر دهند افزوده می‌شود. تعداد مشتریانی که تلویزیون‌های دیواری می‌خرند دست کم یک‌ونیم برابر مشتریانی است که تلویزیون ایستاده می‌خرند. هم چنین، می‌توانیم مشاهده کنیم که هنگام خرید تلویزیون دیواری، مشتریان ترجیح می‌دهند محصولاتی را انتخاب کنند که هم طراحی شیکی داشته و هم سبک‌وزن باشند. گوشی‌های تلفن همراه نیز از طراحی باریک به طراحی فوق باریک تغیر پیدا کرده‌اند.

نحوه تولید این تلویزیون‌ها چگونه است که تا این حد سبک‌وزن و باریک هستند؟ سازندگان باید نمایشگرهایی باید لبه‌های باریک‌تر و وزن کمتری تولید کنند. امروز، ما نگاهی به این موضوع خواهیم داشت که چطور نمایشگرهای باریک  فضایی که ما در آن زندگی یا کار می‌کنیم را تغییر خواهند دارد و به راز ساخت این نمایشگرهای باریک پی خواهیم برد.

تلویزیون LCD با طراحی Art Slim ؛ تلویزیونی به زیبایی یک تصویر

در بازار نمایشگر امروز، علاقه به ظاهر تلویزیون و جلوه‌ای که به فضای مورد نظر می‌دهد بیشتر می‌شود. رقابت در طراحی تلویزیون، درست مانند فناوری وضوح نمایشگر، مهم شده است.

این تغییر در طراحی نمایشگر تلویزیون‌ها را به چیزی متفاوت‌تر از گذشته مبدل کرده است. تلویزیون‌های قدیمی ابعاد بزرگ‌تری داشتند و برای حمل آنها حداقل به 2 مرد بالغ نیاز بود. علاوه بر این، به یک میز تلویزیون یا قفسه‌ هم احتیاج داشتند. تلویزیون‌های باریک امروزی که گاهی به باریکی کاغذ هستند با پیشرفت در فناوری نمایشگر خیلی باریک‌تر از مدل‌های قدیمی، سنگین و حجیم هستند.

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، تلویزیون Art Slim به باریکی یک گوشی هوشمند است و این امکان را فراهم می‌کند که از فضا استفاده بیشتری ببرید و دکور داخلی را بهتر کنید. از آنجا که پنل‌ها باریک‌تر می‌شوند و اندازه کلی آنها نیز کوچک‌تر می‌شود، وزن نمایشگر کاهش پیدا می‌کند و تلویزیون‌ها بیشتر به موبایل شباهت می‌کنند و راحت‌تر حمل می‌شوند.

تلویزیون Art Slim ال‌جی به باریکی یک گوشی هوشمند هستند و وزن کاهش‌یافته حتی قابل مقایسه با تلویزیون‌های کنونی نیست. با تلویزیون‌هایی که طراحی لبه‌ آنها Art Slim است، بینندگان می‌توانند از تصویر کامل‌تری که به اندازه خود صفحه‌‌نمایش است لذت ببرند. این فناوری به واژه تلویزیون دیواری معنای حقیقی می‌دهد.

در پس ساخت این نوع لبه باریک برای نمایشگر چه رازی نهفته است؟

این راز در فناوری GIP یا Gate in Panel است که از شر حاشیه نمایشگر یا Gate D-IC خلاص می‌شود یا آن را تا حد ممکن کاهش می‌دهد. مدار GIP که سیگنال صفحه‌نمایش LCD را ارسال می‌کند باعث می‌شود تا لبه‌ها تا جایی که امکان دارد باریک‌تر شوند. این فناوری ضخامت کنونی لبه را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد.

با فناوری Art Slim شرکت LG Display و طراحی مشترک دیگر سازندگان، ابتکار ساختاری و شیوه مونتاژ بهبود پیدا کرده است تا برای تکمیل دستگاه تلویزیون، قاب پشت ماژول LCD بسته و محکم شود. این فرایند ساده‌ی مونتاژ با دکور جلوی ماژول LCD به سازندگان تلویزیون اجازه می‌دهد تا تلویزیون‌هایی به این باریکی برای مشتریان تولید کنند. این تلاش‌های خستگی‌ناپذیر برای رضایت مشتریان و تأمین‌کنندگان فناوری را از نو خلق کردند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید